Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از پخش مستندی از تلویزیون دولتی چین که در آن یک شهروند تایوانی به سفر به هنگ‌کنگ با هدف حمایت از اعتراضات ضد دولتی در آنجا اعتراف کرده است، دولت تایپه، پکن را محکوم و به تله‌گذاری و پاپوش‌ ساختن متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که روی جزیره تایوان به عنوان بخشی از خاک خود ادعا دارد، بارها تایپه را از بابت پیشنهاد حمایت از جنبش اعتراضی در هنگ‌کنگ محکوم کرده و گفته نیروهای حامی استقلال در تایوان و هنگ‌کنگ تبانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تایوان می‌گوید وظیفه ایستادگی برای دموکراسی و حقوق بشر را دارد.

اواخر یکشنبه تلویزیون دولتی چین در مستندی اعترافات شخصی به نام موریسون لی که گفته شده از سوی پلیس در شهر شنژن، واقع در مرز با هنگ‌کنگ در سال گذشته میلادی به ظن نقض قوانین امنیت ملی دستگیر شده، نشان داد.

تلویزیون دولتی چین در گزارشش تصریح کرد، موریسون لی به هنگ‌کنگ رفته بود تا از معترضان در آنجا حمایت کند و سپس به شنژن رفت تا مخفیانه از پلیس چین فیلم بگیرد.

در تایپه "شورای امور سرزمین اصلی" این برنامه را "کاملا مهمل" خواند و اعلام داشت: این به راه انداختن بدخواهانه جنجال سیاسی از سوی طرف مقابل، گرفتار کردن یکی از مردم ما در تله دست داشتن در فعالیت‌های جاسوسی و آسیب‌رسانی عمدی به روابط میان دو سوی تنگه تایوان است.

این شورا تصریح ساخت، چین باید دست از تلاش برای پاپوش ساختن برای شهروندان تایوانی بردارد و نشان دادن لی در تلویزیون مغایر با فرآیند قانونی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تايوان چين هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: راهکار کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب به تمام ادارات دولتی تهران اعلام شده است.

آقای بخشی افزود: با اجرایی کردن این راهکار‌ها می‌توانند مصرف آب را کاهش دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • ببینید | دوبله فوق‌العاده ابراهیم شفیعی روی آنتن تلویزیون
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • عکس حجـاب و پوشش بسیار متفاون مجری زن جنجالی تلویزیـون
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • ماجرای ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون چه بود؟
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • فیلم‌های سینمایی تلویزیون، شنبه ۱۵ اردیبهشت