Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@05:04:57 GMT

نگرش مثبت مردم به امربه‌معروف باید احیا شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۳۵۳۷

نگرش مثبت مردم به امربه‌معروف باید احیا شود

عباس کاظمی،دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: امروزه مردم نگاه مثبتی به امربه‌معروف ندارند، باید نگاه مردم به این فریضتین تغییر پیدا کند و نگرش مثبت احیا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ عباس کاظمی امروز(دوشنبه) در دیدار با حسینیانی معاون اجتماعی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با تأکید بر تغییر رویکرد امربه‌معروف، تصریح کرد: امروزه نگاه امربه‌معروف نگاه‌های جزئی است؛ درحالی‌که باید تمرکز امربه‌معروف بر مسائل کلی و کلان جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توجه کرد که امربه‌معروف یک وظیفه اجتماعی است که بدون ساختار منظم پیش نمی‌رود؛ در این میان دستگاه‌های متولی باید در حوزه امربه‌معروف ورود پیدا کنند، مطالبه از این دستگاه‌ها جزو وظایف ستاد امربه‌معروف است که به‌صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین اظهار کرد: باید نگاه مردم به این فریضتین تغییر پیدا کند و نگرش مثبت احیا شود؛ چراکه این جایگاه، جایگاه نظارت عامه و خیرخواهی است.

وی عنوان کرد: امروزه تحولات متن جامعه را فضای مجازی و رسانه رقم می‌زند؛ بنابراین استفاده از بستر و زیرساخت‌های رسانه در این حوزه دارای اهمیت است، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قزوین نیز تولیدات مختلف چندرسانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است تا در این حوزه نسبت به گذشته قوی‌تر وارد عمل شود.

کاظمی عنوان کرد: قانون امربه‌معروف نیاز به بازنگری دارد و باید ضمانت اجرا در قانون وجود داشته باشد.

حسینیانی نیز در این جلسه با بیان اینکه سپاه استان در این خصوص دغدغه دارد، تأکید کرد: در این حوزه به کمک امربه‌معروف می‌آییم و کمک به احیای امربه‌معروف و نهی از منکر از طریق رده‌های بسیج انجام و همچنین از ظرفیت امامان جمعه با توجه به میزان تأثیرگذاری آنان در شهرستان‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امربه معروف و نهی از منکر ستاد امربه معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان

ابوالفضل قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم در تصمیمات سرنوشت‌ساز مملکت و مردم است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در برخی از شهرستان‌ها تصریح کرد: قطعاً باید این کار به سرانجام و به اتمام برسد و مسئولیت افرادی که در این شهرستان‌ها هستند نسبت به سایر افراد بیشتر است تا این کار ناتمام را به سرانجام برسانند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری برای حضور پرشور در انتخابات تاکید بسیاری داشتند، بدیهی است که برای مرحله دوم هم این امر صادق است و از همه واجدین شرایط درخواست مشارکت در مرحله دوم انتخابات را داریم.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان برگزار می‌شود، گفت: مردم با انتخاب فرد اصلح نماینده خود را برای تصمیمگیری‌های سرنوشت‌ساز به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند و این امر تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های شهرستان‌ها، پیشرفت و آبادانی خواهد داشت.

کد خبر 6090558

دیگر خبرها

  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان