Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:41:47 GMT

عملکرد نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۱۱۲۵

عملکرد نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان تشریح شد

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان عملکرد این نیرو را تشریح کرد و گفت: طی دو هفته اخیر پرونده های قابل توجهی پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان سرهنگ مهدی کریمی ( 21 مهر ) در نشست خبری با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از 27 مهر ماه تا 2 آبان، روزشمار این هفته را اعلام کرد و گفت: حفظ ارزش ها، ولایت مداری و پلیس برتر؛ اقتدار توأم با رأفت، هوشمندسازی و خدمت صادقانه؛ مشارکت عمومی، پیشگیری وامنیت؛ امنیت اقتصادی، کمک به تولید وآسایش عمومی؛ آموزش همگانی، نظم، قانون مداری و فرهنگ ترافیک؛ مرزبانی، ایثار و جوانمردی و سلامت، خانواده و فضای مجازی عناوین ایام این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان به عملکرد نیروی انتظامی در رفسنجان اشاره و تصریح کرد: همکاران در پلیس شهرستان، طی 2 هفته اخیر پرونده های جالبی را پیگیری کردند و کشف جرائم خشن و سنگین را به نتیجه رساندند که نمونه آن سرقت مسلحانه احشام بود؛ قرار بود شبانه 700 رأس دام را از رفسنجان به سرقت ببرند که با هوشیاری پلیس این سرقت ناکام ماند و در همان شب تعداد 22 رأس گوسفند و 6 دستگاه خودرو کشف و 6 متهم و سارق هم دستگیر شدند و لب به اعتراف گشودند.

 

 

کریمی ادامه داد: در حوزه نزاع هم کشفیات ما در رفسنجان طی 6 ماه اخیر نزدیک 700 درصد ( 7 برابر ) در زمینه های مختلف افزایش یافته است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد؛ گفت: اکثر مردم موارد امنیتی را رعایت نمی کنند فقط شنونده هستند و توصیه های پلیس را اجرایی نمی کنند؛  بیشتر رعایت نمی کنند شنونده اند و کاربردی نمی کنند.

 

نصب جی پی اس آنلاین، سرقت خودرو را متوقف می کند

 

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه سارقان خودرو یا پلاک آن را سرقت و روی خودروی دیگری گذاشته و اقدام به سرقت های مختلفی از جمله پسته و لوازم خانه می کنند؛ توصیه کرد: مردم بحث سرقت خودرو را جدی بگیرند و با نصب جی پی اس آنلاین  و ردیاب بر روی خودرو با کمترین مبلغ  از 600 هزار تومان تا یک میلیون تومان مانع سرقت خودرو و سوء استفاده های احتمالی از آن شوند.

 

 

وی ادامه داد: خودرو هر لحظه سرقت شود سیستمی که بر روی خودرو نصب باشد همان لحظه بر روی موبایل صاحب خودرو آلارم و هشدار می دهد و مسیریابی و حتّی سرعت خودرو هم در موبایل اطلاع رسانی می شود و پلیس می تواند به سرعت وارد عمل شود و سارقان دستگیر شوند؛ در این سیستم حتّی سارقین که درخودرویی که به سرقت برده اند اگر گرم صحبت باشند صاحب خودرو می تواند حرف های آن ها و اقدامات بعدی را متوجه شود حتّی صاحب خودرو از طریق موبایل خود می تواند به سیستم نصب شده در خودرو دستور ایست دهد و ماشین بایستد و دیگر حرکت نکند؛ پس این سیستم را جدی بگیرند خصوصاً افرادی که با وانت کرایه ای فعالیت می کنند و در معرض خطر هستند.

 

سیستم مها را در منزل و انبارهای نگهداری پسته نصب کنید

 

سرهنگ کریمی در ادامه با اشاره به اینکه سیستم مها خوب جواب داده و در محل نگهداری و انبارهای پسته و منزل ضروری است؛ توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت دام ها مردم نگهبانان را افزایش دهند، دام ها را به نقاط امن ببرند، دوربین های اینترنتی و تراشه های الکترویکی نصب کنند؛ همچنین در بحث پیشگیری از سرقت منازل و انبارها و مغازه ها هم نصب دوربین های اینترنتی و آنلاین را مد نظر داشته باشند که بسیار کمک کننده است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: چند شب پیش سارقان از استان های غربی  وارد رفسنجان شده و خانه ای اجاره کردند و از طریق فضای مجازی باب دوستی با خانمی گشودند با خودروی این خانم که پلاک رفسنجان دارد از شهرهای دیگر مانند  سیرجان اقدام به سرقت می کردند که مال باختگان سیرجانی با ارسال گزارش به پلیس این پرونده به فوریت در دست اقدام قرار گرفت که مأموران پلیس شهرستان رفسنجان این خودرو را در مسیر برگشت از سیرجان به کبوترخان با 2 مرد و یک زن دستگیر کردند.

 

 

کریمی بیان کرد: افراد با این خودرو با پلاک رفسنجان اقدام به سرقت طلا و جواهرات، اشیاء قیمتی منازل، آلات موسیقی و البسه و ... می کردند که در منزل اجاره ای در رفسنجان از این افراد حدود 2 میلیارد ریال طلا و جواهرات به همراه 2 دستگاه خودرو و دیگر وسایل کشف شد.

 

9 تن پسته سرقتی از رفسنجان کشف شد

 

وی گفت: تجربه نشان داده که هم عملیات پیشگیرانه و هم عملیات کشف توسط پلیس انجام می شود و جواب داده است؛ ما از دوربین کور و تار به ساعت وقوع سرقت و مسیر حرکت سارقین پی بردیم و منجر به کشف نزدیک 9 تن پسته شد که از رفسنجان خارج شده بود و متأسفانه توسط اتباع بیگانه این سرقت انجام شده بود  آن ها با یک لوله و  چوب اسلحه درست کرده بودند و سرقت مسلحانه انجام می دادند و متهمان در این زمینه هم دستگیر شدند.

 

 

کریمی در پایان آموزش همگانی را در در پیشگیری از سرقت ها و اختلال در نظم و امنیت موثر دانست و توصیه کرد: افراد مسن و سالمند طلا و جواهرات را در منزل نگهداری می کنند که در این زمینه هم سرقت هایی را در رفسنجان داشتیم لذا به فرزندان که والدین مسن و سالمند دارند توصیه می کنم به والدین سر بزنند و آموزش های لازم پیشگیرانه در خصوص سرقت طلا و جواهرات را به آن ها آموزش بدهند.

 

 

وی گفت: نگهداری طلا و جواهرات در منزل بسیار کار اشتباهی است در شرایط فعلی نگهداری جواهرات در صندوق امانات بانک ها حائز اهمیت است همه به ویژه سالمندان این کار را انجام دهند.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرقت ها سرقت هاي مسلحانه رفسنجان جی پی اس هفته نیروی انتظامی انتظامی شهرستان رفسنجان طلا و جواهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: مبارزه با جرایم به ویژه سرقت همواره در دستور کار پلیس بوده و در این راستا با تمام توان تلاش خواهیم کرد.  

وی در ادامه گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و در اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ سهرابی افزود: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان معترف شدند.

فرمانده انتظامی خرمشهر تصریح کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار