Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب اصلی اپوزیسیون لیتوانی احتمالا در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور پیروز می‌شود که این احتمال، یک انتقاد به نحوه رسیدگی نخست وزیر به بحران کروناویروس محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با شمارش ۸۵ درصد آرا،‌ حزب اپوزیسیون راست میانه "اتحادیه کشوری" که ریشه در جنبش استقلال طلبی ضد شوروی ۱۹۸۰ دارد، ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد آرا را کسب کرده و پیشروست.

حزب "کشاورزان و سبزها" که یک گروه کشاورز است و رهبری ائتلاف حاکم "سالیوس اسکورنلیس"، نخست وزیر این کشور را برعهده دارد، ۱۸.۳ درصد آرا را کسب کرده است.

انتظار می‌رود که در شهرهای بزرگتر که پایگاه اصلی حزب اتحادیه کشوری است این حزب آرای بیشتری کسب کند.

رئیس این حزب گفته است: بسیار محتمل است که حزب، اول شود.

به نظر می‌رسد که رهبر حزب "کشاورزان و سبزها" آماده پذیرش شکست باشد چون گفته است: به نظر می‌رسد که پس از شمارش تمامی آرا، ما در جایگاه دوم قرار بگیریم.

با توجه به بدتر شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور و با وجود اینکه نابرابری اقتصادی یکی از نگرانی‌های اصلی اکثریت رای دهندگان است، تمامی احزاب اصلی درباره طرح کلی سیاست مالی خود در جریان کارزارهای انتخاباتی‌شان دقت زیادی به خرج دادند.

بر اساس سیستم انتخاباتی ترکیبی لیتوانی، نیمی از پارلمان ۱۴۱ عضوی این کشور روز یکشنبه و در یک رای گیری متناسب انتخاب می‌شوند. مابقی قانونگذاران نیز از حوزه‌های انتخابی و با یک رای گیری دور دومی برای دو کاندیدای اصلی در هر کدام از آن حوزه‌ها که ۲۵ اکتبر برگزار می‌شود، انتخاب خواهند شد.

همچنین مقام‌های انتخاباتی لیتوانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا از رای دهندگان خواسته‌اند تا با خودکارهای خود رای بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیتوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد اکباتان همدان در آستانه سر ریز شدن + فیلم | حجم ورودی آب به سد را ببینید

دریافت 7 MB دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین در فضای مجازی عکس‌ها و فیلم‌های امیدوار کننده‌ای از پر شدن سد اکباتان همدان منتشر شده و یکی از تصاویری که وایرال شده نشان می‌دهد این سد تا سرریز شدن فاصله چندانی ندارد.

کد خبر 849071 برچسب‌ها استان همدان خبر مهم خشکسالی سد

دیگر خبرها

  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • سد اکباتان همدان در آستانه سر ریز شدن + فیلم | حجم ورودی آب به سد را ببینید
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد