Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@07:30:48 GMT

دو آمریکایی برنده نوبل اقتصادی شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۲۹۰۹

دو آمریکایی برنده نوبل اقتصادی شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جایزه علوم اقتصادی نوبل دقایقی پیش به دو آمریکایی به نام های پل میلگرام و رابرت ویلسون از دانشگاه استفورد آمریکا برای «بهبود نظریه حراج و خلق قالب های جدید حراج» اعطا شد.

روند اعطای جایزه نوبل اقتصاد در هر سال به این ترتیب است که ابتدا متقاضیان جایزه نوبل در کمیته نوبل آکادمی علمی رویال سوئد ثبت نام می‌کنند و کمیته نوبل مسئول انتخاب کاندیداها از بین تمامی ثبت نام شوندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنده یا برندگان نهایی جایزه نوبل اقتصاد با رای‌گیری اعضای کمیته نوبل انتخاب خواهند شد. تا سال 2016، به جز 7 درصد برندگان این جایزه، باقی از آمریکای شمالی یا اروپای غربی بوده‌اند و تاکنون دو زن یکی در سال 2009  و یکی در سال 2019 برندهٔ این جایزه شدند.

کمیته نوبل اقتصاد از سوی بانک سوئد اولین بار در سال 1968 نهادینه شد و اولین جایزه نوبل اقتصاد در سال 1969 به «رنجر فریچ» و «جان تینبرگن» به خاطر توسعه و کاربردی کردن مدلهای پویا در تحلیلهای اقتصادی داده شد.

از سال 1969 تاکنون 52 جایزه نوبل علوم اقتصادی به 86 فرد برگزیده اعطا شده است. تاکنون 25 جایزه نوبل تنها به یک فرد اختصاص یافته است. جوان‌ترین فرد دریافت‌کننده نوبل 46 سال و پیرترین 90 سال سن داشته است. متوسط سن دریافت‌کنندگان جایزه نوبل نیز 67 سال بوده است.

جایزه نوبل سال گذشته به 3 اقتصاددان به نام های «آبحجیت بانرجی» از هند، «استر دوفلو» از فرانسه و «میشائیل کرمر» از آمریکا برای «دستاورد تجربی آنها در کم کردن فقر جهانی» اختصاص یافت.

سال 2013 یکی از کاندیداهای دریافت این جایزه؛ محمد هاشم پسران اقتصاددان ایرانی مقیم آمریکا بود؛ وی برای تحقیقات در «معیارهای اقتصاد سنجی در سری زمانی» به عنوان یکی از نامزدهای دریافت این جایزه در سال جاری معرفی شده بود.

پربیننده ترین ترامپ بعد از کرونا! +عکس خطری که ترامپ پیش روی خود می‌بیند/ بایدن پیشتاز نظرسنجی‌های انتخاباتی کدام شهرهای جهان بیشترین حباب مسکن را دارند؟/ پیشتازی شهرهای آلمان در افزایش قیمت خانه احتمال سقوط ۸۸میلیون انسان به ورطه فقر بدهکارترین کشورهای جهان کدامند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نوبل اقتصاد آمریکای شمالی نوبل اقتصادی فقر جهانی آمریکای شمالی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت نوبل اقتصاد جایزه نوبل کمیته نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود

وزیر اقتصاد برای شرکت در چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی از امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ مصادف با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی و به مدت دو روز در ریاض عربستان سعودی برگزار می‌شود.

وزیر اقتصاد پس از ورود به ریاض، جلسات دوجانبه‌ای با نمایندگان کشورهای مختلف عضو برگزار می‌کند و سپس در جشن طلایی سالگرد تأسیس بانک در سطح وزرای اقتصاد کشورهای عضو حضور خواهد یافت.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان سپس روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی (اعضای هیأت عامل) شرکت خواهد کرد که در این جلسه علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز وی را همراهی خواهند کرد.

وزیر اقتصاد سپس با همراهان خود در جلسه دوجانبه با فیصل ابراهیم وزیر اقتصاد عربستان حضور می‌یابد.

این نشست همچنین با حضور رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور در جلسه شتابدهی در تأمین مالی اقلیمی از طریق صکوک سبز و پایداری (شامل ارائه راهنمایی در خصوص صکوک پایدار) ادامه می‌یابد و سپس نشست میزگرد اعضای هیأت عامل (جلسه غیرعلنی) با حضور وزیر امور اقتصادی ایران و علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار خواهد شد.

در نهایت عصر روز دوم و پایانی این اجلاس، کنفرانس مطبوعاتی اجلاس سالانه با حضور سید احسان خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748626

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • فیلم| ثبت لحظه انهدام پهپاد آمریکایی در یمن
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق