Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلانشهر اهواز با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوا معمولا روزهای گرمی را در طول سال پشت سر می‌گذارد که یکی از ضعف‌های این شهر نبود خلاقیت در نورپردازی شهری است در حالی که اهواز این امکان را دارد که به عنوان «شهر شب» در کشور مطرح شود.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: اهواز یکی از شهرهای بزرگ کشور بود و در فصل زمستان و بهار معمولا یکی از شهرهای پرتردد کشور به شمار می‌آید، هر چند که این روزها همه کشور در حال مقابله با ویروس کرونا هستند، مسافرت‌ها به شدت کاهش یافته و مسئولان شهری نباید از خدمت‌رسانی شهری به ویژه حوزه‌های زیبایی غافل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کلانشهر اهواز با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوا معمولا روزهای گرمی را در طول سال پشت سر می‌گذارد و همین امر سبب می‌شود تا ساکنان این شهر معمولا کارهای همانند خرید یا تفریح و ... را در شب انجام دهند، این در حالی است که اهواز روزهایی را شاهد بودیم که در شب نیز این کلانشهر میزان رطوبت بسیار بالایی را تجربه کرد بنابراین تنها راه خروج از منزل و فرار از گرما شب هنگام است.

 

یکی از ضعف‌های مهمی که در این کلانشهر به شدت به چشم می‌خورد نبود خلاقیت در نورپردازی شهری است به نحوی که مسئولان متاسفانه تنها به سیم‌کشی‌ها و کابل‌کشی‌های سنی و آن پایه‌های برقی ایستاده برای روشنایی شهر اکتاف کرده و این مهم باعث شده این شهر به جلوه کاملا معمولی برای شهروندان مبدل شود.

 

امروزه با وجود تکنولوژی‌های نوین و پدیدآمدن سیستم‌های نورپردازی جدید فضایی بسیار جذاب و ایده عالی را برای نورپردازی شهری ایجاد کرده است، اما متاسفانه توجهی به این مهم صورت نمی‌گیرد به گونه‌ای که خلاقیت در این حوزه به کلی فراموش شده است.

 

کاشت درخت زیر شبکه برقی ممنوع است

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می‌گوید: نورپرازی خیابان‌ها و کوچه‌ها برعهده این شرکت بوده و روشنایی میادین، پارک‌ها و پل‌ها برعهده شهرداری است، این در حالی بوده که روشنایی ورودی شهرها برعهده اداره کل راه و ترابری است.

 

«حسن کریمی» با بیان اینکه برابر با قانون کاشت درخت زیر شبکه برقی ممنوع است می‌افزاید: یکی از از دلایل ممنوعیت این کار خطرناک بودن این کار برای جان رهگذران است، اما در برخی مناطق این اتفاق را شاهد هستیم، اگر درختانی که زیر شبکه برقی قرار دارند را به موقع هرس نکنند با اولین بارندگی شبکه دچار اتصال می‌شود.

 

وی ادامه می‌دهد: اهواز هوای گرمی دارد و نیازمند درختان سایه‌دار است، اما همین درختان سایه‌دار در صورتی که به موقع و مناسب هرس نشوند مانع نور پایه‌های برق می‌شوند، ما باید به سمتی حرکت کنیم که یک سمت خیابان شبکه برقی و سمت دیگر آن درخت باشد، اینگونه می‌توانیم نمای زیبایی به کوچه‌های خود دهیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با بیان اینکه شهروندان باید ارتباط بیشتری با سامانه 121 داشته باشند تصریح می‌کند: هر شهروندی در محل زندگی خود در زمینه قطع برقی، سیم بریدگی و ... را مشاهده کنند سریعا به شماره 121 اطلاع دهند، تا بتوانیم در زمینه کاهش مشکلات شهری تلاش کنیم.

 

شهرداران مناطق اهواز در نورپردازی خلاقیت بخرج دهند

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می‌گوید: یکی از ضعف‌های که در پارک‌های اهواز مشاهده می‌کنیم، نورپردازی است، هرچند که اکنون در شرایط کرونایی هستیم و پارک‌ها خاموش هستند، اما باید نورپردازی خلاقیت بیشتری بخرج داده شود.

 

«فتح‌الله حاجتی» اضافه می‌دهد: در برخی مناطق اهواز همانند چهارشیر به سمت ملی‌راه نورپردازی خوبی صورت گرفته است، اما این برای شهری مثل اهواز کافی نیست، ضرورت دارد شهردارهای متاطق مختلف اهواز در موضوع نورپردازی شهری خلاقیت بیشتری از خود نشان دهند.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری با بیان اینکه ایده‌های نورپردازی شهری به شادی شهر کمک خواهد کرد یاد آور شد: شهرداران با بهره‌گیری از ایده‌پردازان و نخبگان شهر، زمینه شادابی شهروندان را با استفاده از نورپردازی شهرری ایجاد کند، ما در شورای شهر نسبت به این شهر تذکر می‌دهیم.

 

قطعا کلانشهر اهواز با وجود نخبگانی در زمینه‌های مختلف امکان این را دارد که به عنوان «شهر شب» در کشور مطرح شود و از همین طریق در جذب گردشگر به استان خوزستان و اهواز کمک کند اما پیش از این لازم است که مسئولان شهری توجه خود را بیشتر بر جوانگرایی قرارداده و از ایده های نو این زمینه حمایت کنند.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن کریمی نورپردازی شهری کلانشهر اهواز شبکه برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان خبر داد و افزود: این تعاونی ۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و برای افتتاح آن هشت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مهدی اسلام‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با پیگیری‌های بسیار و مشارکت بخش خصوصی نخستین کاریابی فعال شیروان افتتاح شد تا شرایط ایجاد کار کارجویان در این شهرستان تسهیل شود.

وی بیان کرد: به جز شهرستان گرمه، در تمام شهرستان‌های استان مراکز کاریابی فعال شده‌اند و در این شهرستان نیز پیگیر راه اندازی کاریابی برای تسهیل در فرآیند اشتغال به کار کارجویان هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان راز و جرگلان نیز نخستین کاریابی در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حال حاضر در سراسر استان ۱۳ کاریابی وجود دارد که در سال گذشته سبب اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر و ارتباط آن‌ها با مراکز جویای نیروی کار شده‌اند.

وی همچنین از مراحل پایانی چند پروژه دیگر از جمله استخر کارگری اسفراین و مجموعه ورزشی کارگران فاروج خبرداد و بیان کرد: تلاش می‌شود این پروژه‌ها نیز برای سفر آینده و در پیش‌روی رئیس جمهور به استان آماده شود تا به بهره‌برداری برسد.

اسلام‌خواه در ادامه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا یازدهم این ماه ادامه دارد. حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که با اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری آغاز شد.

وی عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم