Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رحیمیان معاون بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: سامانه ۴۰۳۰ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توانسته با کمک‌های فنی و تخصصی وزارت بهداشت خدمات مشاوره در حوزه بیماری کرونا، سلامت روان، تغذیه، سالمندان و مادران باردار ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود:مردم در صورت بروز نشانه‌های بیماری کرونا  می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و پس از راهنمایی و ارجاع به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی، توسط پزشکان مستقر در این مراکز ویزیت شوند و در صورت نیاز، از آن‌ها نمونه آزمایش گرفته می‌شود و در نهایت در صورت ضرورت، برای بستری شدن به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: ۴۰۳۰ فقط یک سامانه تلفنی نیست، بلکه یک مرکز ارتباطی برای ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه بیماری کووید ۱۹ است. پاسخ‌ها در سامانه ٤٠٣٠ به دو روش پاسخگویی از طریق سیستم ورودی IVR و گفتگوی مستقیم با مشاوران آموزش دیده انجام می‌شود و کد شماره ۹ مخصوص پاسخگویی به سوالات حوزه مادران باردار و پیش از بارداری است.

رحیمیان بیان کرد: همه مشاوران پاسخگو در کد شماره ۹ کارشناس و یا کارشناس ارشد مامایی بوده و پاسخگوی همه سوالات مادران باردار و زنان متمایل به بارداری است.

انتهای پیام//ز. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقابله با کرونا مشاوره پزشکی دانشکده پزشکی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد

 دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی یکی از معضلات در برخی از محله‌های شهر سراوان است که با توجه به گرمای هوا برای شهروندان مشکلاتی را به همراه داشته است.
 
انتشار بوی نامطبوع، تجمع حیوانات موذی و ولگرد از جمله مواردی است که با رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر ایجاد می‌شود.
 
رهاسازی فاضلاب به صورت غیر بهداشتی در معابر علاوه بر مشکلات فوق باعث می‌شود سلامت شهروندان به خاطر افتد و از سوی دیگر سیمای شهر را نازیبا می‌کند.
 
در همین راستا برخی از شهروندان سراوان سراوانی ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب در برخی از معابر سطح شهر که علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع تردد را برای کودکان و زنان با مشکل مواجه کرده خواستار برخورد با افراد خاطی از سوی متولیان امر شدند.
 
علی اصغر عربشاهی رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: به مناسبت سومین روز از هفته سلامت، روز سلامت خانواده و سلامت زمین، طرح تشدید کنترل فاضلاب‌های خانگی در منطقه آسپیچ توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز محمدی به اتفاق شورا و دهیار منطقه اجرا شد.  
 وی افزود: جهت خاطیان دفع غیر بهداشتی ۱۵ اخطاریه نوبت اول و۴ اخطاریه پیگیری صادر شد.
 
رئیس مرکز بهداشت سراوان تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت خود و جلوگیری از تخریب زیر ساخت‌های شهری از هدایت آب وفاضلاب به کوچه و معابر جدا خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد