Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: در آمد ۱۰هزار میلیارد ریالی جامعه عشایری ایلام گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است. - اخبار استانها -

فرشاد یاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: استان ایلام با دارا بودن رتبه چهارم کشور از نظر جامعه عشایری و درآمد 10هزار میلیارد ریالی، محقق‌کننده تدبیر مسئولان کشور در جهت "نگاه به درون" و "اقتصاد مقاومتی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: ارکان اصلی "نگاه به درون" و "اقتصاد مقاومتی" تولید و رونق و افزایش آن است که جامعه عشایری استان ایلام با دارا بودن 11 درصد جمعیت استان مهم‌ترین رکن برای تولید و تامین نیازهای غذایی است.

تولید 60درصد گوشت مصرفی استان ایلام توسط عشایر استان، اختصاص 28 در صد اشتغال استان مواردی بود که مورد اشاره مدیرکل امور عشایری استان ایلام قرار گرفت و گفت: برای ماندگاری جامعه عشایری و ادامه تولید و تاثیرگذاری آن بر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، اداره کل امور عشایری استان ایلام در اجرای تدابیر دولت خدمات گسترده به عشایر استان ارائه می دهد که توزیع یک‌هزار تن نهاده دامی یکی از این اقدامات است.

عزم جهادی ‌برای حل مشکلات عشایر مغان / مشکل آب ‌قشلاق عشایر برطرف می‌شود + فیلم 5 طرح تامین آب عشایر در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید توصیه مقتدی صدر به عشایر عراق در پی حوادث اخیر کربلا

 مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: توجه به آینده جامعه عشایری و امیدآفرینی در این قشر مولد، پوشش بیمه‌ای برای جامعه عشایری مهیا شده است و هم‌اکنون  بیش از 80 درصد عشایر استان ایلام زیرپوشش بیمه صندوق‌های بیمه عشایری قرار دارند.

آبرسانی، تعمیر و نگهداری جاده‌های عشایری و کوچ رو، پلاک‌کوبی دام و تامین نهادهای دامی از دیگر اقدامات عنوانی مدیرکل امور عشایری استان ایلام است؛ وی گفت: جامعه عشایری استان ایلام گنجینه ارزشمندی است که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند.

انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل امور عشایری استان ایلام اقتصاد مقاومتی جامعه عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار کوهرنگ با اشاره به گرفتار شدن ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ در بارندگی اخیر گفت: این عشایر به‌علت رعایت نکردن تقویم کوچ و اقدام به کوچ زودهنگام در بارندگی گرفتار و دچار مشکل شدند.
اکبری افزود: نیرو‌های امدادی شهرستان کوهرنگ علاوه بر امدادرسانی، بین حادثه دیدگان مواد غذایی، پتو و چادر توزیع کردند.
وی با اشاره به بروز خسارت در برخی جاده‌های شهرستان تصریح کرد: محور ارتباطی دهستان موگویی بسته، اما بلافاصله با تلاش نیرو‌های راهداری بازگشایی شد.
فرماندار کوهرنگ با اشاره به وارد شدن خسارت به پل دره رزگه دهستان موگویی گفت: نیرو‌های راهداری هم‌اکنون در حال ترمیم این مسیر موقت هستند.
اکبری یادآور شد: به‌دنبال بارش‌های اخیر ۱۶ گروه عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کوهرنگ راهنمایی و کمک به آسیب‌دیدگان به‌ویژه عشایر مناطق مختلف این شهرستان را برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی