Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،در این دستگاه صدای ایجاد شده توسط زبان به همراه یک جریان صوتی توسط هدفون به هوش افراد می‌رسد که صدایی شبیه به موسیقی الکترونیک دارد. این درمان ترکیبی باعث بهبود علائم ۸۶ درصد شرکت‌کنندگان در این پژوهش شد. این افراد از امتیاز ۱ تا ۱۰۰، اعلام کردند که ۱۴ امتیاز مشکل آن‌ها بهبود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این موضوع، این بهبود برای بسیاری از افراد تا یکسال باقی ماند که خبر خوشحال‌کننده‌ای برای ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت جهان با این مشکل محسوب می‌شود.

این دستگاه جدید توسط یک کمپانی ایرلندی به نام «Neuromod Devices» به تولید رسیده و نام «Lenire» را برای آن انتخاب کرده است. هدف از تولید این دستگاه، افزایش حساسیت مغز عنوان شده که روی بخش‌های بیش از حد فعال مغز که منجر به علائم وزوز گوش می‌شود، تاثیر می‌گذارد. این شرکت در پژوهش جدید خود با محققان از کشورهای بریتانیا، آلمان، ایالات متحده آمریکا و ایرلند کار کرده است.

 

«هوبرت لیم»، عصب‌پژوه دانشگاه «مینه‌سوتا» در این زمینه اعلام کرده:

«اگر شما قشر شنوایی مغز را نسبت به بسیاری از ورودی‌ها و محرک‌های صوتی حساس‌تر کنید، حواس آن پرت شده و حساسیت کمتری نسبت به وزوز گوش از خود نشان می‌دهد. به اعتقاد ما این درمان به این روش کار می‌کند.»

علت ایجاد وزوز گوش به صورت کامل مشخص نشده، اما تصور می‌شود که با سیم‌کشی معیوب نورون در ارتباط است که احتمالا برای جبران یک مشکل دیگر، باعث ایجاد صداهایی می‌شود که وجود ندارند.

به نظر می‌رسد ترکیبی از تحریکات زبانی ایجاد شده توسط یک پدال با الکترود به همراه صدای موسیقی می‌تواند در درمان این مشکل کارآمد باشد. افراد حاضر در این پژوهش برای مدت ۱۲ هفته، روزانه تا یکساعت از این دستگاه استفاده کردند. این دستگاه توسط کاربران کنترل می‌شود، بنابراین می‌توان از آن‌ها در خانه استفاده کرد.

با وجود دستیابی به چنین موفقیتی، برای کسب تاییدیه توسط این دستگاه باید آزمایش‌های بیشتری روی آن صورت بگیرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گوش زبان موسیقی وزوز گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم