Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین شهردار مسلمان محجبه در انگلیس به دلیل نگاه نژادپرستانه حزب کارگر از این حزب استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «راقیه اسماعیل» نخستین شهردار مسلمان محجبه در انگلیس روز گذشته (یکشنبه 20 مهر 1399) از عضویت در حزب کارگر انگلیس استعفا داد. استعفای اسماعیل به این دلیل است که به عنوان یک زن سیاه پوست در معرض نگاه نژادپرستانه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسماعیل سومالی تبار مقیم انگلیس که از ماه می 2016 میلادی به مدت یک سال به عنوان شهردار منطقه ایسلینگتون در لندن انتخاب شد، در بیانیه ای اعلام کرد: حزب کارگر علیه اقلیت ها تبعیض قایل می شود. این درحالی است که مردان سفید پوست اجازه دارند هرکاری که می خواهند انجام دهند.

 

وی افزود: به دلیل اینکه به عنوان یک زن سیاه پوست مورد تبعیض نژادی قرار گرفت، تصمیم گرفت تا از حزب کارگر(چپ میانه مخالف) استعفا دهد.

 

اسماعیل گفت: پیش از این تلاش کرده است که فعالیت هایی را برای مسلمانان به مناسبت اعیاد اسلامی برگزار کند، اما اعضای ضد اسلامی این حزب مانع این فعالیت ها شدند.

 

وی ادامه داد: برخی از اعضای این حزب از او خواستند تا در نشست های این حزب سکوت کند. به همین دلیل متوجه شده است که به عنوان یک فرد سیاه پوست حق اظهارنظر ندارد. همچنین متوجه شده است که این حزب به ارزش های وی به مدت شش سال احترام نگذاشته است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهردار حجاب انگلیس حزب کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم

حاج حسین ندیم خیر سردرودی در دوران زندگی پر برکت خود همواره پیگیر مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده، بالاخص پویایی و نوسازی مدارس سردرود در سی ساله اخیر مدیون زحمات و تفکر ایشان بود.

این برنامه به همت شورای اسلامی و شهرداری سردرود، انجمن‌های ادبی شهر سردرود برگزاری گردید.مدارس

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم
  • دعوت ۶ سپاهانی و ۲ ذوب‌آهنی به اردوی تیم ملی فوتبال
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم