Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به نظر می‌رسد درصد اشغال واحدهای اقامتی و هتل‌ها برای دهه پایانی صفر در مشهد به ۴۰ درصد برسد.

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در خصوص درصد اشغال هتل‌های مشهد در ایام اربعین اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، موضوع تعطیلی‌ واحدهای اقامتی از ابتدای سال تا انتهای اردیبهشت ماه دنبال شد اما پس از تصمیم‌گیری‌های مجدد، واحدهای اقامتی از ابتدای مرداد ماه که مصادف با عید فطر می‌شد، بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن زمان درصد اشغال واحدهای اقامتی مشهد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بود.

وی افزود: این روند تا ابتدای شهریور ادامه داشت اما آغاز محرم موجب شد اشغال واحدهای اقامتی این شهرستان به ۴۰ درصد برسد اما بازگشایی مدارس که امسال نیز زودتر اتفاق افتاد و تغییر فصل، باعث کاهش روند اشغال مراکز اقامتی شد و درصد اشغال‌ها به همان ۱۵ تا ۲۰ درصد بازگشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: به نظر می‌رسد برای تعطیلی‌های دهه آخر صفر درصد اشغال‌ واحدهای اقامتی به همان ۴۰ درصد برسد. البته با توجه به اینکه امسال موضوع زائران پیاده منتفی است و واحدهای غیر رسمی نیز مجوز فعالیت نخواهند داشت، این دو مورد می‌تواند به افزایش درصد اشغال واحدهای اقامتی در تعطیلی‌های پیش رو کمک کند اما فکر نمی‌کنم که درصد اشغال‌ها در تعطیلات دهه آخر صفر به بیش از ۵۰ درصد برسد.

بیدخوری در خصوص آمار رزرو واحدهای اقامتی برای دهه آخر صفر گفت: با وجود اینکه مخاطب هیات‌های مذهبی از ابتدا هتل‌ها نبوده‌اند، نمی‌توان آمار دقیقی از رزرو واحدهای اقامتی اعلام کرد.

وی در مورد رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی در این ایام خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی از ابتدا توسط وزارتخانه‌های  بهداشت و میراث فرهنگی در چند مرحله به ما ابلاغ شده و واحدهایی که در حال حاضر بازگشایی شده‌اند، به خوبی در حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و تا امروز هیچ گزارشی مبنی بر اینکه مشکلی به لحاظ آلودگی کرونا برای فردی در هتل‌ها به وجود آمده باشد، نداشته‌ایم. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر تقریبا سه چهارم از واحدهای اقامتی ما فعالیتی ندارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: به واسطه درصد اشغال پایین واحدهای اقامتی فعال، تراکمی در واحدهای اقامتی وجود ندارد و ما در جلسه خدمات سفر استان نیز اعلام کردیم که نگرانی بابت شیوع کرونا در واحدهای اقامتی تحت پوششمان نداریم.

بیدخوری اضافه کرد: البته واحدهایی که مجاز به فعالیت نیستند نیز در بازدیدهایی که به صورت منظم در حال انجام است، شناسایی شده و با آن‌ برخورد شده است. همین واحدها هم نتوانسته‌اند در این دوران فعالیت خاصی انجام دهند چرا که به واسطه قیمت‌های مناسب واحدهای اقامتی رسمی، مسافران از واحدهای اقامتی غیر رسمی کمتر استقبال می‌کنند.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واحدهای اقامتی اشغال واحدهای اقامتی میراث فرهنگی درصد اشغال درصد برسد ۴۰ درصد هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،آرش آریانزاد میگوید: به دنبال بارش‌های اخیر حجم آب ذخیره در پشت سد‌های استان به ۷۲ درصد رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ۸ سد استان شامل سد‌های عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج و زریبار مریوان سرریز کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری، ۴۲۰ میلیمتر متوسط بارندگی استان بوده افزود: شهرستان‌های مریوان با هزارمیلیمترو بانه با ۸۰۰ میلیمتربیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده اند.
بارندگی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
کارشناس اداره هواشناسی استان نیز میگوید: در بارش‌های اخیر سلین هورامان با ۹۴ میلیمتر و سرواباد با ۸۶ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته اند.
هواشناسی کردستان اعلام کرد از فردا نیز موج جدید بارشی نیز آسمان استان را در بر میگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد