Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:54:15 GMT

اینجا، هیچ چیز دیدنی نیست!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۷۳۹۷

اینجا، هیچ چیز دیدنی نیست!

ایسنا/کرمانشاه باید اهل این دنیا باشی تا حال و روزشان را درک کنی، دنیایی که هیچ چیز آن دیدنی نیست! دنیایی که آدمهایش چشم بسته و تنها با یک عصا مسیر زندگی‌شان را طی می کنند، دنیایی که برای آدمهایش در یک تاریکی محض خلاصه شده...

این هفته (20 تا 26 مهر) هفته نابینایان است، آدم هایی که یک عمر به ندیدن عادت کرده اند، اما تاریکی نگاهشان چشم دلشان را روشن کرده و حالا روشندل خطابشان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته هفته روشندلان است و برای همین سراغ مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه رفتیم تا از حال و روز جمعیت نابینایان استان و مشکلاتشان جویا شویم.

دکتر فرحناز محمدی در گفت و گو با ایسنا، جمعیت نابینایان و کم بینایان استان را 5504 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 2203 نفر دچار کم بینایی خفیف، 1059 نفر دچار کم بینایی متوسط و 1587 نفر کم بینایی شدید بوده و 646 نفر هم نابینای مطلق بوده و وضعیت کم بینایی 9 نفر هم مشخص نیست.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی در نابینایی و کم بینایی افراد تاثیرگذار است، گفت: عمده دلیل کم بینایی و نابینایی افراد در استان بصورت مادرزادی است و 3503 نفر به علت مادرزادی در استان کم بینا و نابینا هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین 1204 نفر به علت انواع بیماری، 278 نفر به علت حوادث، 71 نفر به علت مشکلات ژنتیکی و پنج نفر به دلیل عوارض زایمان دچار نابینایی و کم بینایی شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه سنجش بینایی کودکان سه تا شش سال همواره در طول سال انجام می‌شود، گفت: امسال نیز 20 هزار کودک تحت غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد 145 کودک نیازمند مداخله درمانی تشخیص داده شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودکان کم بینا و نابینا در استان فعال است و به این افراد در حوزه های مختلف آموزشی و توانبخشی خدمات ارائه می کند.

محمدی مناسب سازی محیط شهری را یکی از خواسته های به حق جامعه معلولان و بویژه نابینایان عنوان کرد وافزود: در بهزیستی استان با همکاری انجمن نابینایان تلاش هایی برای رفاه هرچه بیشتر جامعه نابینایان استان صورت گرفته که از جمله آن بحث راه اندازی سامانه بانکی ویژه نابینایان در برخی شعب استان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه بهزيستي نفر به علت کم بینایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم

دانلود (7.6MB)

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)