Web Analytics Made Easy - Statcounter

خورشیدی شدن ۴ هزار مسجد در پاکستان، توزیع سجاده‌های یک‌بار مصرف و سازگار با محیط زیست در ۳۰ مسجد کویت و بازگشایی مساجد در «شیلانگ» هند از ۱۵ اکتبر ازجمله آخرین اخبار مساجد جهان در ۲۱ مهرماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار مساجد جهان در ۲۱ مهرماه:

 

۴۰۰۰ مسجد دیگر در پاکستان خورشیدی می شوند

 

 

 

 

به نقل از « menafn»، حدود 300 مسجد در مناطق قبیله ای تازه ادغام شده در پاکستان خورشیدی شده اند و کار در زمینه خورشیدی کردن چهار هزار مسجد دیگر در «خیبرپختونخوا» آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین مناقصه هایی برای خورشیدی شدن هشت هزار مدرسه و 187 واحد بهداشتی در «خیبرپختونخوا» صادر شده است.

 

این طرح در  نشست بررسی عملکرد وزارت انرژی و نیرو به ریاست «محمود خان» سروزیر خیبرپختونخوا مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این جلسه گفته شد که 307 پروژه برق «میکرو هیدل» در فاز اول در 11 منطقه خیبرپختونخوا با ظرفیت تولید 25 هزار کیلووات تکمیل شده است در حالی که 672 پروژه برق میکرو هیدل در مرحله دوم آغاز خواهد شد.

 

در این نشست اعلام شد که 94 درصد کار در پروژه برق آبی در جابوری به اتمام رسیده و کارهای باقیمانده تا پایان سال 2020 به پایان خواهد رسید.

 

این پروژه پس از تکمیل بیش از 71 گیگاوات برق در سال تولید می کند.

 

مقامات در این نشست اعلام کردند که کمیته اجرایی شورای اقتصاد ملی پروژه های برق 157 مگاواتی مادیان و 88 مگاواتی گابرال را تحت برنامه انرژی برق و انرژی تجدید پذیر خیبرپختونخوا تصویب کرده است.

 

سروزیر خیبرپشتونخوا از عملکرد کلی اداره انرژی و نیرو ابراز خرسندی کرد و همت این اداره را برای تضمین اتمام به موقع تمام پروژه های در حال انجام را مورد ستایش قرار داد.

 

توزیع سجاده های یک بار مصرف سازگار با محیط زیست در ۳۰ مسجد کویت

 

 

 

 

به نقل از «الانباء»، مرکز خیریه «مبره» در کویت در راستای فعالیت های خود برای مقابله با ویروس کرونا، سجاده های پلاستیکی یک بار مصرف و سازگار با محیط زیست را در بیش از 70 مسجد این کشور توزیع کرده است.

 

«حمد البسیس» مدیرکل مرکز خیریه مبره گفت: این مرکز همچنین هر سه روز یک بار، 50 ماسک، مواد ضد عفونی کننده  و پنج هزار قرآن در این مساجد توزیع کرده است.

 

وی افزود: از زمان بازگشایی مساجد، این مرکز در کویت تلاش دارد برای مقابله با ویروس کرونا از نمازگزاران حمایت کند و میان آنان دستمال، مواد ضد عفونی و قرآن کریم توزیع کرده است و به این کار نیز ادامه خواهد داد.

 

مدیرکل مرکز خیریه مبره اظهار کرد: جوانان و کودکان داوطلب نیز در این کار خیرخواهانه مشارکت می کنند تا نیازهای هر مسجدی را رفع کنند.

 

البسیس تاکید کرد: تجهیز مساجد کویت در شرایط بحرانی کرونا از سوی این مرکز همچنان ادامه خواهد یافت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: المبره فعالیت های خیریه ای و تبلیغاتی نیز در این کشور انجام می دهد  و از اقلیت های آفریقایی وابسته به مرکز فرهنگی اسلامی حمایت می کند و به آنان در آموزش زبان عربی وعلوم شرعی کمک می کند.

 

وی افزود: این مرکز همچنین از اقلیت های آفریقایی حمایت مالی و غذایی می کند.

 

مدیر مرکز خیریه المبره در پایان گفت: هدف این مرکز ساخت مساجد، دار الایتام، مراکز حفظ قرآن کریم و حفر چاه نیز است و با این کار می خواهد حس ملی را زنده نگه دارد و به شهروندان نشان دهد که می توانند در کارهای کشور سهیم باشند.

 

مساجد کویت که از ماه مارس بسته شده بودند، بعد از چند ماه تعطیلی در خرداد ماه بازگشایی شدند.

 

بازگشایی مساجد در «شیلانگ» هند از ۱۵ اکتبر

 

 

 

 

به نقل از « theshillongtimes»، كلیساها ، مساجد و معابد در سراسر شهر «شیلانگ» هند پس از شش ماه تعطیلی قرار است درهای خود را از روز 15 اکتبر (پنج شنبه 24 مهر) به روی عبادت کنندگان باز کنند.

 

مکان های عبادی در سراسر شیلانگ از ماه مارس در پی شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.

 

دولت محلی از همه اماكن مذهبی خواسته است كه تمام پروتكل ها و فرآیندهای بهداشتی صادر شده از سوی دولت را دقیقا رعایت كنند.

 

این در حالی است كه همه عبادتگاه های شهر خود را برای بازگشایی بزرگ آماده می کنند.

 

رهبران مذهبی از آیین های مختلف اطمینان داده اند که همه پروتکل های بهداشتی را در  عبادتگاه های خود را رعایت می کنند.

 

این دستورالعمل ها که پس از مشورت با رهبران دینی و مذهبی با عنوان «انجمن همه ادیان شیلانگ» نهایی شده اند قائل بر این هستند که تنها مکان های عبادی که در خارج از مناطق قرمز واقع شده اند اجازه بازگشایی دارند.

 

همچنین از مکان های عبادی خواسته شده است تا تضمین بدهند که ضد عفونی کننده های دست و دیگر امکانات برای رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی در این مکان ها وجود دارد.

 

این سازمان ها می توانند درخواست خود را برای داشتن اسکنرهای حرارتی به مسئولان بهداشتی شهر ارائه دهند.

 

حمله صهیونیست ها در سی امین سالروز کشتار مسجدالاقصی

 

 

 

 

به نقل از «فلسطین الیوم»، گروهی از شهرک نشینان رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (20 مهر ماه) از سمت «باب المغاربه» به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

این حمله با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

 

پلیس رژیم صهیونیستی از زمان ورود شهرک نشینان از سمت باب المغاربه شرایط کامل را برای حمایت آنان فراهم کرد تا آنان از سمت «باب السلسله» خارج شدند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس گزارش داد: 21 شهرک نشینان در نوبت صبح به مسجدالاقصی حمله کرده و در بخش های مختلف آن گردش کردند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس گفت: 11 عنصر از افسران پلیس و نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز به مصلای «باب الرحمه» شرق مسجدالاقصی حمله کردند.

 

این درحالی است که برای بیست و چهارمین روز متوالی مقامات صهیونیستی شهر قدس را به بهانه ویروس کرونا به طور کامل بسته اند و به آنان سخت می گیرند.

 

صهیونیست ها همچنین مانع حضور اهالی قدس به مسجدالاقصی برای اقامه نماز می شوند.

 

حمله شهرک ‌نشینان یهودی به مسجد الاقصی به امری روزمره تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی سعی دارد با این کار زمینه را برای تسلط کامل بر این مسجد و تقسیم زمانی و مکانی آن میان یهودیان و مسلمانان فراهم کند.

 

گفتنی است، صهیونیست در اکتبر سال ۱۹۹۰ میلادی به مسجدالاقصی حمله کرده و منجر به کشته شدن ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر شد و لکه ننگی دیگر برای رژیم صهیونیستی در طول تاریخ به ثبت رسید.

 

برنامه جدید برگزاری نماز جماعت در مساجد بیرمنگام به زودی اعلام می شود

 

 

 

 

به نقل از «birminghammail»،مساجد «بیرمنگام» دستورالعمل های جدیدی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در میان اعضای جامعه اسلامی و دیگر شهروندان این شهر صادر کردند.

 

در دستورالعمل های صادر شده که مبتنی بر رعایت فاصله اجتماعی است آمده است که رزرو کردن جا قبل از ورود نمازگزاران به مساجد برای آنها الزامی و ضروری است.

 

ساعت های برگزاری نماز در مساجد بیرمنگام در روزها و هفته های آینده اعلام خواهد شد.

 

در جمعه ای که گذشت بیش از چهار هزار نمازگزار در نماز جمعه مسجد مرکزی بیرمنگام شرکت کردند.

 

این در حالی است که مسجد مرکزی بیرمنگام نیز تدابیر شدیدی را برای حمایت از سلامتی نمازگزاران در دوران شیوع کرونا اتخاذ کرده است.

 

اعضای هیئت مدیره مسجد مرکزی بیرمنگام 55 دستگاه ضد عفونی کننده در این مسجد نصب کرده اند.

 

در این مسجد همچنین پوسترهای آگاهی دهنده در مورد ویروس کرونا نصب شده است و افرادی برای انجام دادن نظافت های منظم و ضد عفونی کردن مسجد داوطلب شده اند.

 

اقدامات جدید برای تامین ایمنی نمازگزاران در مقابل ویروس کرونا در اولویت دستور کار مساجد قرار گرفته است.

 

این در حالی است که به گفته مقامات بهداشتی وضو گرفتن مسلمانان به تعداد پنج بار در یک روز خود یکی از راه های تامین ایمنی در مقابل ویروس کرونا است.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته خبری مساجد جهان فعالیت های مسجدی سازگار با محیط زیست مسجدالاقصی حمله رژیم صهیونیستی ویروس کرونا مرکز خیریه ضد عفونی مکان ها شده اند یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

به گزارش قدس خراسان، باقر صدیقی امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه دیدار با مدیر برق شهرستان قوچان با بیان اینکه مدیریت حوزه برق سرولایت با قوچان و سه روستا نیز با خوشاب سبزوار است، افزود: مدیریت حوزه آب و آب‌رسانی سرولایت نیز با شهرستان نیشابور و آب‌رسانی به تعدادی از روستاهای فیروزه، نیشابور و خوشاب نیز با این بخش است.
وی عنوان کرد: چون نقطه مرزی هستیم متأسفانه این گونه تقسیم‌بندی شده است. در حوزه برق‌رسانی از ۴۰ روستا ۳۷ روستا زیر نظر قوچان و سه روستا با خوشاب است.
بخشدار سرولایت با بیان اینکه در حوزه خدمات‌رسانی مانند گاز و آب این منطقه نیاز شهرستان‌های هم‌جوار را تأمین می‌کند، تصریح کرد: چون هم‌جوار ما روستاهای بخش آبکوه شهرستان قوچان است، به همین دلیل از این منطقه برق مورد نیاز وارد بخش سرولایت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای شبکه توزیع برق استان از این مسیر مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه بخواهد از نیشابور توزیع برق صورت گیرد. بخش سرولایت ۹۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارد، در صورتی که این فاصله تا قوچان ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست.
صدیقی در ادامه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان را از محورهای مهم توسعه و آبادانی یک منطقه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم موانع و مشکلات را برطرف و راهکارهای عملی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم را انتخاب کنیم.
وی با تأکید بر تداوم اجرای طرح تعویض شبکه توزیع برق فعلی به کابل خود نگهدار و همچنین تأمین روشنایی معابر روستایی خاطرنشان کرد: فرمانداری و بخشداری نقش حمایتی، نظارتی و هدایت‌کننده دارد و سایر دستگاه‌های اجرایی باید با هم افزایی و تعامل مشکلات مردمی را برطرف کنند.
بخشدار سرولایت در ادامه بر اختصاص پنل‌های خورشیدی به منظور تأمین درآمد پایدار برای دهیاری‌ها، پیگیری چارت و تأمین نیرو و بالابر مختص اداره برق مستقر در منطقه تأکید کرد.
وی همچنین به ضرورت هماهنگی بیش از پیش بین ادارات آب و برق با لحاظ حداقل اثرات اجتماعی اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم برق کنتورهای چاه و خط پمپاژ به هیچ وجه قطع نشوند تا مشکل در کمبود و توزیع آب شرب برای اهالی بخش سرولایت را نداشته باشیم.صدیقی همچنین با هرگونه تعامل و همکاری با مجموعه برق و تداوم این همکاری‌ها اعلام آمادگی کرد و خواستار تسریع در اصلاح و نوسازی شبکه توزیع برق و برخی از خطوط انتقال آب و همچنین رفع مشکل مالکیت و دولتی شدن شبکه آب‌رسانی در ۳ روستای باقی مانده سطح بخش شد.
مدیر برق شهرستان قوچان در این نشست سه جانبه ضمن بیان اقدامات مهم انجام شده و در دست اقدام اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت شرکت برق خدمت‌رسانی به مردم است، از هیچ کوششی جهت خدمت شایسته به مردم دریغ نخواهیم کرد.
مهدی آدینه ادامه داد: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان یک نعمت الهی است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشیم.
وی با اشاره به هزینه کرد حدود ۴۵ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به روستای ماه نشین سرولایت در سال گذشته ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات به حق مردم از جمله محورهای مهم مورد توجه است که برای موفقیت در این راه و کسب رضایت مردم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها