Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@18:56:44 GMT

ایرلند برای فرزندآوری حقوق می دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۱۹۴۴

ایرلند برای فرزندآوری حقوق می دهد


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ جزیره ایرلند سومین جزیره بزرگ اروپاست که در شمال غربی اروپا قرار دارد و شامل جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی است؛ در شرق جزیرهٔ ایرلند، انگلستان قرار دارد و دریای ایرلند میان این دو؛ جمعیت این جزیره کمی بیش از 6 میلیون نفر است و از این تعداد 4 میلیون نفر در جمهوری ایرلند ساکن‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ رشد جمعیت این کشور 2.25 درصد و نرخ باروری آن برابر با 2.02 فرزند به‌ازای هر زن است؛ برای چنین جمعیتی نرخ رشد مذکور در حد مناسبی قرار دارد و نرخ باروری این کشور نیز نزدیک به حد جانشینی قرار دارد به این معنی که ایرلند هنوز در شرایط حاد جمعیتی قرار ندارد، با این حال دولت این کشور دست روی دست نگذاشته است و با در نظرگرفتن سیاست‌هایی تشویقی فرزندآوری از زوج‌ها را حمایت می‌کند.

از سیاست‌های جمعیتی این کشور می‌توان به اختصاص حقوق ماهانه به والدین بر اساس تعداد فرزندان اشاره کرد که به‌صورت زیر است؛

تک‌فرزند 150 یورو،

دو فرزند 300 یورو،

‌سه فرزند 487 یورو،

چهار فرزند 671 یورو،

پنج فرزند 761 یورو،

شش فرزند 1048 یورو،

هفت فرزند 1235 یورو،

هشت فرزند 1422 یورو؛

البته این مبالغ به فرزندان زیر 16 سال یا 19 سالی که به‌طور تمام‌وقت تحصیل می‌کنند، تعلق می‌گیرد؛ این سیاست‌ها را کنار وضعیت جمعیت کشورمان و عکس‌العمل مسئولان دولتی و حاکمیتی بگذارید که نسبت به بحران کاهش جمعیت ایران کاملاً بی‌توجه هستند! در زمان حاضر نرخ رشد جمعیت کشور به زیر یک درصد رسیده و نرخ باروری به زیر 1.8 فرزند سقوط کرده است

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی قربانی محمدرضا شجریان جریمه کرونایی محمدعلی پورمختار فرزند آوری ایرلند رشد جمیعت علی قربانی محمدرضا شجریان جریمه کرونایی محمدعلی پورمختار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شهلا نوری افزود: مشاوره قبل ازدواج، آموزش‌های حین ازدواج در راستای رضایتمندی از زندگی زناشویی، آموزش مهارت روان‌شناختی در راستای افزایش مهارت‌های زندگی و فرهنگ‌سازی در رابطه با ازدواج به‌موقع از مجموعه اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت است.

او با بیان اینکه نرخ باروری در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است افزود: میزان فرزندآوری از هفت فرزند در سال ۱۳۵۸ به ۱.۸ فرزند در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به صورت مقطعی تا سال ۱۳۹۵ میزان نرخ باروری افزایش یافت، تصریح کرد: در سال‌های اخیر مجدداً روند فرزندآوری کاهش یافت، تا جایی‌که نرخ باروری در استان همدان به ۱.۵۷ رسید.

شهلا نوری افزود: نرخ باروری در دراز مدت بر نرخ رشد جمعیت تأثیر می‌گذارد و یا حتی موجب منفی‌شدن رشد جمعیت و پدیده سالخوردگی و پیری جمعیت می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از عوامل مؤثر در کاهش فرزندآوری افزایش سن ازدواج و تأخیر در زمان بارداری است به‌گونه‌ای‌که تأخیر در بارداری نخست موجب افزایش ناباروری شده و می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد نخستین فرزند را از عوامل مهم تأثیرگذار کاهش نرخ باروری در کشور دانست و تصریح کرد: عوامل مختلفی همچون فاصله‌گذاری بین تولد فرزندان، افزایش سن ازدواج، تک‌فرزندی، افزایش میزان ناباروری بر کاهش نرخ باروری و افزایش پدیده پیری جمعیت در کشور تأثیر می‌گذارند.

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری