Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تالیف، چاپ و انتشار 93 عنوان کتاب از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

شمس ضحی دوست محمدیان 21 مهرماه در شورای اداری این اداره کل اظهار کرد: کتاب‌های منتشر شده استان سمنان در سال جاری در موضوع‌های مختلف مانند دفاع مقدس، حوزه دانشگاهی، و دینی و مذهبی، کودک و نوجوان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است.

وی با بیان اینکه 99 درصد کتاب‌های تولیدی امسال استان سمنان تالیفی بوده است خاطرنشان کرد: شمارگان کتاب‌های تالیفی استان سمنان در بهار امسال در مجموع 108 هزار و 650 جلد بوده است.

دوست محمدیان از برگزاری دو طرح بهاره و تابستانه کتاب 99 در استان سمنان به عنوان دو طرح مهم در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در این استان نام برد و افزود: در مجموع این دو برنامه قریب 20 کتابفروشی همکاری و کتاب‌های مورد نیاز مردم را با تخفیف ویژه 20 درصد به دوستداران کتاب و مطالعه  ارائه کردند.

رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آغاز طرح پاییزه کتاب 99 از اوایل آبان نیز خبر داد و گفت: ثبت نام از کتابفروشان داوطلب شرکت در طرح "پاییزه کتاب 99" از بیست و ششم مهر انجام می شود.

وی اضافه کرد: کتابفروشی‌هایی که در طرح تابستانه کتاب 99 شرکت داشتند برای حضور در طرح پاییزه نیز کافی است به پنل کاربری خود مراجعه و شرایط شرکت در طرح پاییزه را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

دوست محمدیان ادامه داد: کتابفروشی‌های که در طرح‌های قبلی شرکت نداشته و برای اولین‌بار می‌خواهند در طرح پائیزه شرکت کنند باید به سایت مربوطه مراجعه و نام‌نویسی کنند.

وی یادآور شد: طرح  "پاییزه کتاب ۹۹" از دوشنبه پنجم آبان تا دوشنبه دوازدهم آبان به مدت هشت روز همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌های عضو طرح برگزار می شود.

دوست محمدیان با تاکید بر اینکه در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵ درصدی خواهد داشت، گفت: در این دوره هر خریدار می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان  کتاب بخرد.

رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به شیوع کروناویروس و تاثیر آن بر بازار کتاب در این استان افزود: همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، باعث آسیب به کتابفروشان و ناشران شده است .

وی اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های با صرف هزینه کمتر کمک کند.

انتهای پیام .

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب استانی فرهنگی و هنری سمنان دوست محمدیان استان سمنان اداره کل کتاب 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این نویسنده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» که به تازگی روانه بازار نشر شده است، گفت: عنوان سمفونی رنگ، هارمونی خط ترکیبی از استعاره هایی است که بین هنرهای تجسمی و همچنین هنر موسیقی مشترک است.
وی افزود: همان شاخصه های اصلی هنر موسیقی که شامل ریتم و ارتباط بین اجزاست، در هنرهای تجسمی هم وجود دارد.

زنگی درباره چاپ آثار هنرمندان جوان در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت در کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اظهار داشت: خوشبختانه چند سالی است که مجموعه آثار هنرمندان رشته های مختلف تجسمی در کتاب های گوناگون منتشر می شود که این امر از طرفی انگیزه هنرمندان جوان را افزایش می دهد و از طرفی هم زمینه آشنایی جامعه با هنرهای تجسمی را فراهم می کند. همچنین خود هنرمندان هم می توانند رتبه هنری شان را با دیگر هنرمندان مقایسه و برای رشد بیشتر تلاش کنند.

این استاد هنری تاکید کرد: کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» منبعی است که ارتباط بین نسلی هنرمندان و همچنین تحولات هنرهای تجسمی را معرفی و زمینه لازم را برای پژوهش های بعدی فراهم می کند. انتشار چنین کتاب هایی کمک می کند تا جامعه تصویر روشن تری از جریان هنرهای تجسمی کشور را دنبال کند.

انتشارات مهر نوروز کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» را در 168 صفحه روانه بازار نشر کرده است.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین