Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سرانه به نسبت پایین مصرف آبمیوه در ایران ثابت می‌کند لیوان‌های آب پرتقال سر میز یا سینی صبحانه، فانتزی تبلیغات تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی است و جایی در زندگی عادی مردم ندارد، اما با این حال آمارها نشان‌دهنده آن است که در سال‌های اخیر مصرف آبمیوه‌های صنعتی در کشور رو به افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ گزارش همشهری، آخرین خبرهایی که درباره افزایش قیمت آبمیوه شنیده شد، خردادماه امسال بود که عضو هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبمیوه و کنسانتره ایران از افزایش احتمالی قیمت‌ها خبر داد و گفت که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت‌های کنونی(خردادماه) کفاف هزینه‌های تولیدکنندگان را نمی‌دهد و شرکت‌های تولیدی از انجمن خواسته‌اند قیمت‌ها افزایش یابد. زمانی که این درخواست مطرح شد قیمت هر پاکت آبمیوه ۲۰۰میلی‌لیتری ۳هزار تومان و قیمت آبمیوه‌های یک‌لیتری ۱۵‌تا۲۰هزار تومان بود. البته قیمت آبمیوه‌های پاکتی معمولا از انواعی که در بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی عرضه می‌شوند، گران‌تر است. نرخ انواع آبمیوه بطری تا خردادماه بسته به حجم و البته برند، بین ۲‌تا۵‌هزار تومان بود. امروز اما کف قیمت انواع آبمیوه در سوپرمارکت‌ها ۳۵۰۰ و سقف آن دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب ۲۵هزار تومان است.

فروشندگان سوپرمارکت‌ها می‌گویند قیمت انواع آبمیوه به‌ویژه پاکتی‌ها در یک‌ماه اخیر حداقل ۳۰درصد افزایش داشته است. به گفته آنها آبمیوه‌های پاکتی کوچک در خرید اخیر ۲هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند و به‌طور مثال آبمیوه‌های کوچک برند سن‌ایچ از ۳هزار تومان به ۵هزار تومان و محصولات شرکت می‌ماس از ۲هزار تومان به ۴هزار تومان رسیده‌اند. قیمت این محصولات در طول ۲سال اخیر چیزی حدود ۵برابر شده است. قیمت پاکت‌های آبمیوه ۲۰۰میلی‌لیتری سال۹۷ یک‌هزارو ۲۰۰تومان بود که در سال۹۸ بیش از دوبرابر شد و به ۳هزار تومان رسید.

از سوی دیگر نگاهی به بازار نشان می‌دهد قیمت بعضی از کالاهای مصرفی فقط در ۶‌ماه گذشته این میزان تغییر را داشته و از این جهت شاید بتوان آبمیوه را ازجمله کالاهایی دانست که در برابر افزایش قیمت مقاومت بیشتری از خود نشان داده‌اند. یکی از دلایل این امر البته همان است که در ابتدای مطلب عنوان شد؛ یعنی سرانه نه چندان بالای مصرف. دلیل دیگر این است که آبمیوه هنوز برای بسیاری از مردم کالایی لوکس محسوب می‌شود و حتی مشتری‌های جدی هم درصورت مشکل اقتصادی به‌راحتی آن را از سبد خرید حذف می‌کنند.

با همه اینها به گفته فروشندگان سوپرمارکت‌ها مصرف آبمیوه در دوره کرونا افزایش خوبی داشت و مردم به‌دلیل اعتماد به محصولات کارخانه‌ای و بسته‌بندی، بیشتر به مصرف آبمیوه روی آوردند. در بازار آبمیوه کشور با وجود فعالیت شرکت‌های متعدد، تنها چند برند مطرح دارای تنوع محصول هستند و تقریبا بازار را در اختیار دارند؛ سن‌ایچ، سان‌استار، تکدانه و شادلی. البته برند عالیس هم با تبلیغات گسترده، یک‌سالی هست که به جمع مدعیان پیوسته است.

کد خبر 556585 برچسب‌ها همشهری روزنامه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری روزنامه انواع آبمیوه سوپرمارکت ها قیمت آبمیوه مصرف آبمیوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول