Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که ترامپ می‌گوید همه نیروهای آمریکایی باید تا کریسمس افغانستان را ترک کنند، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که خروج این نیروها مبتنی بر شرایط است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیرامون اظهارات متناقض درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت: «ما برنامه داریم و چندین گزینه خروج مسئولانه در اختیار رئیس جمهور قرار گرفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در حالی که مشاور امنیت ملی آمریکا از کاهش نیروها به 2500 نفر تا اوایل سال 2021 می‌گوید و ترامپ نیز به همه نیروها تا کریسمس تاکید دارد اما این ژنرال ارشد آمریکایی به «ان‌پی‌آر» گفت: ما با در نظر گرفتن منافع آمریکا برنامه مسئولانه‌ای برای پایان جنگ افغانستان داریم و همانطور که می‌دانید واشنگتن 28 فوریه توافقی را امضا کرده است.

میلی اظهارداشت: «تمام این توافق و برنامه‌های کاهش نیروها مبتنی بر شرایط است و نکته کلیدی این است که ما تلاش می‌کنیم بطور مسئولانه جنگ را خاتمه دهیم و این کار را با شرایطی انجام دهیم که امنیت آمریکا و منافع ملی ما را که در افغانستان در معرض خطر است را تضمین کند».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره این شرایط گفت: یکی از شرایط ورود، به مذاکرات بین‌الافغانی است که در حال حاضر انجام شده و شرط دیگر عدم حمله به نیروهای آمریکایی و حملات بزرگ به مناطق عمده شهری و قطع روابط با القاعده است؛ شرایط مختلف دیگری نیز وجود دارد و از نزدیک در حال نظارت بر همه این شرایط هستیم.

وی درباره پایبندی طالبان به این شرایط نیز افزود: در حال حاضر مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شده است اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و کاهش سطح خشونت‌ها نیز در مقایسه با 4 تا 5 ماه گذشته قابل توجه نبوده است.

میلی همچنین تاکید کرد که این مسایل باید بطور تحلیلی بررسی شود زیرا دو نفر ممکن است یک سری رویدادها را ببینند و به دو نتیجه متفاوت برسند.

ترامپ: همه نظامیان آمریکایی باید تا کریسمس افغانستان را ترک کنندگزارش| آیا ترامپ برای صلح افغانستان تلاش می‌کند؟طالبان: از اعلام خروج کامل نظامیان آمریکایی استقبال می‌کنیماشرف غنی: توافق صلح با طالبان باید از مسیر پارلمان و لویه‌جرگه بگذرد

براساس توافقنامه قطر و مشروط به پایبندی طالبان به این توافق، همه نظامیان آمریکایی باید خاک افغانستان را تا ماه می سال 2021 ترک کنند.

کارشناسان اما می‌گویند که ترامپ به تامین صلح در افغانستان اهمیتی نمی‌دهد بلکه بدنبال کاهش مقطعی نیرو و تظاهر به خروج از افغانستان است تا با تبلیغات رسانه‌ای و اعلام پیروزی در افغانستان شانس خود را برای پیروزی در انتخابات نوامبر افزایش دهد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ طالبان نظامیان آمریکایی اخبار افغانستان دونالد ترامپ طالبان نظامیان آمریکایی اخبار افغانستان نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد