Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:12:11 GMT

بحران در پارلمان فیلیپین بر سر تعیین رئیس جدید

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۳۳۱۳

بحران در پارلمان فیلیپین بر سر تعیین رئیس جدید

یک فراکسیون بزرگ از قانونگذاران پارلمان فیلیپین امروز، دوشنبه رهبری جدید برای این پارلمان انتخاب کردند اما رئیس فعلی رای گیری مربوط به آن را یک "مضحکه" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این وضعیت باعث بالا گرفتن تقابل سیاسی شدید بین دو هم‌پیمان رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دوترته چند روز پیش هشدار داد در صورت تداوم اختلاف میان آلن پیتر کایتانو، رئیس فعلی مجلس نمایندگان این کشور و لورد آلن ولاسکو، رقیب وی و نماینده دیگر این مجلس و تهدید شدن روند تصویب بودجه سال آینده، در این مساله مداخله می‌کند.

این بودجه به ارزش ۴.۵ تریلیون پزو (۹۰ میلیارد دلار) برای کمک به تامین هزینه‌های پاسخ دهی دولت فیلیپین به همه گیری کروناویروس در این کشوری که بالاترین تعداد موارد تایید شده ابتلا در جنوب شرق آسیا را دارد، ضروری است.

این مناقشه با این حال زمانی که حامیان ولاسکو روز دوشنبه به صورت حضوری و اینترنتی در یک باشگاه ورزشی در شهر کوئزون در حوزه منطقه پایتخت تجمع و جایگاه کایتانو را خالی اعلام کرده و ولاسکو را به جای برگزیدند، وخیم‌تر شد.

کایتانو و هم‌پیمانهایش در یک کنفرانس خبری در محل مجلس نمایندگان گفتند که این رای گیری برای انتخاب ولاسکو ناقض قوانین از جمله قوانین مربوط به این مجلس ۳۰۰ عضوی محسوب می‌ شود که تحت کنترل هم‌پیمانان دوترته است. آنها ولاسکو و حامیانش را به خاطر برگزاری این جلسه در یک باشگاه ورزشی در بیرون از کنگره مسخره کرده و گفتند، آنها از یک گرز تقلبی (سمبل اختیار مجلس نمایندگان) استفاده کردند.

کایتانو تاکید کرد: آنها دارند قانون اساسی را کنار می‌گذارند، آنها خواهان یک دولت انقلابی هستند. آنچه امروز اتفاق افتاد واقعا یک مضحکه است.

کمپ حامیان کایتانو عنوان کرد، از حمایت ۲۰۵ قانونگذار برخوردار است و از ولاسکو خواست ۱۸۶ نماینده‌ای که به ادعای اردوی حامیانش به او برای تصدی ریاست مجلس و همچنین به یک چند مقام جدید دیگر آن رای داده‌اند، شناسایی کند.

دوترته خواستار یک نشست ویژه مجلس نمایندگان از روز سه شنبه با هدف تسریع در تصویب بودجه فیلیپین شده اما هنوز مشخص نیست این اتفاق چطور قرار است با ادعای دو رقیب برای این پست رخ دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلیپین مجلس نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد

عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات در افزایش حق مسکن و سایر موارد را منتفی کرد.

به گزارش مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

 

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند، اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است، حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد