Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی متقیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جامعه هدف آموزش و پرورش استثنایی، خدمات رسانی به کودکان با نیازهای ویژه از بدو تولد است که در این زمینه مداخله در شناسایی آسیب ها در دستور کار است.

وی تصریح کرد: شناسایی آسیب دیدگان شنوایی بیش از سایر موارد دارای اهمیت است و برای اینکه برقراری ارتباط با جامعه کمتر دچار مشکل شود، مشکل ناشنوایی باید پیش از ۶ ماهگی، شناسایی و مورد مداخله قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متقیان با اشاره به افزایش شناسایی کودکان با اختلال طیف اوتیسم، گفت: این اختلال هم باید پیش از ۳.۵ سالگی شناسایی شود تا بتوان با مداخله به هنگام، آموزش های لازم را به فرد و خانواده او ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۰۰ نفر از کودکان چهار تا ۶ ساله استان با نیازهای ویژه هم از خدمات آموزش و پرورش استثنایی برخوردار هستند.  

وی گفت: تلاش داریم تا پوشش کودکان با نیازهای ویژه برای آموزش پیش دبستانی بیشتر شود، امسال ۲۰۰ نفر از خدمات پیش دبستانی بهره مند شدند و برآورد می شود ۱۰۰ نفر به این تعداد افزوده شود.  

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: برای خدمات رسانی بهتر به کودکان در وهله نخست باید خانواده ها آموزش های لازم را فرا بگیرند.  

حدود سه هزار دانش آموز با نیازهای ویژه زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند.  

برچسب‌ها درمان ناشنوایی بجنورد خراسان شمالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ناشنوایان مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی بجنورد خراسان شمالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ناشنوایان مدارس استثنایی درمان ناشنوایی بجنورد خراسان شمالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ناشنوایان مدارس استثنایی اخبار کنکور آموزش و پرورش استثنایی نیازهای ویژه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: شانزده هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده در دولت سیزدهم متعلق به دولت قبل بوده است.

وی در ادامه افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی شهدای تجریش نیز جز همان طرح‌های آماده افتتاح و در مرحله نصب تجهیزات بود که در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام رسید.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت سیزدهم غوغا نشده است و در همه دولت‌ها به مردم خدمت شده است.

شهریاری گفت‌: برخورداری خراسان شمالی از تخت بیمارستانی از متوسط کشوری بسیار پایین است و مردم در روستاها نیز از بسیاری از خدمات محروم هستند.

وی بیان کرد: جایابی بیمارستان مادر و کودک در خراسان شمالی اشتباه است و با توجه به دسترسی پایین مردم باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحران پزشکی در کشور با توجه به میزان مهاجرت غیرقابل تصور نیست.

کد خبر 6090459

دیگر خبرها

  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است