Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:27:58 GMT

۲۳۱ تخلف برای اتوبوس‌های عمومی جنوب کرمان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۹۹۲۲

۲۳۱ تخلف برای اتوبوس‌های عمومی جنوب کرمان ثبت شد

مسعود جمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تخلفات اتوبوس‌ها را سرعت غیرمجاز، دستکاری در سیستم، استراحت کمتر از حد مجاز و حرکت بدون کارت هوشمند عنوان کرد.

وی از ارجاع رانندگان متخلف به کمیسیون‌های رسیدگی خبر داد و گفت: رانندگان اتوبوس در صورت داشتن تخلف، منتظر برخورد جدی و سریع همکاران ما و مجموعه پلیس راه باشند چراکه امنیت و سلامت مردم اولویت اصلی ما در حوزه حمل و نقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه تمامی اتوبوس‌های برون شهری این منطقه به سامانه "سپهتن" (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ) تجهیز شده، گفت: در این سامانه عملکرد یک راننده کاملاً به صورت هوشمند رصد می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه، توقف اتوبوس برای ثبت ساعت در مقابل پاسگاه‌ها فقط در مبدأ و مقصد برای راننده تعریف شده تا راننده بدون توقف در دیگر پاسگاه‌ها و به شرط نبود تخلف، تردد کند.

جمیلی تصریح کرد: سامانه "سپهتن" عملکرد راننده را به صورت هوشمند رصد کرده و به پاسگاه‌های مسیر گزارش می‌کند که در صورت بروز تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن و هر موردی که موجب توجه نکردن راننده اتوبوس به مسیر و رانندگی شود، توسط این سامانه گزارشی به پاسگاه مسیر ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: مردم و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر، مراتب را از طریق شماره ۱۴۱مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع دهند.

او از رصد لحظه‌ای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سامانه سپهتن خبر داد و  گفت: تیم رصد، بر اَعمال رانندگان در هنگام حمل و نقل مسافر در جنوب کرمان فعال است.

جمیلی ادامه داد: برای سلامتی مردم و مسافران با هیچ راننده متخلفی مماشات نخواهیم کرد و با رانندگان متخلف در قالب موارد قانونی برخورد جدی خواهیم داشت.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با یک میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها مرکز مدیریت راه های کشور حوادث رانندگی تخلفات مالی اتوبوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز مدیریت راه های کشور حوادث رانندگی تخلفات مالی اتوبوس مرکز مدیریت راه های کشور حوادث رانندگی تخلفات مالی اتوبوس اخبار کنکور حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار عجیب با شرایطی خطرناک از سوی یک دستگاه تاکسی، سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی از شناسایی و احضار راننده خاطی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، بهنام پاکزاد؛ سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن یک دستگاه تاکسی اقدام به حمل بار می‌کند‌. این در حالی‌ است که شخصی هم روی سقف این خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مشخص شد این ماجرا در تونل امیرکبیر اتفاق افتاده، از این رو راننده متخلف شناسایی شد و ضمن پذیرفتن اشتباه، از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: راننده متخلف جهت رسیدگی به این پرونده به هیئت انضباطی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند