Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می دهد بایدن نامزد مورد علاقه ۵۴ درصد از رای دهندگان احتمالی است و میزان حمایت از ترامپ نزد همین گروه از رای دهندگان  ۴۲ درصد است.

این نظرسنجی در سطح ملی انجام شده و بازتاب وضعیت آرای عمومی است. در رقابت دو نامزد در ایالت های مختلف آمریکا که ۲۷۰ رای الکترال برای پیروزی در انتخابات نیاز هست وضعیت متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی درباره ایالت هایی که رای آنها بین دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه تغییر می کند (ایالت های میدان نبرد)، باز هم بایدن پیشتاز است اما اختلاف دو نامزد کمتر است.

مهمترین مانع در برابر ترامپ شاخص کلی محبوبیت او نزد رای دهندگان آمریکایی و ارزیابی ها  درباره مدیریت او در بحران کرونا است. به نظر می رسد ترامپ  نتوانسته نظر مردم  آمریکا درباره این ملاک ها را تغییر دهد.

شاخص کلی محبوبیت ترامپ نزد رای دهندگان واجد شرایط ۴۵ درصد مثبت و ۵۴ درصد منفی است. ۴۷ درصد از رای دهندگان گفته اند قویا عملکرد ترامپ را قبول ندارند.

نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز  در فاصله زمانی (۹-۶ اکتبر) (۱۸-۱۵ مهر) از طریق نمونه گیری تصادفی در سطح ملی از بین ۱۰۱۴ نفر از آمریکایی های بزرگسال شامل ۸۷۹ نفر از رای دهندگان واجد شرایط و ۷۲۵ نفر از رای دهندگان احتمالی با ضریب خطای مثبت و منفی ۳.۵ درصد انجام شده است.

تارنمای ووکس  نوشت: تازه ترین نظرسنجی سی بی اس نشان می دهد که اختلاف پیشتازی بایدن در برابر ترامپ در میشیگان و آیووا ۶ درصد است. ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ در هر دوی این ایالت ها پیروز شده بودند. در نوادا ایالتی که هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات ها درانتخابات ۲۰۱۶ پیروز شد، بایدن با اختلاف ۶ درصد جلوتر است.

تازه ترین نظرسنجی دانشگاه والاس در ایالت هایی که آرای آنها بین دموکرات ها و جمهوریخواهان رد و بدل می شود نشان می دهد که بایدن با اختلاف ۵ و ۷ از ترامپ در ایالت های پنسیلوانیا و ویسکانسین جلوتر است.

اگر ترامپ نتواند مانند سال ۲۰۱۶ دستکم در یکی از ایالت های غرب میانه شامل میشیگان، پنسیلوانیا یا ویسکانسین پیروز شود شانسی برای کسب آرای کالج الکترال ندارد.

نظرسنجی موسسه «فایو ترتی ایت» نشان می دهد بایدن در میشگان به طور متوسط  با اختلاف ۸ درصد، در پنسیلوانیا ۷.۳ درصد و در ویسکانسین ۷.۲ درصد از ترامپ جلوتر است. همچنین دو ایالت غرب میانه شامل آیووا و اوهایو نیز که در سال ۲۰۱۶ با اختلاف ۸ درصد و بیشتری به پیروزی ترامپ کمک کردند اکنون از حمایت از این نامزد جمهوریخواه فاصله گرفته اند.

نظرسنجی فایو ترتی ایت نشان داد که در آیووا بایدن با اختلاف یک درصد رقیب پیشتاز ترامپ است. در اوهایو با ۰.۷ درصد و در آریزونا و فلوریدا با سه و چهار درصد بیشتر جلو افتاده است.

پیش بینی این فایو ترتی ایت از نظرسنجی های انجام شده در سطح ایالتی و ملی نشان می دهد که بایدن بین ۸۶ تا ۱۰۰ درصد شانس پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ دارد که رقمی بالاتر از شانس پیروزی کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ است.

فایو ترتی ایت در عین حال عنوان کرده که پیشتازی بایدن در نظرسنجی ها به این معنی نیست که او الزاما در انتخابات پیروز می شود و ترامپ ممکن است شکست بخورد. شان ترند تحلیلگر این شرکت در توئیتی ضمن اعلام این موضوع نوشت: با توجه به گرایش راست گرایانه کالج انتخاباتی ترامپ ممکن است با چند درصد اختلاف در آرای عمومی شکست بخورد و با این حال درایالت های مانند فلوریدا، پنسیلوانیا و آریزونا با اکثریت آرای الکترال پیروز شود.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) برگزار می شود.

برچسب‌ها دونالد ترامپ جو بایدن نظرسنجی پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن نظرسنجی دونالد ترامپ جو بایدن نظرسنجی اخبار کنکور رای دهندگان نشان می دهد ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ

به گزارش خبرآنلاین اظهارات عصر شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه جو بایدن در حالی مطرح شد که او داشت در مورد دردسرهای حقوقی خودش صحبت می‌کرد و به دادستان‌های این پرونده‌ها می‌تاخت و همچنین در مورد کیفرخواست‌های جدیدی که علیه چندین تن از دستیاران ارشد سابقش در آریزونا مطرح شده، اعتراض می‌کرد.

به نقل از ایسنا براساس فایل صوتی از ضیافتی که به دست ان‌بی‌سی نیوز رسیده، ترامپ گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند. و این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ماست. او به شدت بی‌کفایت و ناتوان است. او مثل چی حقه‌باز است! او کاندیدای تحت نفوذ و کنترل نیروهای خارجی است... او مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر می‌پذیرد. او حقه‌باز است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایمی اسپیتالنیک» مدیر اجرایی شورای روابط عمومی یهودی یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «انجام چنین مقایسه‌هایی همیشه اشتباه، توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز است؛ خصوصا زمانی که آن را در کنار سابقه طولانی این رئیس‌جمهور سابق در عادی‌سازی یهودستیزی در نظر گرفت. به خصوص استفاده از مقایسه‌هایی با نازی‌ها در خدمت یک برنامه متعصبانه و اقتدارگرا، شنیع است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای تند به اظهارات ترامپ پاسخ داد و به رفتار و لفاظی‌های گذشته این نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، اشاره داشت، از جمله اظهارات مکرر او مبنی بر اینکه مهاجران غیرقانونی «خون کشور ما را مسموم می‌کنند»؛ زبانی که لفاظی‌های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و دیگر برترپنداران سفیدپوست را بازتاب می‌دهد.

اندرو بیتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به جای تکرار لفاظی‌های وحشتناک فاشیست‌ها، صرف ناهار با نئونازی‌ها، و دامن زدن به تئوری‌های توطئه‌ای که به قیمت جان یک افسر پلیس شجاع تمام شده است، مردم آمریکا را حول ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حاکمیت قانون گرد هم می‌آورد؛ رویکردی که باعث شده بزرگ‌ترین کاهش جرایم خشونت‌آمیز در ۵۰ سال گذشته رخ دهد.»

از سوی دیگر حامیان ترامپ تلاش‌ کردند تا صحبت‌های او را لاپوشانی کنند.

داگ بورگم، فرماندار داکوتای شمالی که جزو چندین گزینه محتمل برای معاونت ترامپ است و در همان مهمانی جنجالی در عمارت مارالاگو شرکت داشت، یکشنبه درباره عبارت «گشتاپو» که ترامپ استفاده کرده بود، به‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «این صحبت در کانون سخنان او نبود. اکثریت آمریکایی‌ها احساس می‌کنند محاکمه‌ای که او در حال حاضر در آن حضور دارد، انگیزه‌های سیاسی دارد.»

هنوز نمایندگان ترامپ به سخنان او واکنشی نشان نداده‌اند. اظهارات ترامپ بعدازظهر شنبه در باشگاه مارآلاگو در فلوریدا در جمع صدها عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه بیان شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903339

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات