Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کتاب توسط نشر ملک مسعود ملک در شمارگان یک هزار نسخه و با صفحه آرایی و طراحی جلد موسسه اعتبار کبیر در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسیده است.

در این کتاب به مباحثی از جمله یادی از قدیمی ترین روزنامه نگار یزد، سیر مطبوعات در جهان و ایران، روزنامه اتحاد، نشریه هفتگی انجمن ولایتی یزد، سفینه‌ی نجات محاکمات یزد، روزنامه مخبریزد،  روزنامه معرفت، روزنامه های آفاق، اطلاعات یزد، باران بهار، زارع،  روزنامه شادروان دکتر هادی طاهری، روزنامه های شیرکوه، گلبهار، فولادشهر، مجله نمکدان، سالنامه کیخسروی، سالنامه دبیرستان مارکار و سالنامه دبیرستان ایرانشهر پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده در ابتدای مقدمه این کتاب آورده است کتابی که اکنون در دست دارید حاصل کار تحقیق و تفحص مداوم ۴۰ ساله در زمینه گردآوری مطالب و اطلاعات مربوط به چاپ و انتشار روزنامه و مسائل اولیه چاپ و تاسیس اولین چاپخانه در یزد یا به زبان دیگر سیر تطور چاپ و نشر روزنامه در اواسط دوره قاجاریه و اولین چاپخانه و روزنامه تا زمان معاصر در یزد می باشد.

آنان که از مشکلات چاپ و نشر کتاب در زمینه مطبوعات به ویژه تحقیق و تفحص در بررسی و جمع آوری اطلاعات در این زمینه آگاهاند به خوبی می‌دانند که کارکردن در این مقوله کار آسانی نیست، انتشار کتاب تاریخ مطبوعات یزد به سال‌های قبل از انقلاب برمی گردد که نویسنده این مجموعه را در قالب ۴ جلدی تحت عناوین جلد اول تاریخ چاپ و انتشار اولین روزنامه و چاپخانه در یزد در اواسط دوره قاجاریه تا سال ۱۳۲۰، از سال ۱۳۲۱ تا ۱۳۵۷ در جلد دوم ، از سال ۱۳۵۸ تا زمان معاصر در جلد سوم و روزنامه‌نگاران یزدی که در تهران، رشت، مشهد، شیراز و اصفهان سکونت داشته و دارای روزنامه مجله و ماهنامه بودند و تعداد آنها به ۶۰ نفر می رسد در جلد چهارم بررسی و اطلاعات آنها را گرداوری کرده است.

برای گردآوری این مجموعه از روزنامه نگارانی که در قید حیات بودند به صورت حضوری، نامه یا به صورت اطلاعیه در هفته نامه ملک درخواست شد که اطلاعات مربوط به روزنامه و نشریه خود را برای چاپ در کتاب تاریخ مطبوعات یزد برای نگارنده این مجموعه ارسال نمایند.

جلد اول این کتاب در ۲۳۷ صفحه سال ۱۳۹۷ به چاپ رسیده است، و جلد دوم نیز آماده نشر شده است.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا یزد طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا یزد طرح های ترویجی کتابخوانی کتابخانه ایرنا یزد طرح های ترویجی کتابخوانی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اجتماعی ایکس، یک دانشجوی فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری در شهر لیل از اطلاعات نادرستی که رسانه‌های اصلی این کشور در مورد مبارزات دانشجویی منتشر می‌کنند انتقاد کرد و گفت: ما اینجا هستیم تا حرف دل خودمان رو بزنیم و حامل پیام فلسطینی‌ها باشیم؛ چرا که ما می‌دانیم که امروز رسانه‌های فرانسوی به دنبال انتشار اطلاعات نادرست هستند؛ اطلاعات نادرستی که در جهت استفاده ابزاری در راستای اسلام هراسی و یهودی ستیزی بکار می‌روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ما اینجا هستیم تا از آرمان‌های فلسطینی‌ها دفاع کنیم. این تنها کاری هست که می‌توانیم در برابر رسانه‌های (طرفدار اسرائیل) انجام بدیم. ما از صحبت با رسانه‌ها امتناع نمی‌کنیم. ما فقط آمدیم حرف خودمان رو بزنیم و اجازه ندهیم (رسانه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی) از ما استفاده ابزاری کنن.

در خصوص سئوالات دیگه‌ای که مطرح شد؛ باید بگم که ما بیانیه‌ای رو تنظیم کردیم که اون را منتشر می‌کنیم و برای شما می‌خونیم. بجای آنکه از طرف ما حرفی زده بشه، خودمان حرفمان و همچنین حرف مردم فلسطین رو بیان می کنیم.

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • ما جز با رعیتِ خود دیگر با کسی جنگ نداریم!
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت