Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@13:12:49 GMT

۱۲ اکتبر؛ روز جهانی آرتروز/ شعار سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۷۶۱۶

۱۲ اکتبر؛ روز جهانی آرتروز/ شعار سال ۲۰۲۰

آرتروز یک بیماری جدی است که کیفیت زندگی افراد را به میزان چشمگیری پایین می‌آورد؛ روز جهانی آرتروز فرصتی برای آگاهی بخشیدن به عموم مردم جهت اتخاذ یک سبک زندگی سالم و تشخیص زودهنگام آن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آرتروز یا التهاب مفاصل، شایع‌ترین بیماری مفصلی و یک عامل مخرب پیش‌رونده محسوب می‌شود که با ساییدگی استخوان‌ها و کاهش توان حرکتی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درد ناشی از این بیماری به حدی زیاد است که می‌تواند زندگی را برای مبتلایان بسیار طاقت‌فرسا و روند طبیعی خواب و بیداری آن‌ها را دچار اختلال کند.

شعار روز جهانی آرتروز ۲۰۲۰

بنیاد بین‌المللی آرتریت و روماتیسم در نظر دارد که در چهاردهم اکتبر سال جاری میزگردی با قانون‌گذاران و سیاست‌مداران جهانی برگزار کند. موضوع اصلی این رویداد "بهبود مدیریت درد توسط تحقیق، نوآوری و دسترسی" است و به ارائه راهکارهای بالقوه برای رفع چالش‌های بیماران مبتلا به آرتروز و فراهم کردن زمینه‌های بهبود آن‌ها می‌پردازد. هدف این انجمن تنها پایان دادن به آرتروز در طول زندگی اشخاص مبتلا نیست و قصد دارد شیوه‌هایی را کشف کند که با کمک آن‌ها بشر بتواند بدون هیچ مشکل از تمامی لحظات روزمره خود بیشترین بهره را ببرد. موضوع روز جهانی آرتروز ۲۰۲۰ " وقت عمل است" (Time۲Work) تعیین شده است.

تاریخچه بیماری آرتروز

آرتروز مشکلی‌است که از ابتدای خلقت، او استخوان‌های تمامی دارندگان اسکلت استخوانی را تحت تاثیر قرار داده است و بنابر شواهد دایناسورها و انسان‌های اولیه نیز از تأثیرات مخرب و آسیب‌رسان آن در امان نبوده‌اند. برای این مشکل هیچ درمانی وجود ندارد و تنها شیوه موجود برای مقابله با آن حرکات صحیح ورزشی است که با توجه به تأثیرات مخرب حرکت کردن بر این مشکل، به کار بردن بیشترین میزان دقت در انجام حرکات ورزشی برای این بیماران حیاتی است. متحرک نگه داشتن مفصل در انجام این تمرینات به کاهش التهاب مزمن کمک می‌کند و نقش بسزایی در تسکین درد طاقت‌فرسای ناشی از آن دارد.

آرتروز و کووید -۱۹

در سال جاری وجود معضلی جدید به نام کووید -۱۹ سلامت مردم جهان را دچار تغییر کرده است و با توجه به تأثیرات تضعیف‌کننده و آسیب‌رسان آرتروز بر سیستم ایمنی، افراد درگیر این بیماری و یا سالخوردگان به میزان بالایی در معرض خطر ابتلاء به کرونا قرار دارند. در شرایط کنونی بهبود وضعیت سلامت جسمی و عاطفی و تمرکز روی افرایش سطح کیفیت زندگی، نقش بسزایی در کاهش خطرات ناشی از آرتروز دارد. پیشرفت‌های علمی دنیای هر روز متخصصان را به یک شیوه درمانی جدید در این زمینه نزدیک می‌کند، اما باتوجه به کمبود بودجه اختصاص داده شده به بنیاد بین‌المللی آرتریت و روماتیسم در سراسر جهان این بخش با مشکلات جدی مواجه است و ارائه راهکارهای اساسی و مراقبت‌های بهداشتی قابل دسترسی و مقرون‌به‌صرفه توسط آن‌ها، افزایش آگاهی جهانی در مورد بیماری‌های روماتیسمی و اسکلتی عضلانی را دشوار می‌کند؛ حال آن‌که این آگاهی بخشی، کلید اصلی موفقیت برای مبارزه با بیماری‌ها است.

کد خبر 449360

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آرتروز بیماری آرتروز درمان آرتروز روز جهانی مناسبت های ۹۹ دردهای مفصلی رماتیسم مفصلی التهاب مزمن التهاب مفاصل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه یزد؛ بر این اساس شهروندان یزدی می توانند برای رفع قطعی تلفن ثابت با شماره ۲۰۲۱ واحد ارتباطات مردمی مخابرات یزد جهت راهنمایی تماس بگیرند و مشتریان اینترنت مخابرات منطقه یزد می توانند از طریق سامانه جامع ۲۰۲۰ از خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات در زمینه های فروش، پاسخگویی و پشتیبانی سرویس های مخابرات بهره مند شوند.

به منظور سرعت بخشیدن به فرایند پشتیبانی و فروش و همچنین افزایش پاسخگویی و ارائه سرویس بهتر به مشتریان، سامانه ۲۰۲۰ به صورت متمرکز و در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخگوی پرسش ها، پیشنهادها و شکایت های مشترکان تلفن ثابت است.

متقاضیان می توانند از طریق این سامانه در خواست خرید سرویس های مورد نظر خود را به کارشناسان اعلام و پشتیبانی لازم را از این مرکز دریافت کنند. ثبت خرابی سرویس هایی مانند اینترنت پرسرعت ADSL، اینترنت پرسرعت VDSL، تانوما و تلویزیون اینترنتی (IPTV) به صورت مکانیزه و یا پس از اتصال به اپراتور از دیگر خدمات سامانه ۲۰۲۰ است.

گفتنی است؛ سامانه پاسخگویی ۲۰۲۰ به‌صورت روزانه حجم انبوهی از تماس‌ها را پشتیبانی می‌کند و تمام کارکنان و مدیران در مجموعه گسترده مخابرات ایران با تلاش و اجرای راه‌کارهایی به همراه آموزش و نظارت مؤثرتر بر پرسنل، به دنبال پاسخگویی با کمترین نقص و در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

کد خبر 6093199

دیگر خبرها

  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای که نباید از دست بدهید
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر