Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال کشور گفت: سال گذشته ۳۸۹۵ مورد گواهی تجرد براساس درخواست‌های رسیده به این سازمان در سال گذشته برای ایرانیان خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ایمنا، بهمن مشایخی اظهار کرد: این گواهی‌های تجرد بر اساس درخواست‌های رسیده توسط صاحبان اسناد هویتی و یا وکلای قانونی آنها (اعم از مراجعه حضوری به اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال از طریق وزارت امور خارجه و یا ثبت‌نام اینترنتی) صادر و تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گواهی تجرد، گواهی است که بر مبنای اطلاعات مندرج در بایگانی (آرشیو) الکترونیکی اسناد هویتی و اصل شناسنامه و بر اساس درخواست متقاضی (صاحب سند) یا وکیل قانونی وی صادر می‌شود.

مشایخی تصریح کرد: گواهی تجرد با ارائه اصل شناسنامه و کارت هوشمند ملی وکیل و اصل شناسنامه موکل صادر می‌شود و این گواهی حاکی از آن است که صاحب شناسنامه سابقه ازدواج نداشته یا ازدواج واقع شده، اما منجر به جدایی زوجین بر اثر طلاق یا فوت همسر شده است.

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال گفت: گواهی تجرد پس از صدور، تحویل صاحب شناسنامه یا وکیل قانونی وی می‌شود و پس از ترجمه و تائید توسط وزارت خارجه برای ارائه به مقامات خارجی نیز معتبر است.

وی ادامه داد: مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی تجرد شامل اصل شناسنامه یا مدارک شناسایی معتبر وکیل، تکمیل فرم درخواست صدور گواهی تجرد و پرداخت هزینه متعلقه طبق تعرفه‌های جاری است.

مشایخی در مورد چگونگی صدور گواهی تجرد، خاطرنشان کرد: چنانچه متقاضی گواهی تجرد داخل کشور باشد، می‌تواند با مراجعه به اداره کل هویت ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال یا اداره‌های ثبت احوال مراکز استان‌ها که دارای دفتر نمایندگی وزارت خارجه هستند، درخواست خود را ارائه کند.

وی افزود: چنانچه متقاضی گواهی تجرد مقیم خارج از کشور است، خود یا وکیل قانونی وی می‌تواند به نزدیک‌ترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه کند و درخواست خود را ارائه دهد.

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال گفت: گواهی تجرد توسط اداره کل هویتی ایرانیان خارج از کشور پس از وصول مدارک ذکر شده و ثبت آن ظرف همان روز و کمتر از یک ساعت صادر و تحویل صاحب شناسنامه یا وکیل قانونی وی می‌شود.

بیش از هزار فقره سند ورود به تابعیت ایران تنظیم شد

مشایخی اعلام کرد: در سال گذشته ۱۲۲۲ فقره سند تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران با موضوع مشمولان ماده واحده قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی از طریق اداره تابعیت امور پناهندگان و مهاجرین وزارت خارجه به اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال رسیده که برابر مقررات اقدام به تنظیم سند سجلی و صدور شناسنامه جمهوری اسلامی شد.

وی به ایرنا گفت: همچنین در سال گذشته ۲۱۶ مورد شناسنامه جمهوری اسلامی ایران برای مشمولان مواد ۹۷۹و ۹۸۰ قانون مدنی (تحصیل تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران) صادر شد.

اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور زیرمجموعه معاونت امور اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور است که در مجموع از اداره امور سجلی، اداره امور حقوقی، واحد صدور کارت شناسایی ملی، واحد دبیرخانه و واحد پشتیبانی از سیستم‌ها تشکیل شده است.

کد خبر 449369

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال كشور گواهی تجرد ایرانیان خارج از کشور شناسنامه کارت ملی هوشمند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمهوری اسلامی ایران وکیل قانونی اصل شناسنامه سال گذشته گواهی تجرد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته که نشان دهنده اهمیت جایگاه شورا است، اما این جایگاه آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، با بیان اینکه شورا دارای یک جایگاه قانونی و شرعی است، اظهار کرد: امور شورایی، مشورت کردن و رجوع به خرد جمعی در کنار عباداتی همچون نماز در قرآن کریم آمده که این نشان دهنده جایگاه والای آن است.

وی افزود: در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف شوراها اشاره شده که وقتی صراحتاً حدود هفت اصل قانون به موضوع شوراها اختصاص یافته، نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه شورا است اما این اهمیت آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شورا برآمده از بطن مردم و تلاش آن‌ها برای مردم شهر و روستا است اما این مسئله مورد مغفول واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: دفاع از موکلان هم حق و هم تکلیف ما است که گاهی اوقات نیز در رهگذر این دفاع ممکن است آسیب‌هایی متوجه شورا شود. شوراها مشکلات بودجه‌ای زیادی دارند که این بودجه را برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات شوراها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را یاری کنند.

کد خبر 748772

دیگر خبرها

  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟