Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@15:07:28 GMT

افتتاح اولین کلینیک سوگ کشور در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۸۴۳۸

افتتاح اولین کلینیک سوگ کشور در زنجان

رئیس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: برای نخستین‌بار در کشور کلینیک سوگ برای ارائه رایگان خدمات روان‌شناختی به خانواده‌های سوگواری که عزیز خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده‌اند، در استان زنجان افتتاح می‌شود.

احسان فکور شامگاه دیروز (۲۰ مهرماه) در نشست خبری که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا، افسردگی و اختلالات روانی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: با توجه به افزایش اختلالات روانی و افسردگی، دانشگاه علوم‌پزشکی استان سعی کرد نسبت به گذشته مداخلات روان‌شناختی و بالینی را متناسب با شرایط و نیاز هر فرد انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کرونایی باید تلاش کنیم معضل افزایش آمار اختلالات روان‌شناختی ناشی از کرونا را کنترل و مدیریت کنیم، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، روان‌شناسان فداکاری کرده و بر بالین بیماران مبتلا به کووید - ۱۹، همراهان این بیماران و کادر درمان خدمات مشاوره و روان‌شناسی را در بیمارستان‌ ولی‌عصر (عج) زنجان ارائه کردند.

این مسئول در رابطه با افتتاح اولین کلینیک سوگ کشور در استان زنجان، تصریح کرد: این کلینیک برای نخستین‌بار در کشور ۲۳ مهرماه در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، کلینیک سهروردی افتتاح خواهد شد و به خانواده‌های سوگوار به‌صورت رایگان‌ خدمات روان‌شناختی ارائه می‌شود.

رئیس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استانT در رابطه با هدف از راه‌اندازی اولین کلینیک سوگ در کشور، ادامه داد: با توجه به اینکه متاسفانه خانواده‌هایی که عزیزان خود را به علت بیماری کرونا از دست می‌دهند و داغ‌دار می‌شوند،  به دلیل ممنوعیت و محدودیت‌های موجود نمی‌توانند در مراسم خاکسپاری به نحو احسن حاضر شوند و مراحل سوگ به درستی طی نمی‌شود که همین موضوع می‌تواند عواقب مادام‌العمری را بر روی افراد و خانواده بر جای بگذارد.

فکور در رابطه با استرس و اضطراب، اظهار کرد: محصول هر تغییری استرس است. تغییر مثبت یا منفی همیشه با استرس همراه است، طوری که حتی در تغییرات مثبتی مانند ارتقاء نیز شاهد استرس هستیم ولی در تغییرات منفی شدیدتر و آسیب‌پذیرتر خواهد بود و شیوع کرونا نیز سبک زندگی بسیار متفاوت نسبت به کل زندگی با تغییر اساسی مواجه شدیم و خود بیماری کرونا نیز با توجه به مسری و کشنده بودن آن سبب ایجاد ترس و افزایش اضطراب در افراد شده است.

وی با بیان اینکه بحران ناشی از بیماری کرونا سبب وارد شدن فشار روانی، استرس و اضطراب در مردم و به تبع آن افزایش اقدام به خودکشی شده است، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد شاهد اقدام به خودکشی هستیم؛ بنابراین باید در خصوص آگاهی‌بخشی به جامعه و آموزش‌های مورد نیاز از بروز این آسیب‌ها و معضلات جلوگیری کنیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری کرونا روان شناختی کلینیک سوگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است