Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ طبق آخرین آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در سال 2019 ، میانگین قیمت عمده فروشی برق تولید شده توسط فناوری فتوولتائیک خورشیدی (PV)  در ایالات متحده به طور قابل توجهی بالاتر از متوسط ​​قیمت عمده فروشی برق از سایر فن‌آوری‌ها بود بطوری‌که میانگین قیمت عمده فروشی برای برق تولید شده توسط PV خورشیدی 83 دلار به ازای هر مگاوات ساعت (مگاوات ساعت) در سال 2019 بود ، که بیش از دو برابر قیمت پرداخت شده به تولید کنندگان برای برق تولید شده توسط باد ، سوخت‌های فسیلی یا هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتوولتائیک سیستمی است که قادر به تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به انرژی الکتریسیته می‌باشد. استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک به ما این قابلیت را می‌دهد که محیط زیست پاکیزه‌ای داشته باشیم، چرا که سیستم تولید الکتریسیته فتوولتائیک اثرات جانبی بسیار ناچیزی بر طبیعت دارد. به پدیده‌ای که در اثر تابش نور بدون استفاده از مکانیزم‌های محرک، الکتریسیته تولید کند پدیده فتوولتائیک و به هر سیستمی که از این پدیده استفاده کند سیستم فتوولتائیک گویند.

البته لازم به ذکر  است متوسط ​​قیمت عمده فروشی بیشتر برای PV خورشیدی نسبت به سایر فن‌آوری‌ها تا حدودی توسط جغرافیا و زمان تعیین می‌شود.

قیمت عمده فروشی برق قیمت‌هایی است که خرده فروشان برق مانند آب و برق برای تولیدکنندگان برق مانند صاحبان نیروگاه‌ها و گردانندگان آن می‌پردازند. در بازارهای عمده فروشی ، قیمت برق براساس تغییر در تقاضای برق، قیمت سوخت‌هایی که نیروگاه‌ها برای تولید برق استفاده می‌کنند و در دسترس بودن منابع تولید سوخت تغییر می‌کند.

تقریباً یک سوم ظرفیت PV خورشیدی ایالات متحده در کالیفرنیا واقع شده است، جایی که متوسط ​​قیمت برق عمده فروشی در همه فناوری‌ها 74 دلار برای هر مگاوات ساعت در سال 2019 بود ، که بیش از دو برابر میانگین کلی قیمت برق یعنی 36 دلار در مگاوات ساعت است.

قیمت عمده فروشی باد نیز به طور مشابه تحت تأثیر جغرافیا قرار دارد. در مجموع به دلیل بادخیز بودن اغلب مناطق و سهولت تولید برق بادی، قیمت آن در بازارهای عمده فروشی نسبتا پایین تر از سایر روش های تولید برق است.

گفتنی است مزارع بادی در تگزاس ، اوکلاهما و کانزاس در مجموع 45٪ از کل باد ایالات متحده در سال 2019 را تولید کردند. متوسط ​​قیمت عمده فروشی باد در این ایالت‌ها 26 دلار در مگاوات ساعت بود که در مقایسه با قیمت 47 دلاری تولید برق بادی در سایر ایالت‌ها بسیار پایین‌تر بود. از این رو قیمت عمده فروشی باد در تگزاس ، اوکلاهما و کانزاس کمتر است زیرا منابع مطلوب باد هزینه های تولید باد را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر وقتی تقاضای برق در یک منطقه بیشتر باشد، قیمت عمده فروشی برق به طور کلی بیشتر است. از آنجا که تقاضای مصرف کننده برای برق در طول روز متفاوت است، زمان تولید نیز بر قیمت عمده تأثیر می‌گذارد. همچنین باید در نظر داشت که روش خورشیدی PV فقط در طول روز برق تولید می‌کند یعنی درست  زمانی که تقاضای برق و قیمت عمده فروشی برق بیشتر است، اما توربین‌های بادی هر زمان که باد می‌وزد برق تولید می‌کنند. در سال 2019 ، بیش از نیمی از تولید باد در شب رخ داده است، و در نتیجه قیمت‌های عمده فروشی عمده برق بادی نسبت به برق خورشیدی به دلیل تقاضای پایین برق در شب، کمتر است.

پربیننده ترین هشدار ضمنی اوپک به ایران ۳ سناریوی چشم‌انداز انرژی در ۲۰۵۰ علت اولیه حادثه مترو اعلام شد حملات موشکی ارمنستان به بزرگترین نیروگاه برق قفقاز جنوبی کاهش ۵۰درصدی مصرف سوخت در آمریکا/ امیدی به بازگشت زود هنگام نیست

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مریم علیزاده آمریکا مریم علیزاده برق بادی فتوولتاییک مزارع خورشیدی مزارع بادی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مگاوات ساعت تولید برق برق تولید سال 2019 برق بادی برای برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات

ایسنا/خراسان رضوی مدیر برق مه‌ولات از آغاز طرح نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» در این شهرستان خبر داد.

مهدی مشفق امروز، ۸ اردیبهشت در کمیته راهبری نهضت تولید محصول سبز با برق سبز این شهرستان اظهار کرد: تولید محصول سبز با برق سبز با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین پیرو ابلاغیه مقام عالی وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک به منظور تأمین برق چاه‌های کشاورزی در مه‌ولات آغاز شده است.

وی افزود: لزوم مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات بیان کرد: مه‌ولات یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۵۲ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.

وی گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه‌ای فوری در محل فرمانداری با حضور فرماندار محترم شهرستان و جهاد کشاورزی تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد.

 مشفق افزود: لازم است متقاضیان و کشاورزان، به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه مورخه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مراجعه تا راهنمایی لازم برخوردار و مقدمات انجام فرآیند آغاز شود.

وی اظهار کرد: به این منظور مقرر شده با هدف انسجام‌بخشی و هم‌افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری در شهرستان و با حضور مدیر و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، مدیر و کارشناسان مدیریت برق شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار و این طرح اجرایی شود.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات در اولویت قرار گرفتن بازدید از ساختگاه‌های درخواستی کشاورزان متقاضی و تهیه فهرست مربوطه و تکمیل فرم بازدید اولیه، برآورد ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی هر کشاورز و راهنمایی لازم به این قشر و نیز انجام تبلیغات محیطی درباره این نهضت و در تمامی ساختمان‌های اداری به‌ویژه مدیریت برق و جهاد کشاورزی شهرستان را ضروری دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی مؤثر در راستای کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۱ مشترک از کل مشترکین شهرستان مه‌ولات را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۷۱ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن