Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری النشره، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد، تیمی ویژه برای انجام مذاکرات ترسیم مرزی با تل آویو و تحت نظارت سازمان ملل تشکیل داده است.

سرتیپ «بسام یاسین» ریاست این تیم را بر عهده دارد و دیگر اعضای آن را سرتیپ «مازن بصبوص»، «وسام شباط» عضو هیأت نفت لبنان و کارشناس لبنانی «نجیب مسیحی» تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا، منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان تأکید کرده اند که هدف از مذاکرات غیر‌مستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی، بازپس‌گیری حقوق این کشور است؛ نه حرکت به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی.

مرز آبی دو طرف به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

گفتنی است آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که بر اساس آن دولت امارات متحده عربی از این پس روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد؛ توافقی که ترامپ از آن به عنوان دستاوردی تاریخی یاد کرد.

بر این اساس، روز پنج شنبه ۲۳ مرداد، آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که براساس آن دولت امارات متحده عربی از این پس روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد. ترامپ این توافق را دستاوردی تاریخی خواند. بنیامین نتانیاهو اعلام کرد این توافق شامل روابط رسمی دیپلماتیک، تبادل سفیر، سرمایه گذاری‌های گسترده اقتصادی که برای رژیم صهیونیستی مفید خواهند بود، روابط بازرگانی و گردشگری و پرواز‌های مستقیم بین تل آویو و ابوظبی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات مرزی رژیم صهیونیستی سازمان ملل امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه

رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرانه خود همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است. اکنون جبهه‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی درگیر جنگ غزه، جبهه‌های شمالی درگیر منازعه با حزب الله لبنان، و جبهه‌های شرقی در کرانه باختری مشغول سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری است. با این حال، ارتش این رژیم بر حسب نیاز برای انجام عملیات اقدام به جابه جایی نیرو‌های خود می‌کند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) ۲ تیپ رزمی را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی برای انجام عملیات به نوار غزه فراخواند. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش، تیپ دوم ذخیره لشکر ۱۴۶ و تیپ ۶۷۹ لشکر ۲۱۰ از مرز‌های لبنان به غزه منتقل خواهند شد و در این باریکه مستقر می‌شوند. 

هر تیپ پیاده ارتش رژیم صهیونیستی به طور متعارف از ۲ تا ۵ هزار نیروی نظامی تشکیل شده است. 

در این بیانیه از ماهیت عملیات احتمالی این ۲ تیپ در غزه جزئیاتی ارائه نشده است، اما این انتقال پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات صهیونیست تهدید به اجرایی کردن حمله زمینی به رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه کرده اند. اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در این باریکه مستقر هستند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی استقرار ۴ گردان حماس در رفح بوده و تاکید دارد برای پیروزی قطعی در جنگ عملیات زمینی در رفح ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در لبنان + فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی