Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بالاترین مصداق صله‌رحم این است که انسان فامیل خودش را اذیت نکند گفت: صله‌ رحم، صدقه و خدمت‌رسانی از اجل‌های معلق ممانعت می‌کند و طول عمر را افزایش می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه در مراسم سخنرانی دهه آخر ماه صفر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آثار و برکات صله رحم اظهار داشت: صله‌رحم، صدقه و خدمت‌رسانی از اجل‌های معلق ممانعت می‌کند و طول عمر را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس روایات گاهی عمر انسان به واسطه قطع رحم کوتاه می شود افزود:یکی از شاخه‌های اصلاح، اصلاح روابط فامیلی و موضوع صله‌ رحم است که امروزه به خاطر کرونا رفت‌ و آمدها کم شده و منظور از صله‌ رحم الزاماً رفت‌ و آمد نیست.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: صله‌ رحم افزایش عمر و قطع رحم کاهش عمر را در پی دارد که همان تغییرات در لوح محو و اثبات است، معنای صله‌ رحم الزاماً ارتباط فیزیکی نیست بلکه با یک سلام نیزمی توان صله‌ رحم را انجام داد.

آثار و برکات صله رحم چیست؟ثمرات "صله رحم" در فرصت "شب یلدا"رابطه صله رحم با طول عمر در بیان پیامبر اسلام (ص)

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: بالاترین مصداق صله‌ رحم این است که انسان فامیل خودش را اذیت نکند، حداقل 23 آیه در قرآن در مورد صله‌ رحم وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است و روایات فراوانی در این خصوص وجود دارد.

رفیعی گفت: خداوند سه مرتبه در قرآن کریم کسانی را که قطع رحم می‌کنند را لعنت کرده است که نشان می‌دهد موضوع ارتباطات فامیلی و صله ارحام بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت صله رحم در اسلام خاطرنشان کرد: صله رحم حتما به معنای ارتباط فیزیکی نیست بلکه همین که ما با کسی قهر نباشیم صله رحم را به جا آورده ایم.

انتهای پیام/452/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صله رحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس

راضیه سلطان عباسی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان گفت: داوطلبان پذیرش در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴  می‌توانند بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.

وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.

عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟