Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اطلاعات دولت آلمان با وجود اینکه میزان صادرات تسلیحات برلین در سال ۲۰۲۰ کاهش داشته، اما کشور مصر به عنوان یکی از اعضای مشارکت کنده در ائتلاف جنگ علیه یمن در صدر لیست دریافت کنندگان تسلیحات از آلمان قرار دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "اوزنابروکر سایتونگ"، سال 2019 سال رکورد بالای صادرات تسلیحات آلمان به کشورهای دنیا با مجوز صادراتی به اندازه 8 میلیارد یورو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دولت آلمان در 9 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی البته مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 4.13 میلیارد یورو داشته است که حدود یک سوم کم تر از این دوره زمانی در سال گذشته بوده است.

این آمارها را وزارت اقتصاد آلمان بنا به درخواستی از طرف حزب چپ آلمان ارائه داده است. در سال 2019 مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش 8.2 میلیارد یورو از طرف دولت آلمان تصویب شد و در 9 ماهه ابتدایی سال هم سلاح و تجهیزات نظامی به ارزش حدود 6.35 میلیارد یورو به کشورها صادر شد.

در سال جاری میلادی خریدار اصلی کالاهای تسلیحاتی از آلمان کشور مصر بوده است که تسلیحاتی به ارزش حدود 585.9 میلیون یورو از آلمان دریافت کرده است.

پاسخ روسیه به اتهام‌زنی آلمان در رابطه با مسمومیت «ناوالنی»درخواست مرکل از ارتش آلمان برای کمک به مهار کرونا در شهرها

در آلمان مسئله صادرات تسلیحات به کشور مصر به دلیل شرایط حقوق بشردر این کشور بسیار بحث برانگیز است. به این کشور شمال آفریقا این انتقاد وارد است که در ائتلاف جنگ علیه یمن به رهبری عربستان مشارکت داشته و همچنین با ارسال تسلیحات به لیبی به مناقشات در این کشور دامن می زند.

"سویم داگدلان" ازنمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان انتقاد شدیدی به ارسال تسلیحات به مصر وارد کرده و اظهار اشته است که برلین با قرار دادن مصر در اول لیست ارسال تسلیحات در واقع نفت در آتش مناقشات در یمن و لیبی می ریزد. وی مجاز بودن ارسال تسلیحات به این گونه کشورها را کمک به جرم و جنایت در دنیا دانسته است.

دولت ائتلافی آلمان در قرارداد تشکیل دولت توافق کرده بود که ارسال تسلیحات به کشورهای مشارکت کننده در جنگ یمن را متوقف کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان ارسال تسلیحات صادرات تسلیحات میلیارد یورو دولت آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال مداخله جویی آمریکا و انگلیس در امور داخلی بورکینافاسو، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به این موضوع در برابر سفارت آمریکا در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این تجمع در ادامه موج مخالفت مردمی در کشور‌های غرب آفریقا با مداخله جویی نظامی و سیاسی کشور‌های غربی در این کشور‌ها صورت می‌پذیرد.
مقامات نظامی حاکم در بورکینافاسو بعد از اخراج نظامیان فرانسوی از کشورشان، راسا به مقابله با تروریست‌های افراط گرا در کشورشان اقدام کرده اند، اما اخیرا دولت‌های آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، ارتش بورکینافاسو را به کشتار مردم شان متهم کرده اند.
محمدو ترائوره سخنگوی تجمع کنندگان معترض، در مقابل سفارت آمریکا در بورکینافاسو، ضمن قرائت بیانیه تجمع کنندگان، به خبرنگاران گفت: سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، سازمان اکواس و دادگاه کیفری بین المللی برای زمین زدن انقلاب مردم بورکینافاسو توطئه می‌کنند. آمریکا و انگلیس نیز در همین راستا علیه ارتش بورکینافاسو دروغ پردازی کرده اند. "
بورکینایی‌ها نیز مانند مردم مالی و نیجر استقلال کامل کشورشان از غربی‌ها را خواستارند.
سخنگوی تجمع کنندگان افزود: "ما اینجا اعلام می‌کنیم انقلاب مردم بورکینافاسو برگشت ناپذیر است. ما خواستار قطع رادیو صدای آمریکا و رادیو بی بی سی در بورکینا هستیم. ما همچنین خواستار قطع کامل و بی قید و شرط روابط سیاسی با آمریکا و انگلیس هستیم. "
نیرو‌های نظامی فرانسوی از مالی، نیجر و بورکینافاسو اخراج شده اند. نیجر نیز با قطع همکاری نظامی با آمریکا، خروج حدود هزار نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه پهپادی آگادز را خواستار شده است.
---------
باصدا: محمدو اوئدراگو - سخنگوی تجمع کنندگان معترض

دیگر خبرها

  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین