Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:59:31 GMT

نشست سالیانه مسلمانان روسیه در مسجد جامع مسکو

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۰۵۲۵

نشست سالیانه مسلمانان روسیه در مسجد جامع مسکو

نشست سالیانه مسلمانان روسیه برای بررسی گسترش گفتمان دینی در مسجد جامع مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الیوم السابع»، نشست سالیانه مسلمانان روسیه به ریاست شیخ «راوی عین الدین» مفتی روسیه و حضور روسای مرکزی و محلی اداره دینی مسلمانان در مناطق و استان های مختلف روسیه در سالن کنفرانس مسجد جامع مسکو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نشست با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و یک مسئول برای اداره جلسه انتخاب شد.

 

دکتر «ضمیر محی الدین» معاون اول رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه و مدیر مرکز اسلامی مسکو به ارزیابی فعالیت اداره دینی مسلمانان و فعالیت های سال گذشته این اداره پرداخت.

 

شیخ راوی عین الدین نیز به طرح و برنامه های اداره دینی مسلمانان و گسترش فعالیت های آن اشاره کرد و گفت: باید ائمه و خطبای مساجد نیز در زمینه گفتمان دینی آماده شوند تا بتوانند برنامه های آموزشی را در این اداره ارتقا دهند.

 

اداره دینی مسلمانان روسیه هر ساله این نشست را برای بررسی فعالیت های خود برگزار می کند.

 

در این نشست، طرح‌ ها و برنامه‌ هايی نیز برای ارتقای این اداره تدوین شد.

 

گفتنی است، به طور کلی در روسیه  حدود 30 میلیون مسلمان زندگی می کنند که شیعیان حدود 3 میلیون نفر از این تعداد را شامل می‌ شوند.

 

این تعداد افراد نیز بیشتر افراد مهاجری هستند که از جمهوری آذربایجان به شهرهای بزرگی مانند «مسکو»، «سن پترزبورگ» و منطقه «سیبری» مهاجرت کرده‌ اند. به دلیل آنکه روسیه یکی از کشور های مهم در جهان بوده و تعداد قابل توجهی از مسلمانان را نیز در خود جای داده است.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره دینی مسلمانان نشست روسیه اداره دینی مسلمانان مسلمانان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای از خنثی‌ سازی تلاش کی‌ یف برای انجام حمله پهپادی به این کشور خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع فدراسیون روسیه در این خصوص آمده است که حمله مذکور حوالی ساعت ۱۶ امروز به وقت مسکو رخ داده است.

این بیانیه در ادامه اضافه کرد: این پهپاد توسط سامانه‌ های پدافند هوایی بر فراز استان بلگورود منهدم شد.

ارتش اوکراین طی ماه های گذشته پس از چند حمله ناموفق به کریمه و پل کرچ که ۳ قربانی برجای گذاشت، حملات پهپادی گسترده اما بی‌ حاصلی را علیه روسیه تدارک دیده است.

بر این اساس، وزارت دفاع روسیه دیروز از خنثی‌ سازی حمله تروریستی به «بلگورود» و «کورسک» با منهدم کردن ۳ پهپاد متجاوز اوکراینی خبر داده بود.

کد خبر 6094547

دیگر خبرها

  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • پایان پوتین؟!
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک