Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسابرس کل دیوان محاسبات در مکاتبه‌ای با رئیس کل سازمان امور مالیاتی نکاتی را در خصوص مطالبه مالیات از محل تراکنشهای بانکی مطرح کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  مکاتبه مورخ 15 مهر 1399 حسابرس کل دیوان محاسبات کشور با  پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص چرایی مطالبه مالیات ناشی از تراکنشهای بانکی در نوع خود می‌تواند جالب توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه ضمن بیان استدلالهای قانونی، در انتها تاکید شده است، صدور برگ تشخیص و مطالبه مالیات از مودیان از محل بررسی تراکنشهای بانکی قبل از سال 1395  فاقد هرگونه وجاهت قانونی می‌باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 

حال باید دید آیا دلایل مندرج در نامه 15/ 7/ 99 دیوان محاسبات به شرح زیر، خنثی کننده ی دلایل مندرج در نامه پارسا، عنوان رئیس اتاق ایران در پاسخ به اعتراضیه اتاق بازرگانی اصفهان خواهد بود.

اول اینکه مجوز دریافت مالیات از تراکنش های بانکی بر اساس ماده 169 مکرر ق.م.م از ابتدای سال 1395 بوده است.

دوم اینکه مفاد ماده 30 قانون مالیات های مستقیم صرفا مربوط به شناسایی درآمد مودیان جهت وصول مالیات بر ارزش افزوده است.

سوم اینکه چرا از امکانات تبصره ماده 230 ق.م.م که قبل از سال 95 هم بوده ، مورد استفاده سازمان قرار نگرفته است.

چهارم اینکه ، آیا بهره برداری از تبصره ماده 230 ق.م.م ، بر اساس نظر وزیر اقتصادی و دارایی صورت گرفته یا خیر.

همه ی مواردی است که اگر در کنار دلایل آرای دیوان عدالت اداری قرار بگیرد راهی جز عقب گرد سازمان امور مالیاتی برای قطع مالیات تا سال 1394 ناشی از تراکنشهای بانکی نخواهد بود.

 

 

 

گفتنی است، سازمان امور مالیاتی در تلاش است به هر طریق ممکن، درآمدهای مالیاتی مصوب را تامین کند، با استفاده از ابزار تراکنشهای بانکی اشخاص و بدون مستندات قانونی واضح و حتی بدون رعایت جزئیات بخشنامه ی صادره ی خود از ناحیه ماموران منتخب  با صدور برگه های مالیاتی با ارقام جالب به نوعی موجبات نگرانی فعالان اقتصادی که مجموعا از جمله پرداخت کنندگان عمده ی مالیات هم می باشند را فراهم نموده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات مالیات سازمان امور مالیاتی تراکنشهای بانکی مطالبه مالیات دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس