Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حاجی‌آبادی گفت: طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور موجب گسترش تجلیل از ایثارگران و نخبگان مسجدی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد حاجی آبادی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تجلیل از فعالان مسجدی با توجه به سخن امام رضا (ع) که فرمودند «مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل؛ کسی که نعمت دهنده از مخلوقات را شکرگزار نباشد، شکرگزار خداوند نیز نخواهد بود‏» جزو برنامه های ثابت مساجد است، اظهار کرد: تکریم رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدا و ایثارگران از اقدامات ثابت و دائمی همه مساجد است که البته بیشتر در مناسبت هایی همچون هفته دفاع مقدس، دهه فجر و نه دی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: طرح «سه شنبه های تکریم» ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد که اجرای آن امسال و با حضور وریر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد، موجب گسترش تجلیل از ایثارگران و نخبگان و جوانان ممتاز مسجدی شد که با استقبال خوبی نیز از سوی مردم روبرو شده است.

 

وی اضافه کرد: این طرح موجب شد مساجد بیش از گذشته در شناسایی و تکریم و حفظ پیوند نخبگان با این خانه های خدا تلاش کنند که همین موضوع از دلایل موفقیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در زمینه سازی برای جذب بیشتر مردم به ویژه نخبگان به مساجد است.

 

حاجی آبادی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم نباید به مساجد محدود شود بلکه شامل هیئت ها، آستان های مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه، فرهنگسراها و ادارات نیز  شود، گفت: اگر هر مجموعه ای در اولویت نخست از ایثارگران و خانواده های آنان و در مرحله بعد از فعالان و نخبگان خود تقدیر به عمل آورد، موجب افزایش انگیزه نسل جوان برای خدمت به اسلام، نظام اسلامی و مردم می شود.

 

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری علاوه بر اجرای موفقیت آمیز طرح سه شنبه های تکریم، با اجرای طرح هایی همچون تلاوت نور و راهکار، و برگزاری جلسات علمی و دوره های آموزش کارآفرینی در جذب نسل جوان به ویژه حوزویان و دانشگاهیان و استفاه از ظرفیت این دو گروه در اجرای طرح و برنامه های خود بسیار موفق هستند.

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز بسیار خوب عمل کردند و علاوه بر مشارکت در ضد عفونی کردن امکان عمومی و معابر، در تهیه و توزیع بسته های ارزاق و بهداشتی میان نیازمندان نیز عملکرد خوبی داشته اند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری سه شنبه های تکریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،در این مراسم که سرهنگ جوکار رئیس ورزش‌های پهلوانی استان و مسئولین زارچ حضور داشتند از امام‌جمعه زارچ و رئیس اداره ورزش و جوانان به‌عنوان مروج فرهنگ پهلوانی قدردانی به عمل آمد. 

 
تجلیل از ورزشکاران زورخانه و همچنین تجلیل از خانواده شهید ذاکری، شهید ناصر کریمی و شهید دادار از شهدای ورزشکار شهرستان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • همایش تجلیل و تکریم شوراهای اسلامی شهرستان قشم
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ