Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از توانمندسازی ۶۸زن سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

"نادیا صداقت" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: طرح ملی توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور از ابتدای سال ۹۸ در استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار، افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق و جلوگیری از تحت پوشش قرار نگرفتن زنان سرپرست خانوار و حمایت‌های هدفمند با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جهاددانشگاهی بعنوان مجری طرح در استان در حال اجراست.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد اشتغالزایی این طرح ۶۸ نفر از زنان سرپرست خانوار که شرایط و ویژگی‌های طرح را داشته اند در سه فاز شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های استان، توانمندسازی(آموزش، مشاوره، شبکه سازی و ...) و اتصال به بازار کار عملیاتی طرح شروع شد.

صداقت تصریح کرد: پس از شناسایی این افراد و اعتبارسنجی و استعدادسنجی انان کار آموزش و مشاوره و لینک به پیشرانان علاقمند به شرکت در طرح شروع شد که در روند عملیات طرح سه مزیت استانی طرح شامل گلیم و دست بافت‌های داری، پوشاک و تولیدات باغی و گیاهی و کشاورزی(صنایع تبدیلی) شناسایی شد.

وی ادامه داد: تعداد ۶۸ نفر سهم ایجاد اشتغال استان در شغل های گلیم بافی، گلیم گبه، گبه بافی، البسه محلی، البسه سنتی، تولیدات ترشیجات و شوریجات و بسته بندی انواع میوه، حبوبات و خشکبار در قالب این طرح بوده که متقاضیان بالغ بر ۱۳۰۰ نفر ساعت استعدادسنجی، مشاوره و آموزش دیده اند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این طرح ۱۴ پشتیبان و پیشران همکاری می کنند که باعث ایجاد دو شبکه تامین مواد اولیه و طراحی فرش و سایر دست بافت ها شده و کار اتصال به بازار با همکاری جهاددانشگاهی و معرفی ۳ مکان بازار در حال اجراست.

صداقت تاکید کرد: زنان همسر فوت شده، زنان مطلقه، زنان دارای همسر زندانی، از کار افتاده، معتاد، متواری و مفقود الاثر و دختران هرگز ازدواج نکرده بیکار ۴۵ تا ۵۵ سال گروه‌های چهارگانه این طرح هستند.

وی بیان کرد: این طرح با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی جهاددانشگاهی در حال اجراست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد مدير كل امور بانوان استانداري کهگیلویه و بویراحمد امور زنان و خانواده سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان