Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی پور گفت: نقد دیگری که به دولت روحانی وارد است اینکه دولت کمترین واریزی به صندوق توسعه ملی و نیز بیشترین برداشت راهم داشته است به نحوی که سهم 35 درصدی از درآمدهای نفت و گاز به 22 درصد آن هم با درآمد اندک رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعادت‌الله حسینی پور، فعال سیاسی گچساران در گفت و گو با صبح زاگرس؛ درباره سرنوشت نامعلوم یک میلیارد یورو که دولت جهت مقابله با ویروس کرونا از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است، گفت: بدون شک اگر بخش درمان در این موج جدید کرونا که با آغاز پاییز شدت گرفته است نتواند مقاومت کند،همانند خط مقدم جبهه ای که وظیفه دارد مانع از سقوط کشور در یک جنگ نظامی توسط بیگانگان شود، به تبع کشور نیز با مشکلاتی روبرو خواهد شد که برای بازگشت به نقطه فعلی باید هزینه های سایر بخش ها را هم به این بخش اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت مستاصل در برابر کرونا

وی افزود: در نیمه اول فرودین ماه بود که دولت خود را مستاصل در مبارزه با این بیماری دید و رئیس جمهور طی نامه ای به رهبر معظم  انقلاب درخواست یک میلیارد یورو از حساب ذخیره توسعه ملی کرد.

شیطنت دولت

حسینی پور اظهارکرد: این درخواست ها که به کرار درطول این سالها به بهانه آبهای مرزی، برای سیل زدگان، زلزله زدگان، برای بیمه بیکاری، برای بیماری و... صادر شده است به نوعی همان شیطنت است که از یک طرف دولت برخلاف موارد قانونی آنچه که در نحوه استفاده از این حساب ذکر شده است، عمل کرده است.

این فعال سیاسی گچساران تصریح کرد: در نحوه برداشت از صندوق توسعه ملی که قانونگذار به میزانی نسبت به جلوگیری از صرف منابع صندوق توسعه ملی در بخش‌های دولتی حساسیت نشان داده که در ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه نیز آورده بنگاه‌های اقتصادی که صرف‌نظر از نوع مالکیت، بیش از 20 درصد اعضای هیات مدیره آنها توسط مقامات دولتی تعیین می‌شوند، از نظر این ماده دولتی محسوب می‌شوند و پرداخت از منابع به آنها ممنوع است.

نقد دیگری به دولت

حسینی پور گفت: نقد دیگری که به دولت وارد است این است که این دولت کمترین واریزی به صندوق توسعه ملی و نیز بیشترین برداشت را هم داشته است به نحوی که سهم 35 درصدی از درآمد های نفت و گاز به بیست و 22 درصد آن هم با درآمد اندک رسیده است.

وی افزود: موضوع مهم دیگر بعد از فرمان رهبری مبنی به برداشت از منابع این صندوق نحوه  راهکار استفاده را هم بیان داشته اند، اما مشاهده می کنیم که وزیر بهداشت وقتی در چند قدمی رئیس جمهور و معاون ایشان نشسته و جواب خود را نمی تواند بگیرد، پس مجبور می شود که آن را برای چند بار رسانه‌ای کند.

عدم شفاف‌سازی

حسینی پوراظهارکرد: اما انگار برای دولت مهم نیست که در این زمینه شفافیت سازی کند و بعضا مشاهده می کنیم آماری که دولت و وزارت بهداشت در این زمینه اشاره می کنند فاصله بسیار دارند، بنابراین مجلس باید دولت را موظف به شفاف سازی در این خصوص کند هرچند جدیدا کمیسیون بهداشت مجلس هم به موضوع ورود پیدا کرده اما خروجی مطلوبی تا کنون نداشته است و همین الان هم خیلی دیر شده است.

بحران عظیم

فعال سیاسی گچساران گفت: اما امیدوارم تا قبل از اینکه خیلی دیرشود این مشکل بزرگ که علاوه بر بهداشت سایر بخش ها اعم از اقتصادی، سیاسی و امنیتی ما را دارد به سمت و سوی یک بحران عظیم می برد، برای آن نیز چاره اندیشی شود.

نامه عذرخواهی

وی در ادامه تصریح کرد: جناب رئیس جمهور بعد از هر برداشت از صندوق توسعه ملی معمولا یک نامه تقدیر و تشکر به رهبر انقلاب هم نوشته اند، اما جناب رئیس جمهور کاش بلد بودند که نامه عذرخواهی هم بنویسند، وقتی که رهبری فرمودند به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم ،وقتی که فرمودند تنها با این شرائط قرارداد إمضاء کنید، وقتی که فرمودند همه توجه خود را صرف تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی کنید و اما بازهم جناب روحانی توجه نکردند.

حسینی‌پور افزود: جناب رئیس جمهور حدود 8 ماه است که خود را در پستوهای پاستور قایم کرده تا تنها سلامت خود را حفظ کند اما مردم در سختی و عذاب در این شرایط کرونایی برای یک لقمه نان کف خیابان هستند، مردم با این امید روز را به سختی شب می کنند تا هرچه زودتر این چند ماه ریاست جمهوری جناب روحانی هم  تمام شود تا شاید معجزه ای در زندگی شان اتفاق بیافتد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند