Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@13:46:21 GMT

ظرفیت تولید برق به 86 هزار مگاوات می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۱۶۱۳

ظرفیت تولید برق به 86 هزار مگاوات می‌رسد

به گزارش افکارنیوز، محسن طرزطلب در گفت‌وگو تلفنی با شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه برق زرند کرمان اظهار کرد: نیروگاه سیل ترکیبی زرند کرمان با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق دارای دو واحد گاز و یک واحد بخار است و عملیات اجرایی واحد گاز از اواسط سال گذشت آغاز شده و تاکنون پیشرفت ۵۱ درصدی داشته و امیدواریم برای پیک برق در سال آینده این ۲ واحد گازی وارد مدار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل نیروگاه‌های برق حرارتی تصریح کرد: تاکنون برای احداث ۲ واحد گازی این نیروگاه ۱۲۰ میلیون یورو هزینه شده و تجهیزات اصلی آن شامل توربین، ژنراتور، ترانس و تجهیزات کمکی همه ساخت داخل است. وی افزود: نیروگاه زرند با سوخت مازوت و با راندمان ۳۰ درصد در مدار است و برای خارج کردن این نیروگاه از مدار تولید به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی و راندمان پایین، در پایین دست این نیروگاه برنامه ریزی برای احداث یک نیروگاه جدید با راندمان ۴۸.۵ درصد با مصرف گاز طراحی شده که به لحاظ محیط زیستی از آلایندگی کمی برخودار است.

طرزطلب بیان کرد: در ساخت توربین‌های گازی در جهان سرآمد هستیم و توانایی صادرات آن را نیز داریم، تکنولوژی ساخت آن به طور کامل در کشور وجود دارد و این نیروگاه توسط پرسنل ایرانی در حال اجرا است.

مدیرعامل نیروگاه برق حرارتی تصریح کرد: ظرفیت فعلی نیروگاه‌های کشور نزدیک به ۷۴ هزار و ۶۷۴ مگاوات است که امیدواریم تا پایان سال به ۸۵ هزار مگاوات و در پیک سال آینده به ۸۶ هزار مگاوات برسیم.

وی افزود: در استان کرمان و مجاورت نیروگاه زرند، نیروگاهی با مصرف مازوت طراحی شده بود که در زمان پیک مصرف در مدار قرار می‌گیرد، اما به دنبال بازنشستگی این نیروگاه هستیم.

طرزطلب بیان کرد: هزینه سرمایه گذاری برای تبدیل به واحد‌های گازی توسط دولت تامین می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه‌های برق حرارتی تصریح کرد: ۲ نوع تکنولوژی نیروگاه برق حرارتی از قبیل نیروگاه کلاس E و f در کشور مورد استفاده قرا می‌گیرد که مدل E در واحد زرند با ۳۴ درصد بازدهی در حال تولید برق است و با تبدیل شدن به سیکل ترکیبی بازدهی آن به ۴۸.۵ درصد می‌رسد و راندمان نیروگاه‌های کلاس F بالغ بر ۴۰ درصد است.

وی افزود: واحدگازی تولید برق نیروگاه دالاهو در اسلام آباد غرب است که ظرفیت آن نسبت به نیروگاه زرند بیشتر است و در آن از تکنولوژی جدید برای تولید برق متناسب با منطقه استفاده شده است.

طرزطلب بیان کرد: توربین ملی با راندمان ۶۰ درصد در دست طرحی است و به دنبال جانمایی برای استفاده از این ظرفیت هستیم.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروگاه برق نیروگاه برق حرارتی برق نیروگاه برق نیروگاه برق حرارتی برق حرارتی تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به‌روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

شاهرخی، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش کشاورزی باعث تأمین ادوات و تجهیزات موردنیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6094999

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان