Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آلمانی در گزارشی به اوضاع فاجعه بار پناهندگان اردوگاه موریای یونان که چندی پیش در یک آتش سوزی نابود شد و ساکنان آن در اردوگاه موقتی اسکان داده شده اند که شرایط مشابه موریا را دارد پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "دویچه وله" آلمان در گزارشی به وضعیت فاجعه بار اردوگاه پناهندگانی که جایگزین اردوگاه سوخته موریا در جزیره لسبوس یونان شده است پرداخته و نوشت: با اولین بارندگی اردوگاه پناهجویان کارا تپه ( موریای دو ) را آب گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

گودال هایی که در مقابل چادرهای اردوگاه پناهجویان کارا تپه تشکیل شده اند خیلی بزرگ هستند. کودکان با پای برهنه و یا با دمپای پلاستیکی از میان این آب ها عبور می کنند. یک زن در حالی که نوزاد خود را در پتویی ضخیم پیچیده به کودکان نگاه می کند.

در چادرها هم اوضاع بهتر از این به نظر نمی رسد. ساکنان سعی می کنند آب های گل آلود را از چادرها بیرون بیاورند که اغلب کار بی فایده ای ست. در زیر کف پوش پلاستیکی چادرها آب بارن جمع شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: این فیلم ها و عکس ها که در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی منتشر شده است نشان می دهد که پناهندگان روی جزیره لسبوس بعد از بارش شدید باران در این هفته چقدر درمانده شده اند.

"احمد شعیب ابوعوی" یکی از پناهندگان این اردوگاه به دویچه وله گفته است: آب به داخل چادر ما آمده و همه چیز زیر آب رفته است. این پناهنده افغان 26 ساله همراه با خانواده 9 نفره خود در یکی از حدود 1100 چادری که مقامات یونانی برای پناهجویان اردوگاه سوخته موریا ایجاد کرده اند زندگی می کند.

قرار بود بعد از وقوع آتش سوزی در اردوگاه شلوغ و پر ازدحام موریا که با ماشین تنها چند دقیقه تا کاراتپه فاصله دارد همه چیز در اردوگاه موقتی جدید متفاوت تر ، ایمن تر و منظم تر باشد.

کمپ جدید کاراتپه، موریای دو هم نامیده می شود. منتقدان قبل از وقوع این بارندگی شدید هم شرایط این اردوگاه موقتی را غیر انسانی توصیف می کردند. حالا آب حدود 80 چادر از 1100 چادر این اردوگاه را نابود کرده است. وزیر مهاجرت یونان اعلام کرده که مقامات برای رفع مشکلات موجود دست به کار شده اند. وی این گونه مشکلات را در اقامتگاه موقتی که ظرف چند روز ساخته شده طبیعی دانسته است. وی اظهار داشته که تنها بخش کوچکی از این اردوگاه تحت تاثیر سیل قرار گرفته و برخی پناهندگان موقتا منتقل شده اند. به گفته مقامات یونان تقریبا 10 هزار نفر در حال حاضر در کارا تپه زندگی می کنند.

"ماریون مک گرگور" که در پورتال آنلاینی به موضوع مهاجران می پردازد و به این منطقه سفر کرده است می گوید: اوضاع واقعا وحشتناک است. به گفته وی ساکنان وضعیت خوبی ندارند و به ویژه تحت فشار روانی بالایی قرار دارند. آن ها نمی خواهند سال های زیادی از زندگی خود را تحت این شرایط از دست بدهند.

وی افزود: پناهجویان تنها خواهان پی گیری درخواست پناهندگی شان هستند، اما برای بسیاری از آن ها این تنها به مفهوم منتظر ماندن بیشتر است. در این کمپ اوضاع این گونه است که با وجود زمستان پیش رو هیچ دوش کافی و غذای کافی برای خوردن وجود ندارد.

آلمان: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری به توافقی درباره مسئله پناهندگان دست یابیماوضاع فاجعه بار اردوگاه‌های پناهندگان در جزایر یونان به روایت بیش از 450 نهاد کمکی

مک گرگور در بخش دیگری از گزارش خود می نویسد که هیچ حریم شخصی برای شستشوی زنان وجود ندارد. به گزارش سازمان پزشکان بدون مرز توالت های سیار برای نیازهای اضطراری تنها به تعداد 345 تا در دسترس است.

این خبرنگار غربی همچنین گفت: یک بار در روز بسته غذایی به پناهندگان داده می شود که کافی نیست. به همین دلیل برخی پناهندگان برای کسب درآمد سعی در فروش بطری و یا دستمال درسطح شهرها دارند تا نیازهای خود را رفع کنند.

"مارکو ساندرونه"، از مقامات مسئول سازمان پزشکان بدون مرز در جزیره لسبوس یونان در این باره گفته است که وضعیت این اردوگاه جدید یاد آوری کننده اردوگاه موریا است. ساکنان می گویند برخی چادرها کفی ندارند. در زمان قبل از بارندگی آن ها روی کف زمین می خوابیدند. حالا کف چادرها پر از گل و لای است و بسیاری خانواده ها مجبورند جای اندک خود را با خانواده های دیگر تقسیم کنند. آن ها مجبورند در یک متراژ هفت متر مربعی پخت وپز کنند و بخوابند.

سازمان های امدادی محلی این را یک زندگی شرافتمندانه و مناسب آن گونه که وزارت مهاجرت یونان وعده داده بود که مراقبت های پزشکی و غذای کافی وجود خواهد داشت نمی دانند.

تعداد زیادی نهادهای کمکی اخیرا در موضع گیری از دیگر کشورهای اروپایی درخواست کردند که این پناهندگان را بپذیرند و آن ها را به جاهای امن تر و مناسب تری منتقل شوند.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: در حال حاضر هیچ چیز در اردوگاه کارا تپه نغییر نخواهد کرد. انتظار پناهجویان همچنان ادامه دارد و تنها امیدوارند که باران سیل آسای بعدی به وقوع نپیوندد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا فاجعه بار شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست مشاور پروژه توضیحات لازم در خصوص آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد را ارائه و سپس پیمانکار مجری مسائل و مشکلات اجرایی این پروژه را تشریح و تصمیمات لازم جهت اتمام پروژه در قالب برنامه زمانبندی فشرده جهت ایجاد امکان افتتاح سامانه فاضلاب ریحان آباد در هفته دولت سال جاری اتخاذ شد.   معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این نشست با بیان اینکه طرح سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد یکی از مجموعه طرح‌های مدیریت شده توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است، اظهار داشت: این طرح با بهره‌گیری از کمک مالی بانک جهانی بوده و قبل از یکپارچه سازی از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود.    احیا جاهدی افزود: پس از یکپارچه سازی، مدیریت اجرای پروژه از سوی شرکت مهندسی به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار گردید و هم اکنون دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.   وی گفت: عملیات فیزیکی در این طرح شامل ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فرعی و اصلی و انتقال فاضلاب و دو واحد ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز بوده و پس از اتمام عملیات شرایط برای واگذاری انشعابات فاضلاب فراهم و جمع آوری و دفع بهداشتی حدود ۱۶ هزار نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی