Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@04:27:11 GMT

(ویدئو) ماجرای خودکشی دانش‌آموز بوشهری به علت نداشتن گوشی موبایل

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۳۵۴۴

(ویدئو) ماجرای خودکشی دانش‌آموز بوشهری به علت نداشتن گوشی موبایل

‍‍‍‍‍‍

فرارو- در حالی که مادر محمد، دانش‌آموز ۱۱ساله‌ بوشهری، تایید کرد که او بابت نداشتن گوشی تلفن‌ همراه برای شرکت در کلاس‌های آنلاین خودکشی کرده است، آموزش و پروش این خبر را تکذیب کرد. 

اداره آموزش و پرورش بوشهر در اقدامی عجیب اقدام به انتشار اسنادی کرد که نشان می داد محمد در فضای مجازی با معلمش در ارتباط بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این را گواه آن دانست که پسرک گوشی هوشمند در اختیار داشته است.

در حالی که با ارائه اسنادی ادعا می‌شد که محمد با معلم خود ارتباط داشته است، پسردایی محمد در مورد اسنادی که از ارتباط محمد و معلمش در فضای مجازی منتشر شده است به رکنا اینطور توضیح داد: «این پیام‌ها با گوشی پسرعموی من به معلم محمد فرستاده شده بود. عادل پسرعموی من یعنی یکی دیگر از پسردایی‌های محمد است که محمد چند بار وقتی کنار عادل بود با گوشی او به معلمش پیام می‌داد.»

حتی متن پیام‌های منتشر شده هم مبین این است که دانش آموز مرحوم از عقب افتادن درس هایش گلایه‌مند است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی گفتگو با مادر دانش‌آموز بوشهری: کسی به ما گوشی نداده بود

مادر محمد در گفتگوی خود با رکنا گفت که آن‌ها خجالت می‌کشیدند از دوستان محمد برای قرض گرفتن گوشی همراه کمک بخواهند. اما گاهی پسرک از روی استیصال از اقوام خود گوشی قرض می‌کرد تا بتواند راهی برای ارتباط با معلم خود پیدا کند.

مادر محمد که الان دو روز است در غم از دست دادن فرزند ارشدش در سوگ است، هنوز هم مرگ دلخراش محمد را باور ندارد. او در حالی که چشمش را به کتاب و دفتر‌های محمد دوخته که در نبود او حالا باید در خلوت خانه خاک بخورند؛ می‌گوید: «فرزندم دلش می‌خواست گوشی هوشمند داشته باشد تا بتواند برای معلمش عکس و وویس‌هایی را که می‌خواست بفرستد. مدیر محمد چند باری به ما گفته بود که به محمد و چند دانش آموز دیگر گوشی می‌دهد، اما گوشی‌ای ندادند.»

متن آموزش و پرورش دیر را در ادامه می‌خوانید:

خودکشی دانش‌آموز بوشهری تکذیب شد

روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهرستان دیر در پی انتشار خبر خودکشی دانش‌آموز بوشهری به دلیل نداشتن تلفن همراه اطلاعیه‌ای صادر و این خبر را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است:

«در پی انتشار خبری مبنی بر خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله ساکن شهرستان دیر استان بوشهر به دلیل نداشتن گوشی تلفن همراه و عدم امکان حضور در کلاس‌های آنلاین، به اطلاع می‌رساند: با توجه به تحقیق و بررسی‌های میدانی و جمع‌آوری مستندات مربوط اعلام می‌دارد، نامبرده از روز بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور تا روز حادثه بنا به درخواست، ولی دانش‌آموز با توجه به شرایط متأثر از کرونا در مدرسه حضور نداشته و کارآموزشی خود را از طریق شبکه شاد با تلفن همراهی که توسط شخص مدیر مدرسه در فروردین ۹۹ به ایشان اهداشده بود، تا آخرین ساعات روز حادثه در سامانه شاد به‌صورت فعال و در کلاس‌های درس مجازی آنلاین انجام می‌داده که تمامی مستندات، اعم از فایل‌های صوتی، تصویری و تکالیف و تمرین‌های درسی دانش‌آموز در گروه درسی موجود است.

برخی از این مستندات برای تنویر و اطلاع افکار عمومی پیوست است. ضمناً نامبرده جزو دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم برخوردار بوده که در سال‌های تحصیلی به‌صورت مکرر موردحمایت مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه بوده است و خانواده نامبرده این موضوع را تائید می‌کند.»

روز گذشته، رسانه های محلی بوشهر، این دانش آموز ۱۱ ساله ساکن شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر که در خانواده ای بی بضاعت زندگی می‌کرد به دلیل نداشتن گوشی همراه و عدم امکان حضور در کلاس‌های آنلاین، خود را با طناب حلق آویز کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمد رضا شجریان کرونا قیمت دلار پرسپولیس خودکشی دانش آموز شهرستان دیر دانش آموز بوشهری خودکشی دانش آموز نداشتن گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری عصر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دیر، اظهار داشت: اساس عالم و هستی بر مبنای تربیت و هدایت انسان است و معلمان در ساختار دینی اسلامی چنین نقش حیاتی بر عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه تربیت در دنیای امروز کاری بسیار دشوار و به مراتب مورد توجه است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دشمن در آرمان‌های دختران و پسران انقلاب است و سرباز نرم این میدان معلمان هستند که برنامه و مسیر و الگو دارند و در مسیر حق طلبی گام برمی‌دارند.

وی افزود: از نمونه بارز این برنامه‌ها جشن تکلیف ۵۶۰ دانش آموز دختر و بیش از ۴۵۰ دانش آموز پسر، حضور بیش از ۶۵۰ معلم و دانش آموز در مراسم اعتکاف، اعزام ۲۸۰ دانش آموز به راهیان نور، حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز در تشییع شهید گمنام، ۳۵ یادواره شهدای معلم و دانش آموز، مقام آوری بیش از ۳۵۰ دانش آموز و فرهنگی در مسابقات فرهنگی و هنری و عترت و قرآن در سطح استانی و ملی، قبولی ۱۲۰ دانش آموز در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور، ۹ رتبه زیر هزار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تقدیر از همکاری دستگاه‌ها و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها با آموزش و پرورش، گفت: برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی و آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی دیگر از دستگاه‌ها فرای از این، به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خودشان هم عمل نمی‌کنند که ما با مکاتبات و تذکرات تا الان پیش رفته‌ایم ولی از الان به بعد جور دیگر باید عمل کرد.

جهانگیری با اشاره به نگاه ویژه فرماندار شهرستان به حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: انتظار داریم در سالی که استاندار به نام آموزش و پرورش معرفی کرده است، این نگاه ویژه‌تر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری بر ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و یک بار برای همیشه این مشکل حل شود، عنوان کرد: از برج ۵ به بعد مشکل ایاب و ذهاب داریم و تمام انرژی و نیروی ما پای این مشکل هدر می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه حداقل برای ۱۰ سال مشکل تجهیزات مدارس را حل کنیم، ابراز کرد: امیدواریم در سال جدید آموزش و پرورشی با کمترین مشکل امکانات داشته باشیم که فقط به فکر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باشیم.

کد خبر 6097694

دیگر خبرها

  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • ماجرای جنجال محمد طالقانی در جام آریامهر + فیلم
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دختران دانش آموز
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • (ویدئو) پخش اذان از گوشی کارشناس شبکه BBC وسط پخش برنامه زنده
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی