Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:14:17 GMT

استان زنجان با کمبود پزشک عمومی مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۷۲۷۳

استان زنجان با کمبود پزشک عمومی مواجه است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آرمانی‌کیان شامگاه یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه رسانه در شرایط کنونی که به شدت درگیر شیوع کرونا است، باید اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه داشته باشند، افزود: اطلاع‌رسانی به معنای ترساندن و ایجاد استرس نسبت به کرونا در جامعه نیست، بلکه اعلام راه‌حل برای مقابله با این ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با شیوع این بیماری تا به امروز فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده است، تصریح کرد: متاسفانه اعمال برخی از محدودیت‌ها در استان نتوانسته است به آنچه که اهداف‌مان از اعمال این محدودیت‌ها است، جامه عمل بپوشاند و بالعکس بعد از اعمال این محدودیت‌ها، شاهد افزایش تردد هم‌استانی‌ها در معابر عمومی هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با یادآوری اینکه ویروس کرونا از زمان شیوع تا به امروز رفتارهای متفاوتی از خود بروز داده و بی‌تردید در موج سوم شیوع این بیماری نیز شاهد این تغییر رفتار خواهیم بود، ادامه داد: یکی از خطرناک‌ترین رفتارهای این ویروس، قوی‌تر شدن آن نسبت به ماه‌های گذشته بوده است، به طوری که با ابتلای یکی از اعضای خانواده به این ویروس، سایر اعضای خانواده نیز به سرعت به این بیماری مبتلا شده‌اند.

آرمانی‌کیان با اشاره به اینکه آمار فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا حاکی از آن است که نباید گمان کنیم این ویروس فقط مخصوص افراد با میانگین سنی خاص است، اظهار کرد: در میان افرادی که جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند، میانگین سنی پایین، ورزشکار و حتی افرادی که به هیچ عنوان دارای بیماری زمینه‌ای نبودند نیز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کودکان کماکان به عنوان یکی از ناقلان قوی در خصوص انتقال بیماری کرونا به شمار رفته و خانواده‌ها باید این موضوع را بیش از پیش جدی بگیرند، بیان کرد: معتقدیم این بیماری در بخش‌هایی از جامعه باعث ایجاد استرس شده و همین موضوع می‌تواند ایمنی آن‌ها را در برابر بیماری کرونا پایین بیاورد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه همه تلاش‌ها در خصوص رفع مشکلاتی درمانی در شهرستان‌های استان در شرایط کرونایی انجام شده است، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته، اختصاص سهمیه کنکور برای بومیان مناطق مختلف استان است؛ چرا که معتقدیم امروز در شرایطی هستیم که باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم استفاده کنیم.

کد خبر 5045920

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی زنجان ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان شهرکرد کرمانشاه مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت