Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@03:40:01 GMT

بر آنان حرجی نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۷۸۷۰

بر آنان حرجی نیست

محمدسعید احدیان طی یادداشتی نوشت: در اینکه آقای احمدی‌نژاد فرصت‌سوزی زیادی در پیشرفت عادلانه کشور داشت، تردیدی نیست اما اگر نظر مردم را با برچسب پوپولیستی، کنار می‌گذارید، از کارشناسان و نخبگان بپرسید سیاه‌ترین دوره تاریخ ایران! چه زمانی بوده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محمدسعید احدیان طی یادداشتی در روزنامه صبح نو نوشت: در اینکه آقای احمدی‌نژاد فرصت‌سوزی زیادی در پیشرفت عادلانه کشور داشت، تردیدی نیست اما اگر نظر مردم را با برچسب پوپولیستی، کنار می‌گذارید، از کارشناسان و نخبگان بپرسید سیاه‌ترین دوره تاریخ ایران! چه زمانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی کل تاریخ ایران لازم نیست، کارنامه دولت وابسته به جریان‌تان را سیاه نمی‌بینید یا در ایران زندگی نمی‌کنید؟
هر دولتی نقاط قوت و ‌ضعف دارد و آقای احمدی‌نژاد هم نقاط ضعف جدی داشت اما بی‌تردید از بهترین اقدامات آقای احمدی‌نژاد سفرهای استانی به شهرستان‌هایی بود که تا آن زمان حتی رنگ استاندار را هم ندیده بودند، چه برسد به وزیر و رییس‌جمهور .

مغلطه آقای عبدی مثل این است که بگوییم چون کارنامه دولت وابسته به اصلاحات منفی است، نقاط قوت آن را هم منفی تصویر کنیم .مغلطه دیگر آقای عبدی مثال زدن چین برای نادرست‌دانستن نظارت میدانی است. با فرض اینکه اطلاعاتی که ما از چین داریم درست باشد؛ اولا چین دولتی دارد که فعال و در صحنه است، نه دولتی که از پشت شیشه‌‌‌های خودرو نظرسنجی كرده و در پشت درهای بسته برای مردم تصمیم‌گیری می‌‌کند. اگر دولت وابسته به جریان آقای عبدی برای حل مسائل مردم در صحنه عمل بود، نیازی به حضور نمایندگان مجلس بین مردم برای نظارت میدانی نبود.

ثانیا چین ساختاری نهادینه‌شده دارد که نقش افراد در آن کمرنگ است، نه کشور ما که یک استاندار یا فرماندار یا مدیرکل یک اداره می‌‌تواند تمام تصمیمات مجلس و دولت را به زمین بگذارد بدون اینکه مورد بازخواست قرار گیرد. طبیعی است برای اصلاح‌طلبانی که جز سیاسی‌کاری بلد نیستند و در کارنامه‌شان فاجعه مجلس ششم وجود دارد، نمی توانند تصور کنند مجلس می‌‌تواند کاری برای حل مسائل مردم بکند؛ لذا بر آقای عبدی حرجی نیست اما نکته مهم‌تر این است که ظاهراً آقای عبدی هم مثل دولت مورد حمایت خود، درکی از شرایط واقعی مردم ندارند و ظاهراً نمی‌دانند مردم در چه شرایطی قرار دارند.

گرچه نظارت میدانی رییس مجلس با پیش‌برنامه‌ریزی‌‌‌های جدی برای پیدا ‌کردن شبکه مسائل و راه حل‌‌‌های آن در حوزه تقنین و نظارت قوانین قبلی صورت می‌‌گیرد اما تجربه‌‌‌های عینی نشان داده است كه مردم امروز احساس بی‌پناهی داشته و توقع دارند اگر انبوه مشکلات اقتصادی کمر آنها را خم کرده است، حداقل مسوولان را کنار خود ببینند. آقای عبدی را دعوت می‌‌کنیم از خودرو پیاده شوند و کمی هم بین مردم در تهران و شهرستان‌ها و روستاها بروند تا ببینند حضور در بین مردم و از نزدیک دیدن مسائل در روحیه دادن به مردم، فهم دقیق مسائل و راه حل آنها چقدر مفید و ضروری است .

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دولت احمدی نژاد اصلاحات استاندار فرماندار آقای احمدی نژاد آقای عبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره خیزش دانشجویان غربی برای حمایت از فلسطین گفت: باید ورود دانشجویان به صحنه حمایت از مردم غزه را بررسی کنیم تا متوجه شویم که در نتیجه چه موضوعاتی شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: غرب در دنیا مدعی حقوق بشر است و سازمانی داریم تحت عنوان کمیته حقوق بشر که ذیل سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند و قوانین خاص خود را دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس ادامه داد: غربیان همیشه مدعی هستند که حقوق بشر در هر جایی از جهان نقض شود از آن حمایت می‌کنند، اما امروز دنیا شاهد نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مردم در سراسر دنیا در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند و با جمعیتی میلیونی حمایتی بی‌نظیر از مردم مظلوم فلسطین انجام دادند تا جنایات اسرائیل و آمریکا در فلسطین خاتمه یابد، اما وقتی این تظاهرات کارساز نبود قشر روشنفکر دانشجو که اثرات زیادی بر جامعه دارد وارد میدان شد.

حیدری تاکید کرد: طغیانی که امروز دانشجویان در آمریکا و اروپا کردند قطع‌به‌یقین به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود و این خیزش خارج از اینکه یک حمایت معنوی است و سیاسی نیست، یک پیام بزرگ دارد و آن پیام این است که رژیم صهیونیستی غاصب، کودک‌کش و ظالم است.

وی افزود: پیام دیگر جنبش دانشجویان این است که غرب از حمایت از رژیمی که اساس آن بر ترور و کانون بحران در منطقه و جهان است دست بردارد و این حداقل پیامی است که جامعه دانشجویی در غرب به آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دولتمردان غربی باید بدانند اگر با جامعه دانشجویی همراه نشوند لایه‌های دیگر جامعه با دانشجویان همراه می‌شوند و باعث ایجاد تجمع‌های بزرگتری علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شود.

حیدری گفت: بعد از انتخاباتی که در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد و به‌روی کار آمدن مجدد نتانیاهو به‌عنوان نخست‌وزیر انجامید بلافاصله در خیابان‌ها مردم این رژیم تجمع کردند و کابینه او را به رسمیت نشناختند.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایل نتانیاهو برای حمله به غزه، برون‌رفت از وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی بود، چون در طول هفت ماهی که شاهد حمله به غزه هستیم رژیم اشغالگر قدس به‌دنبال سرپوش گذاشتن به وضعیت داخلی و برون‌رفت از وضعیت موجود است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: واقعیت این است که دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است لذا دوست دارد جنگ غزه ادامه پیدا کند و به سمت سوریه و لبنان هم موشک‌پرانی کند و در نهایت به‌دنبال درگیری با جمهوری اسلامی ایران است، اما این موارد نمی‌تواند مشکلات دولت نتانیاهو را درمان کند.

حیدری اظهار کرد: قطع‌به‌یقین نتانیاهو برای استمرار دولت خود سعی می‌کند افکار عمومی را به سمت خارج از سرزمین‌های اشغالی منحرف کند، اما مردم علیه او و کابینه‌اش به خیابان‌ها آمدند که این در نتیجه عملکرد وی و دولتش است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس