Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: ۶ هزار و و ۲۴ همکار فرهنگی و ۳۷ هزار و ۲۴۵ دانش‌آموز در کمک‌های مومنانه مشارکت داشتند.

وی بیان کرد: در مجموع ۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان خراسان جنوبی از ابتدای شیوع کرونا تا این لحظه بوده است و ۲۵ هزار و ۸۰۸ بسته معیشتی، نوشت افزار و البسه در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان سرانه بهداشتی بعد از شیوع ویروس کرونا به مدارس استان تخصیص یافت و ۱۶۷ تیم جهادی برای ضد عفونی کردن مدارس خراسان ‌جنوبی ساماندهی شدند.

وی افزود: تمامی همکاران به صورت خودجوش مدارس را برای حضور دانش‌آموزان مهیا و ضد عفونی کردند که این موضوع تا زمانی تعطیلی مدارس ادامه پیدا کرد.

واقعی با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار دستکش از سوی استانداری به آموزشگاه‌های خراسان جنوبی در زمان امتحانات نهایی گفت: همچنین بعد از بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور امسال از سوی استانداری خراسان ‌جنوبی ۲۰۰ هزار ماسک در اختیار مدارس مناطق محروم قرار گرفت.

وی گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس ملاک ما آموزش حضوری بوده است مگر اینکه ستاد مدیریت کرونا به واسطه میزان شیوع کرونا تصمیم دیگری اتخاذ کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: با توجه به روند صعودی کرونا در خراسان ‌جنوبی طبق تصمیم اتخاذ شده به مدت یک هفته تا ۲۵ مهر ماه در پنج شهرستان قرمز استان شامل بیرجند، قاینات، طبس، فردوس و نهبندان آموزش حضوری تعطیل خواهد بود.

وی عنوان کرد: از همان ابتدا تاکید ما بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک بود در حالی که برخی والدین از حضور فرزندانشان در مدارس ممانعت کردند ولی آنان را به دورهمی‌های خانوادگی ‌بردند.

واقعی افزود: از ابتدای بازگشایی مدارس تا ۲۱ مهر ماه تعداد هزار و ۲۵۴ بازدید از مدارس خراسان ‌جنوبی برای بررسی رعایت مسائل بهداشتی صورت گرفت که براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی در ۹۴ درصد مدارس پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ابتلای معلم و دانش‌آموز به کرونا در محیط مدارس خراسان جنوبی اثبات شده است؟ گفت: با توجه به اینکه معلم و دانش‌آموز روابط اجتماعی گسترده‌ای دارند نمی‌توان گفت در صورت ابتلا به کرونا حتما به واسطه حضور آنها در مدرسه بوده است.

وی اظهار داشت: ابتلا به کرونا به واسطه حضور در مدرسه را نمی‌پذیرم چرا که حتی در مدارس مرزی و روستایی نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: براساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های تعریف شده اگر در یک کلاس دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شود یا دانش آموز علائمی مبنی بر این بیماری داشته باشد، فعالیت حضوری آن کلاس به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شود.

مهدی گلدانی مقدم بیان کرد: اگر در یک مدرسه، در سه کلاس دانش‌آموز یا دانش‌آموزانی مبتلا به کرونا باشند، فعالیت حضوری آن آموزشگاه به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تب‌سنجی دانش‌آموزان در بسیاری از مدارس خراسان جنوبی صورت می‌گیرد ادامه داد: اگر معلم و دانش‌آموز با فرد مبتلا به کرونا در ارتباط باشند، نباید در مدرسه حضور پیدا کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا نوشت افزار ایرانی مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نوشت افزار ایرانی مشارکت های مردمی دانش آموزان ویروس کرونا نوشت افزار ایرانی مشارکت های مردمی دانش آموزان اخبار کنکور آموزش و پرورش خراسان خراسان جنوبی مدارس خراسان دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی شروع شده، گفت : متقاضیان تا ۳۱ خرداد مهلت دارند، متقاضی جهش تحصیلی شوند و باید تا این تاریخ تقاضای خود را برای جهش تحصیلی به اطلاع مسئولین مدرسه برسانند.

 محمدبیگی با بیان اینکه درخواست والدین و دانش آموزان برای جهش تحصیلی در وهله اول از سوی شورای معلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: شورای معلمان با توجه به مدارک تحصیلی سنوات گذشته دانش آموز و مستندات مربوط به هوش او در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی تصمیم گیری و اعلام نظر می‌کنند و در صورت داشتن صلاحیت، دانش‌آموز باید ابتدا در آزمون سنجش هوش شرکت کرده تا در صورت قبولی در این آزمون برای شرکت در آزمون تحصیلی به مناطق مربوطه ارجاع شود.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، جهش تحصیلی از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکانپذیر است.

وی ادامه داد: جهش تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم هم اتفاق می‌افتد که معاونت آموزش متوسطه عهده دار انجام آن است.

 محمدبیگی با تاکید بر اینکه جهش تحصیلی مورد تایید اساتید و صاحبنظران حوزه روانشناسی تربیتی و تحصیلی نیست، گفت: جهش تحصیلی دانش‌آموزان از نظر علمی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است سن هوشی دانش‌آموزی بالاتر از همسن و سال‌های خودش باشد، اما از نظر سن عاطفی و تربیتی قطعا از دانش آموزان بزرگتر از خودش عقب‌تر است، لذا درصورت جهش تحصیلی ممکن است از نظر عاطفی و روحی آسیب ببیند.

محمدبیگی با بیان اینکه تجربه نشان داده که بیشترین درخواست‌ها برای جهشی درس خواندن دانش آموزان ریشه در چشم و هم چشم بین خانواده‌ها دارد، گفت: خانواده‌ها دقت داشته باشند جهشی درس خواندن در اکثر موارد خروجی خوبی نداشته و مورد تایید کارشناسان آموزشی نیست. بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را برای جهشی درس خواندن تحت فشار قرار ندهند و بگذارند دانش‌آموزان فرآیند عادی تحصیلی خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۳۷۰ دانش آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، گفت: در نهایت ۱۴۲ نفر از این دانش آموزان واجد شرایط شرکت در آزمون جهش تحصیلی شناخته شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری