Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:02:17 GMT

هنر در خدمت تعالی جامعه باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۸۹۹۶

هنر در خدمت تعالی جامعه باشد

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر باید در خدمت تعالی جامعه باشد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی شامگاه دیروز (۲۰ مهرماه) در دیدار با هنرمندان خرم‌دره با اشاره به جایگاه فرهنگ و هنر در اندیشه دینی، هنرمند اصلی را خداوند متعال دانست و اظهار کرد: قرآن کریم بزرگ‌ترین هنر خدا است که یک اثر هنری بی‌بدیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که تهی از هنر باشد، تعالی نخواهد یافت، ادامه داد: هنر باید در ساحت اجتماعی از لطافت اجتماعی برخوردار باشد، زیرا تعالی اجتماعی به وسیله هنر رخ خواهد داد.

این مسئول با اشاره به اینکه اسلام با هر چیزی که از تعالی انسان بکاهد و موجب تزلزل او شود مخالف است، افزود: هدف همه کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند باید تعالی این دو عنصر ارزشمند و تاثیرگذار جامعه باشد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اهتمام بیشتر در مسائل فرهنگی جامعه، تصریح کرد: روشن‌ترین گله در خصوص مسائل فرهنگی را مقام معظم رهبری داشتند که فرمودند: «ما در مسئله فرهنگ با یک ولنگاری فرهنگی مواجه هستیم».

وی یادآور شد: هنر یکی از عناصر موثر در زندگی انسان‌ها است و همواره به عنوان انعکاس از توانایی‌های فکری، دستی و عاطفی بشر منعکس شده و با زندگی انسان‌ها و انسانیت گره خورده است.

شجاعی با تاکید بر اینکه استعداد هنری و حس زیبایی‌جویی را خداوند در نهاد جانشین خود بر زمین قرار داده است، اضافه کرد: هنر از بدو خلقت انسان زبان تبادل اندیشه و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌های بشری بوده است و در ایجاد و پایه‌ریزی سنت‌های فرهنگی جامعه اهمیت اساسی دارد.

در ادامه این دیدار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره نیز با بیان اینکه ۱۰ انجمن فعال فرهنگی و هنری در خرم‌دره مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: از این میان ۸۰ نفر از هنرمندان بیمه وزارت ارشاد هستند.

ایرج داوبیگی در ادامه، گریزی به کمبودهای حوزه فرهنگ و هنر به ویژه کمبود تجهیزات زد و خاطرنشان کرد: الحاق هتل اسب وحشی به فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) و تبدیل آن به گالری یکی ازدغدغه‌های هنرمندان است، اما علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده تاکنون برای الحاق آن نتیجه نگرفته‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان حوزه هنري خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود