Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@13:20:10 GMT

نفت برنت 0.82 درصد افت کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۸۱۵۵

نفت برنت 0.82 درصد افت کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت با 35 سنت معادل 0.82 درصد کاهش به 42 دلار و 50 سنت رسید.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که تولیدکنندگان آمریکایی پس از پشت سر گذاشتن طوفان دلتا شروع به از سرگیری تولید خود کرده اند و در حالی که اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ خاتمه یافته است، قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 35 سنت معادل 0.82 درصد کاهش به 42 دلار و 50 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 33 سنت معادل 0/81 درصد کاهش به 40 دلار و 27 سنت رسید.

هفته گذشته قیمت نفت شاد افزایش بیش از 9 درصدی بود که بیشترین رشد هفتگی برای نفت برنت از ماه ژوئن به شمار می رفت. اما روز جمعه و پس از آنکه شرکت های نفتی نروژ به توافقی برای پایان دادن به اعتصابات دست یافتند قیمت نفت رو به کاهش گذاشت.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «نگرانی ها از کاهش عرضه سبب شد تا در هفته گذشته قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت شاهد رشد خوبی باشد... با توجه به اینکه فصل طوفان های گرمسیری در آمریکا تازه شروع شده، احتمال اینکه قیمت ها بالا بماند وجود دارد.»

در آمریکا، روز یکشنبه از قدرت طوفان دلتا که بزرگترین ضربه 15 سال اخیر را به فعالیت های تولید انرژی فراساحلی در خلیج مکزیک وارد کرده کاسته شد.

کارگران روز یکشنبه به سکوهای حفاری باز گشتند در حالی که شرکت توتال فعالیت پالایشگاه 225 هزار بشکه خود در تگزاس را از سر گرفت. اما پس از قطع برق به دلیل وقوع طوفان، فعالیت خط لوله کولونیال، بزرگترین خط لوله انتقال فرآورده های نفتی در آمریکا متوقف شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت نفت برنت پول نیوز نفت جهانی میدان نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱