Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@22:26:25 GMT

همراهی با صادقین شرط مسلمان بودن است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۷۲۱۲

همراهی با صادقین شرط مسلمان بودن است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) صادق‌ترین مخلوقات هستند، گفت: همراهی با صادقین و راست‌گویان یک امر الهی و شرط مسلمان بودن است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه، در ویژه‌برنامه تبلیغی‌فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، به بیان موضوع معارف اهل‌بیت(ع) پرداخت و ابراز کرد: شیعه دارای خط و مسیر مشخص است و اگر در خط اولیای الهی باشد، به مقصود می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان آیه‌ای از قرآن کریم که خداوند می‌فرماید «یا أیها الذین آمنو اتقوا الله و کونوا مع الصادقین؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا بپرهیزید و با صادقان باشید»، افزود: این آیه از آیات نورانی قرآن کریم است که دلیل فضیلت و برتری اهل‌بیت(ع) شمرده شده است. خداوند در این آیه دو شرط مسلمانی را ایمان و تقوی بیان کرده و شرط کافی را توصیه به همسو بودن با راست‌گویان فرموده است.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امامان و معصومین(ع) از همه صادق‌ترند، تصریح کرد: این آیه به امر ولایت و امامت اشاره دارد. بنابراین، بر اساس آن، همراهی با صادقین و راست‌گویان یک امر الهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: از دیدگاه قرآن، صادقین کسانی هستند که تعهدات خود را در برابر ایمان به پروردگار بدون تردید، بدون عقب‌نشینی و بدون هراس از مشکلات به‌خوبی انجام می‌دهند و با فداکاری، صدق ایمان خود را به اثبات می‌رسانند.

وی با بیان اینکه اطاعت از دستورهای دین اسلام وظیفه یک مسلمان در برابر ائمه معصومین(ع) است، افزود: پیامبر(ص) می‌فرماید کسی که دو صفت در او باشد ولو نماز بخواند یا نخواند مسلمان نیست: یکی دروغ، یکی خیانت. پس باید پشت سر کسی حرکت کنیم که پیشوا، صادق و امین است.

خطیب بارگاه امام هشتم(ع) با اشاره به اینکه اولیای الهی چراغ هدایت بشریت هستند، ادامه داد: نباید فراموش کرد همراهی اهل‌بیت(ع) تنها دوست داشتن و پذیرش نیست، بلکه منظور اصلی از این دستور الهی، اطاعت بدون قید و شرط از آن بزرگواران است

منبع:

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسلمان بودن اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صباغ پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین اظهار کرد: امروز از منتهاالیه شهر قزوین تا جنوبی ترین بخش شهر از طریق کمربندی در دسترس است.

وی افزود: در امتداد همین کمربندی به زودی کار ساخت دو تقاطع غیرهمسطح و کم نظیر در میدان دفاع مقدس و تقاطع اقبالیه کمربندی نسیم شمال آغاز می‌شود، اضافه کرد: این دو پروژه نیز باید ظرف مدت دو سال به بهره برداری برسد.

شهردار قزوین با بیان اینکه باید قدر داشته‌های خود را دانسته و از آن به عنوان سرمایه استفاده کنیم، گفت: همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است.

وی تاکید کرد: این پروژه مرمت نسیم شمال با همراهی مدیران و همدلی آنها به خوبی اجرا شد، تاکید کرد: عرض این کمربندی بدون حتی قطع یک درخت به ۱۴ متر افزایش پیدا کرد که در نوع خود و بنا به محدودیت‌های باغستان بی نظیر است.

شهردار قزوین بیان کرد: باید قدر این همدلی و همراهی مسؤولین را بدانیم و بدون توقف با دغدغه‌ای که وجود دارد به سمت توسعه شهر قزوین حرکت کنیم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم کلنگ ساخت میدان میوه و تره بار و همچنین ایستگاه آتش نشانی بازار قزوین به زودی به زمین بخورد تا گام بزرگی برای حل مشکل بخش عمده‌ای شهروندان و کسبه شهر برداشته شود.

کد خبر 6097146

دیگر خبرها

  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| شوک یک نیمه‌ای ذوب‌آهن به استقلال در آزادی
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • آخرین وضعیت اورونوف برای همراهی پرسپوليس
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • وضعیت مهاجم استقلال برای همراهی تیمش مشخص شد
  • مهاجم استقلال به بازی با ذوب‌آهن رسید