Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: خبرهایی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه اعضای ستاد انتخاباتی رئیس جمهور در هیئت مدیره شرکت های زیر مجموعه شستا به کار گرفته شده‌اند.

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص " به کارگیری اعضای ستاد انتخاباتی رئیس جمهور در هیأت مدیره شرکت های زیرمجموعه شستا" گفت: در حالی که کشور در شرایط اقتصادی سختی به سر می برد؛ در ایامی که بیماری کرونا به بسیار از شغل ها آسیب وارد کرده و باعث تعطیلی مشاغل و بیکاری افراد زیادی شده است، مدارکی به دست بنده رسیده که نشان می دهد شماری از اعضای ستاد انتخاباتی آقای حسن روحانی با دستور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  شرکت های زیر مجموعه شستا به کار گیری شده اند این در حالی است که آمارها نشان می دهد حدود ۳۰ درصد از جوانان کشور بیکار هستند که بسیاری از این جوانان تحصیل کرده و متخصص، می توانستند واجد شرایط جذب در برخی شرکت های دولتی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در ادامه گفت: با توجه به اینکه به کارگیری افراد در مشاغل تخصصی و مدیریتی، نیازمند داشتن تخصص، تجربه و سوابق شغلی موثر و مرتبط می باشد سوال بنده از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی این است که اعضای کمیته جوانان و دانشجویان ستادهای انتخاباتی جناب آقای روحانی با کدام سابقه موثر شغلی، برای جذب در مشاغل کلیدی و هیأت مدیره بزرگترین و مهمترین هلدینگ ها و شرکت های اقتصادی و تولیدی کشور (زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) معرفی شده اند؟  آقای شریعتمداری که مدعی شفافیت در وزارتخانه تحت امرشان و بخصوص شرکت های شستا هستند آیا حاضر به شفاف سازی در خصوص جذب بدون ضابطه این افراد نیز هستند؟ آیا چنین امکانی برای سایر جوانان کشور هم فراهم می باشد؟ آیا این مصداق اتمّ بی عدالتی و تخلف آشکار مدیریتی نیست؟    این نماینده مجلس افزود: آقای شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی؛ که متولی اشتغال در کشور است چه پاسخی به خیل جوانان بیکار در کشور خواهد داشت و این اقدام خود را چگونه توجیه می کند؟    وی گفت: در چنین شرایطی که مسائل اقتصادی اولویت اول کشور است و اقشار مختلف مردم با مشکلات عدیده معیشتی و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و هر روز هم این فشار در حال افزایش است و مردم زیر فشار اقتصادی در حال له شدن هستند، با پشتوانه کدام تصمیم کارشناسی شده در سال پایانی دولت اقدام به معرفی جوانان عضو ستاد انتخاباتی آقای روحانی جهت عضویت در هیات مدیره شرکت های بزرگ اقتصادی کرده اید؟   خضریان تصریح کرد:  به استناد لیست ها و مدارک موجود این افراد با امضای جناب محمد کبیری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شستا معرفی شده اند، درخواست بنده از وزیر محترم این است که در خصوص به کارگیری این افراد در چنین پست های مهمی شفاف سازی صورت گیرد.                             انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: اعضای ستاد انتخاباتی کار و رفاه اجتماعی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، در جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده این شرکت که در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور ۹۳.۸۱ درصدی سهامداران برگزار شد، اعضای کنونی هیات‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت، با انتخاب مجدد در سمت خود ابقا شدند.

محمدجعفر زیوری‌کامران که به نمایندگی از گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا ریاست این مجمع را بر عهده داشت، با اشاره به الزامی‌بودن اجرای ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون تجارت درخصوص انتخاب اعضای هیات‌مدیره شرکت‌ها اظهار داشت: «اعضای قبلی هیات‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت که شامل گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت ساختمانی بانک ملت، شرکت چاپ بانک ملت، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت و شرکت بهساز مشارکت‌های ملت هستند، برای این دوره نیز کاندیدای عضویت در هیات‌مدیره به‌پرداخت شده‌اند.»

وی افزود: «طبق تبصره ماده ۲۳ اساسنامه شرکت به‌پرداخت ملت، اخذ رای‌ برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره و بازرس الزاما کتبی بوده و بر اساس ترکیب فعلی سهامداری، سهامدار ۸۸ درصدی تعیین‌کننده پنج عضو هیات‌مدیره است.»

زیوری‌کامران خاطرنشان کرد: «از آن‌جا که درحال‌حاضر سهامدار دومی که طبق اساسنامه با ۱۶ درصد سهام دارای حق رای برای افزودن عضو دیگری به هیات‌مدیره باشد، وجود ندارد و رای سهامدار عمده ۸۸ درصدی بر عضویت همین پنج نفر است، اعضای هیات‌مدیره فعلی ابقا می‌شوند.»

گفتنی است؛ مجید برومند به‌نمایندگی از شرکت بهساز مشارکت‌های ملت و مهدی ضیغمی‌باران به نمایندگی از شرکت چاپ بانک ملت به‌ترتیب به‌عنوان ناظران اول و دوم در این مجمع عمومی حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار