Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونی فاوچی، مشاور کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا نسبت به استفاده از اظهاراتش در کارزار انتخاباتی اعتراض کرده است. این کارشناس بیماری‌های عفونی گفته که هیچ‌گاه در کارزار انتخاباتی برای هیچ فردی تبلیغ نکرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، گفته می‌شود که بخشی از اظهارات دکتر آنتونی فاوچی برای تبلیغ پیرامون درستی سیاست مقابله با کرونای دولت ترامپ به گونه‌ای تحریف شده مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاوچی که کارشناس بیماری‌های عفونی و ویروس‌شناس صاحب‌نام آمریکا است، گفته است که از اظهارات او به شکلی ناصحیح در کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ استفاده شده است.

 

خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) با انتشار گزارشی از واشنگتن به اعتراض آنتونی فاوچی به یکی از فیلم‌های تبلیغاتی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ پرداخته است.

 

فاوچی می‌گوید که نقل قولی ناصحیح از او بدون اطلاع و اجازه او در این کارزار تبلیغاتی بازنشر شده است. باید یادآور شد که فاوچی نزد مردم آمریکا به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا از حیثیت و اعتبار زیادی برخوردار شده است.

موضوع بر سر چیست؟

 

تیم انتخاباتی دونالد ترامپ یک تبلیغ تلویزیونی ۳۰ ثانیه‌ای در ارتباط با عملکرد دولت ترامپ در عرصه مقابله با ویروس کرونا منتشر کرده است.

 

در این کارزار تبلیغاتی به نقل از آنتونی فاوچی آمده است: «من نمی‌توانم تصور کنم که کسی بهتر از این بتواند در مقابله با ویروس کرونا اقدام کند.» در این آگهی تبلیغاتی تلویزیونی، موضوع گونه‌ای ارائه شده است که گویا فاوچی در تایید سیاست و عملکرد ترامپ چنین سخنی می‌گوید.

 

آنتونی فاوچی اکنون اعتراض کرده و گفته است که او چند ماه پیش در قدرشناسی از همکاران اداره بهداشت و درمان آمریکا این جمله را بیان کرده است و خطاب این سخن به هیچ روی، دونالد ترامپ نبوده است.

 

فاوچی همچنین اعلام کرده است که او در طول تقریبا پنج دهه فعالیت خود، هیچ‌گاه برای هیچ نامزدی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری تبلیغ نکرده است.

 

دفاع کاخ سفید

 

آنتونی فاوچی اعلام کرده است که سخنان او ربطی به عملکرد دونالد ترامپ نداشته و او در ماه مارس، در واکنش به اظهارات مدیر موسسه ملی مقابله با آلرژی‌ها و بیماری‌های عفونی چنین جمله‌ای را بیان کرده است.

 

رئیس موسسه یاد شده در آن زمان از عملکرد کارگروه مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرده بود و فاوچی در پاسخ اقدامات همکاران اداره درمان و بهداشت آمریکا را مورد تحسین قرار داده بود.

 

تیم مورتا، سخنگوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ اعتراض آنتونی فاوچی را بی اساس دانسته و اعلام کرده است که این بخش از تبلیغ انتخاباتی ۳۰ ثانیه‌ای، دقیقا همان چیزی است که فاوچی در سخنان خود ابراز کرده است.

 

مورتا همچنین به حضور فاوچی در برابر نمایندگان مجلس سنا اشاره کرده و گفته است که او اخیرا در سخنان خود در مجلس سنا تایید کرده که ترامپ مقابله با ویروس کرونا را از همان ابتدا جدی گرفته و برای نجات جان مردم، سریع دست به عمل زده است.

 

دونالد ترامپ نیز با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده است: «این سخنان واقعا متعلق به فاوچی است و ما بر اساس اظهارات برخی از فرمانداران ایالت‌های گوناگون، در مقابله با ویروس کرونا عالی عمل کرده‌ایم.»

باید یادآور شد که آنتونی فاوچی بارها نسبت به عملکرد دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا ابراز نارضایتی کرده و همین موضوع منجر به ایجاد تنش در مناسبات بین این دو شده است.

 

در آمریکا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است و تا کنون بیش از ۲۱۴ هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب هاآنتونی فاوچی دونالد ترامپ کاخ سفید کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: دونالد ترامپ کاخ سفید کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده دونالد ترامپ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدارها به فلسطین اشغالی سفر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد