Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس آتش نشانی شهر بجنورد گفت: بجنورد نقشه خطر شهری به هنگام بروز حوادث مختلف طبیعی همچون سیل، زلزله و ... ندارد.

گریوانی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: اگر هم وجود داشته باشد به صورت جزیزه ای از سوی دستگاه تهیه شده و به صورت یک نقشه کلی تدوین نشده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر نقاط امن شهر به هنگام بروز حوادث مشخص نشده است تا مردم در چنین زمان هایی بتوانند در آن نقاط پناه بگیرند و یا به صورت موقت ساکن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گریوانی افزود: در واقع زمانیکه این نقاط شناسایی شوند از طریق سنگ فرش در پیاده روها و یا به شیوه های مختلف به مردم آگاه سازی می شود که اگر آن مسیر را طی کنند به آن نقاط امن خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه هنگام وقوع حوادثی همچون زلزله و یا سیل امکان اینکه مردم محل زندگی خود را از ترس اینکه به خود منزل و یا وسایل آن ها در منزل آسیبی رسیده شود، ترک کنند، خیلی کم است، بیان کرد: این افراد ممکن است در حیاط منزل و یا کوچه برای مراقبت از وسایل چادر بزنند، در نتیجه بهتر است برای مدیریت بهتر در هر محله ای فضای سبزی احداث شود، که در چنین مواقعی افراد آن محله هم بتوانند از آن برای اسکان استفاده کنند و هم از اسباب و اثاثیه خود مراقبت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلاتی که ممکن است هنگام بروز حوادث طبیعی در شهر رخ دهد مسدود شدن مسیرهای شریانی به سوی تهران، مشهد و اسفراین به علت بروز ازدحام است، چراکه از هر مسیری که شهروندان بجنوردی بخواهند از شهر خارج شوند به مسیرهای خروجی شهر به سوی تهران، مشهد و اسفراین منتهی می شوند.

وی به مناطق حواشی و بافت های قدیمی هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: عرض کوچه های این مناطق کمتر از چهار متر است و در صورت بروز زمین لرزه ای با قدرت زیاد و ریزش آوار، این کوچه و خیابان ها مسدود شده و امکان تردد خودروهای آتش نشانی برای امدادرسانی وجود ندارد.

رئیس آتش نشانی بجنورد در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین بیشتر المک های گاز در بجنورد از قطع کن استاندارد برخوردار نیستند و امکان نشت گاز به هنگام حوادثی همچون زلزله وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بجنورد زمین لرزه آتش نشاني هنگام بروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته از ۲۵ نقطه پرتصادف شناسایی شده در استان اصفهان، ۱۸ نقطه رفع خطر شده است، گفت: مطالعه رفع خطر هفت نقطه باقیمانده در دستور کار قرار گرفته و در منطقه کوی راه حق (بین سپاهان شهر و بهارستان اصفهان) به مرحله اجرادرآمده است.
فرزاد دادخواه افزود: برای رفع خطر این نقاط پرحادثه در استان اصفهان،۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیش بینی می‌شود تا پاییز امسال اجرایی شود.
وی اضافه کرد: از ۱۰۹ نقطه پرتصادف شناسایی شده قبلی هم در جاده‌های استان اصفهان،۵۵ درصد نقاط رفع شده و بقیه نقاط هم مراحل روند اجرایی شان در دست اقدام است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: احداث زیرگذر، ارتقا ایمنی نقاطی که به عنوان تقاطع بوده یا نقص هندسی داشته از جمله اقدامات برای رفع نقاط پرحادثه در استان اصفهان است.
روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در جاده‌های استان اصفهان تردد می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود