Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد "مرز گمرکی شمتیغ" در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شد و سپس به هیات وزیران ارسال شد تا به عنوان مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران مصوب شود.

وی ادامه داد: هیات وزیران پیشنهاد کارگروه متشکله پیرامون موضوع تبصره یک ماده ۱۰۳ قانون امور گمرکی را در خصوص مرز جدید ریلی در خراسان رضوی به تصویب رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: براساس این مصوبه، راه مجاز گمرکی در نقطه مرزی "شمتیغ" بین ایران و افغانستان صرفا با هدف ایجاد تردد ریلی در خراسان رضوی به عنوان مرز مجاز ریلی به منظور ورود و خروج کالا و مسافر با رعایت ضوابط و مقررات مربوط تعیین می‌شود.

رسولیان افزود: مرز شمتیغ در خراسان رضوی گذرگاه رسمی مرزی گمرکی و محل عبور راه‌آهن خواف – هرات است که با افتتاح راه‌آهن مزبور در آبان ماه، این مرز رسمیت خواهد یافت و فعالیت در آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مزایای مرز جدید گمرکی در خراسان رضوی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی تجمع کنونی کامیونها در دوغارون ظرفیت پایین این گذرگاه مرزی برای پذیرش حجم زیاد کامیونهاست که همواره به عنوان مشکل اصلی در حوزه امور اقتصاد مرزی خراسان رضوی مطرح بوده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد خط ریل در مرز ایران و افغانستان و تبادل کالا از طریق راه‌آهن نه تنها هزینه‌های ترانزیت و صادرات کالا را برای ایران کاهش می‌دهد بلکه دیگر شاهد تجمع و معطلی کامیونها در مرز دوغارون نخواهیم بود.

برچسب‌ها مرز دوغارون افغانستان استانداری خراسان رضوی علی رسولیان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز دوغارون افغانستان استانداری خراسان رضوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مرز دوغارون افغانستان استانداری خراسان رضوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور خراسان رضوی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است

به گزارش خبرآنلاین حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

تروریسم و مشخصا داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901306

دیگر خبرها

  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی