Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد حریری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این بیماران ۱۲۰ دانش آموز و کودک هستند.
انجمن خیریه عطوفت تنها انجمن حمایت از بیماران سرطانی در شمال شرق کشور است که حدود ۲۰ پزشک فوق تخصص و متخصص سرطان عضو آن هستند که این انجمن به عنوان یک تشکل تخصصی بهداشتی و درمانی برتر در کشور شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حریری با بیان اینکه افزایش بیماری سرطان نگران کننده است افزود: رشد سرطان ها در تمامی جوامع بشری و کشور ها دغدغه شده است و همچنین در این استان نیز این آمار رو به رشد است.

فرهنگ پیشگیری از سرطان باید در جامعه نهادینه شود
وی بر پیشگیری و غربالگری مردم در این خصوص تاکید کرد و گفت: همه مردم باید مراقب باشند تا بیمار نشوند، بیماری هزینه های زیادی دارد.

حریری با بیان اینکه با بیماری سرطان مسایل و مشکلات مختلفی برای خانواده ها ایجاد می کند افزود: حتی امید به زندگی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، بسیاری از این بیماران از اقشار نیازمند و کم توان هستند که با کمک خیران حتی به درمان خود امیدوار شده اند، بعضا به علت مسایل و مشکلات مالی درمان را نیز رها کرده بودند.

۸۰ درصد کودکان سرطانی درمان شده اند

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان سرطانی عضو این انجمن درمان شده اند افزود: تلاش زیادی می شود تا با کمک خیران و نوعدوستان داروهای مرود نیاز بیماران سرطانی را فراهم کنیم تا آنان امید درمان را از دست ندهند.

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: هم اکنون روزانه تنها بیش از ۱۰۰ میلیون ریال از کمک خیران و نیکوکاران استان صرف خرید دارو برای بیماران سرطانی می شود.

وی با بیان اینکه بیماری سرطان باید زودتر تشخیص داده شود تا هزینه های درمان آن کاهش یابد اظهار داشت: تلاش می کنیم تا این مرکز را به مرکز تشخیص زودرس سرطان در استان ارتقا دهیم.

حریری هزینه های درمان سرطان را سرسام آور دانست و گفت: خانواده های بیماران به علت صرف هزینه های زیادی در بحث درمان خود دچار مسایل و مشکلات مختلف نیز خواهند شد که این آسیب ها موانع توسعه استان در آینده خواهد بود.
وی افزود: اگر بیماری سرطان زودتر تشخیص داده شود آمار سرطان نیز کاهش خواهد یافت.
این استان از نظر تجهیزات و امکامات برای ارایه خدمات به بیماران سرطانی با کمبود مواجه است این در حالی است که بیشتر بیماران مجبور به سفر به استان های همجوار می شوند که این امر مستلزم هزینه هنگفت است.
کمربند سرطان از شمال ایران از استان هایی همچون استان گلستان تا شمال چین ادامه دارد که خراسان شمالی نیز متاسفانه در این کمربند قرار دارد و به همین دلیل در برخی از سرطان ها از جمله سرطان دستگاه گوارش نسبت به میانگین کشور بیشتر و روند افزایشی دارد.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.   

برچسب‌ها بجنورد سرطان خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سرطان خراسان شمالی بجنورد سرطان خراسان شمالی اخبار کنکور بیماران سرطانی خراسان شمالی بیماری سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان