Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتصاب غذای ماهر الاخرس اسیر فلسطینی در حالی به ۸۰ روز نزدیک شده که حال او به وخامت رفته است . حالا زندانبان‌های مسلح رژیم صهیونیستی یا باید او را آزاد کنند یا بگذارند با گرسنگی به شهادت برسد میدانی که پیروزش در هر جهت، الاخرس است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، قریب 80 روز از اعتصاب غذای «ماهرالاخرس» اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا جان این اسیر فلسطینی به خطر افتاده است و از روز 73 ام اعتصاب غذایش که به بیمارستان «کابلان» منتقل شد همسرش نیز در اعتراض به وضعیت ماهر الاخرس مقابل همان بیمارستان اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

اعتصاب غذای خاص فلسطینیان

اعتصاب غذایی که از یک دهه قبل بین اسیران فلسطینی متداول است نوع خاصی از اعتصاب غذا است که با اعتصاب غذای مشهور در جهان متفاوت است. در این نوع از اعتصاب غذا اسیران فلسطینی از خوردن هر نوع مواد خوراکی و غذا خوداری می کنند اما آب و مقداری کمی نمک را تناول می کنند تا بدن در اثر عدم دریافت آب و مواد معدنی خیلی زود از بین نرود. با این نوع اعتصاب غذا، اسیران فلسطینی مدت زمانی طولانی را می توانند به حیات خود ادامه دهند. آنها با طولانی شدن زمان اعتصاب غذا میتوانند رژیم صهیونیستی را در تنگنا قرار دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اعتصاب غذا، سلاح دست های بسته

اعتصاب غذا یکی از ابتکارات اسیران فلسطینی است که نخستین بار ژانویه 2012 توسط «خضر عدنان» آغاز شد و به مدت 66 روز ادامه یافت. آوریل 2012 قریب 1600 اسیر فلسطینی به صورت دست جمعی اقدام به اعتصاب غذا کردند که به «جنگ شکم های خالی» (معرکة امعاء الخاویة) مشهور شد. خضر عدنان علاوه بر آنکه پیشرو این ابتکار فلسطینی بود نخستین کسی بود که صهیونیستها را مجبور کرد وی را از زندان آزاد کنند. او در سال 2018 پس از بازداشت دوباره، به مدت 55 روز اعتصاب غذا کرد و برای بار دوم صهیونیستها مجبور شدند وی را آزاد کنند.

پس از خضر عدنان چند اسیر فلسطینی  این مسیر را ادامه دادند و حالا ماهر الاخرس با قریب 80 روز اعتصاب غذا، رکورد دار اعتصاب غذا در میان اسیران فلسطینی است.

ماهرالاخرس کیست؟

ماهر الاخرس اسیر 49 ساله فلسطینی از منطقه جنین در کرانه باختری است. او دارای 6 فرزند است و از سال 1989 تا کنون در دوره های مختلف مجموعاً 5 سال در زندانهای رژیم صهیونیستی در بند بوده است. الاخرس اولین بار 31 سال قبل به مدت 7 ماه بازداشت شد. دومین بار در سال 2004، به مدت 2 سال به زندان رفت. سال 2009 به مدت 16 ماه بازداشت اداری شد و سال 2018 نیز به مدت 11 ماه به زندان رفت.

آخرین بار ارتش رژیم صهیونیستی ماهر الاخرس را 27 جولای 2020 بازداشت کرد. پس از بازداشت، وی را به 4 ماه بازداشت اداری محکوم کردند. الاخرس، در اعتراض به این اقدام غیر قانونی و غیر انسانی رژیم صهیونیستی اعلام کرد دست به اعتصاب غذا می‌زند تا زمانی که آزاد شود یا به شهادت برسد.

با آغاز اعتصاب غذای ماهرالاخرس صهیونیستها وی را به زندانهای مختلفی بردند تا او به مدت طولانی در یک زندان باقی نماند. او در آغاز اعتصاب غذا، در زندان «حوارة» بازداشت بود. پس از آن به زندان «عوفر» و سپس به زندان «عیادة الرملة» منتقل شد.

 از آغاز ماه سپتامبر 2020 اعضای حیاتی بدن وی دچار ضعف شدید شدند و دیگر قادر به حرکت نبود. با وخیم شدن حالش به بیمارستان «کابلان» منتقل شد و تا کنون در آنجا بستری است. وی علاوه بر اعتصاب غذا در ادامه اعتراضش، از انجام آزمایشهای پزشکی و دریافت درمان نیز امتناع کرده است.

دلیل اعتصاب غذای خضر عدنان- که نخستین مبتکر اعتصاب غذا بود- پدیدهای به نام «بازداشت اداری» بود. اکثر کسانی که پس از وی همچون ماهرالاخرس اقدام به اعتصاب غذا کرده اند، در اعتراض به بازداشت اداری دست به این ابتکار زده اند. 

بازداشت اداری چیست؟

بازداشت اداری، نام نوعی بازداشت فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی است که براساس آن شخص، بدون آنکه دادگاهی برایش تشکیل شده، اتهامی برای وی به اثبات برسد برای مدت زمان 1 تا 6 ماه زندانی می شود.  این دوره برای دفعات نامحدود قابل تمدید است. شخص بازداشت شده و وکیل قانونی اش هیچگاه از علت بازداشت آگاه نمی شوند و امکان دفاع از شخص بازداشت شده نیز وجود ندارد چرا که دستور بازداشت اداری در رژیم صهیونیستی براساس اطلاعات سری از سوی ارتش این رژیم صادر میشود. معمولاً صهیونیست ها زمانی از بازداشت اداری استفاده میکنند که دلایل کافی برای محکومیت یک فرد در دادگاه پیدا نمی کنند.

براساس حقوق بین الملل بازداشت اداری تنها زمانی مجاز است که خطری امنیت ملی یک دولت را تهدید کند اما حقوق بین الملل تصریح می کند که همین بازداشت اداری مجاز ، نمی تواند نامحدود یا برای دوره زمانی طولانی در حق کسی اجرا شود.

تجمع فلسطینیان در همبستگی با ماهرالاخرس/ تاکید حماس بر آزادی همه اسیرانهشدار شدید مقاومت به اشغالگران قدس درباره عواقب به خطر افتادن جان اسیران فلسطینیآزادی یک اسیر فلسطینی از زندان‌های اشغالگران/ دیدار هیئتی از فتح با دبیرکل جهاد اسلامی

شکمهای خالی، سلاح دستهای بسته

صهیونیست هرگونه که تلاش می کنند تا با محدود کردن فلسطینیها، به ظاهر امنیت بیشتری برای خود فراهم کنند اما همانها هستند که با گذشت زمان محدودتر شده اند. آنها ابتدا تلاش کردند فلسطین را اشغال کنند اما با اشغال بخشی از فلسطین مجبور شدند دور خود دیوار بکشند. حالا آنها که تلاش کرده اند فلسطینیها را حبس کنند، از ترس شکمهای خالی زندانیان فلسطینی مجبور به آزاد کردن این زندانیان هستند. شاید هیچ کسی تصور نمی کرد در تاریخ بشر کسانی پیدا شوند که با شکم های خالی بر ارتشی تا بن دندان مسلح پیروز شوند اما امروز این حقیقت بر همگان آشکار شده است که ظلم هیچگاه پایدار نخواهد بود و مظلوم بر ظالم پیروز است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اسرای فلسطینی فلسطین اسرائیل اسرای فلسطینی فلسطین اسیران فلسطینی اعتصاب غذا بازداشت اداری اعتصاب غذا اعتصاب غذا اسیر فلسطینی اعتصاب غذای ماهر الاخرس خضر عدنان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۲ جوان فلسطینی در جریان درگیری‌های مسلحانه با عناصر صهیونیست در اطراف ایست بازرسی سالم واقع در نزدیکی جنین در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که گردان‌های الاقصی مستقر در طولکرم با نظامیان صهیونیست که به این شهر یورش برده بودند درگیر شدند.

در این درگیری که به صورت مشخص در محور میدان السلام طولکرم رخ داد نیروهای فلسطینی موفق شدند عناصر متجاوز را گلوله باران کنند.

نیروهای مقاومت با عناصر اشغالگر در منطقه یعبد واقع در جنوب غرب جنین نیز درگیر شده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

در همین راستا گردان‌های قدس شاخه جنین اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند منطقه اشغالی شاکید را با شلیک گسترده گلوله هدف قرار دهند.

کد خبر 6089498

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند