Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@20:40:19 GMT

کاهش ۳۰ درصدی زیان «هپکو»

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۷۷۵۴

کاهش ۳۰ درصدی زیان «هپکو»

آن چه که سبب شد تا زیان سازی هپکو 29 درصد کاهش یابد، شناسایی درآمد سرمایه گذاری‌ها و همچنین کمک بلاعوض دولت بود.

به گزارش پول نیوز، شرکت هپکو اراک صورت‌های مالی دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۹۸ را منتشر کرد و خبر از شناسایی ۱۲۴۳ میلیارد ريال زیان خالص دارد که به ازای هر سهم ۵۹ ريال می‌شود؛ این در حالی است که در سال ۹۷ زیان ۱۷۵۰ میلیارد ريالی معادل ۷۵۰ ريال به ازای هر سهم متحمل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت طی این سال توانست ۱۰ دستگاه بیش از میزان سال قبل از محصولات خود به فروش برساند و درآمدهای عملیاتی خود را از ۵۲۴ میلیارد ريال به ۵۸۹ میلیارد ريال افزایش دهد اما؛ افزایش هزینه‌های عملیاتی سبب شد تا زیان خالص با رشد ۳۵ درصدی همراه شود.
شرکت هپکو اراک در سال ۹۰ به دلیل افزایش مشکلات، تداوم تحریم‌ها و قطع همکاری شرکت‌های خارجی طرف قرارداد، نتوانست مجموعه کاملی از همه تولیدات و سبد کالاهای مورد ناز بازار را به صورت یکپارچه تولید کند و با کاهش ۴۹ درصدی فروش مواجه شد.
در سال ۹۱ به دلیل تغییرات به وجود آمده در مدیریت شرکت عملیات تولید و فروش به شرکت هپکو اراک واگذار گردید و تنها موجودی پایان اسل ۹۰ در اختیار شرکت هپکو تهران جهت فروش قرار گرفت که توانست به فروش ۵۹۵ میلیارد ريالی دست یابد و در سال ۹۲ نیز در ادامه فروش باقیمانده موجودی انبار مبلغ ۱۹۱ میلیارد ريال آن به فروش رسید.
در سال ۹۴ مبلغ ۲۹ میلیارد ريال فروش انجام شد که نهایتا منجر به ۱۰۵۸ میلیارد ريال زیان خالص در پایان سال شد و سرانجام در سال ۹۵ سازمان خصوصی سازی سهام عمده شرکت از واگن سازی کوثر به هیدرواطلس منتقل شد. در مهر ماه سال ۹۸ برابر با ۵۹ درصد از سهام شرکت به سازمان خصوصی سازی احاله شد.
آن چه که سبب شد تا زیان سازی هپکو ۲۹ درصد کاهش یابد، شناسایی ۲۱۴ میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری‌ها و همچنین ثبت ۳۵۵ میلیارد ريال کمک بلاعوض دولت بود. به این ترتیب، زیان انباشته به ۸۹۵۳ میلیارد ريال رسید.
در سال اخیر برای آن که این شرکت از بحران خارج شود ضمن این که مجددا مالکیت آن به سازمان خصوصی سازی رسید، تسهیلات اخذ شده از تعدادی بانک‌ها استمهال شد. در کنار آن، تسهیلات ۲۰۰ میلیارد ريالی از بانک ملی دریافت شد و دولت برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را مجاب کرد محصولات مورد نیاز خود را از هپکو خریداری کنند.
در حالی که این شرکت در این سال هیات مدیره مشخصی نداشت تا پیگیر امور باشد، مشکلات کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانعی بر سر راه خرید قطعات خارجی و داخلی بود. علاوه بر این، رکود پروژه‌های عمرانی و واردات ماشین آلات بازار این شرکت را بیش از پیش راکد کرد.
این مورد را هم باید عنوان کرد که پروژه ۱۰ هزار تنی معدن مس طارم از تیر ماه سال جاری کار خود را آغاز کرده که درآمدزایی نسبتا خوبی برای هپکو خواهد داشت که مالک ۲۵ درصد آن است.
سهامداران «تپکو» توجه داشته باشند که این شرکت در ۲۳ مهر ماه به استقبال برگزاری مجمع عموی عادی سالیانه می‌رود.


منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محصولات فروش هزینه های عملیاتی هپکو زیان تولید میلیارد ریال شرکت هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی، گفت: در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۲۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام ترجیحی باید به کارگران، مستخدمان و مدیران شرکت‌هایی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرند، تخصیص پیدا کند.

وی افزود: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و به نام کارگران منتقل شد

واگذاری ۳۰۵ میلیارد سهام از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه گذاری و بهبود درآمد خانوار، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۴ هزار سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳ هزار و ۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان افزود: در همین زمینه، مطابق مقررات واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط به مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در ادامه اشاره کرد: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران، قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار کند. کلیات این پیشنهاد به تصویب هیئت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: به موجب تصمیم دیگر هیأت واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی، قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

‌ کد خبر 6097419

دیگر خبرها

  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران